AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Dere som er enslige, bor dere i enebolig? Jeg er enslig og trives med å bo alene. Men aller helst ønsker jeg å bo i en liten enebolig, med platting og liten hage. Men jeg er så redd! Mørkredd og husredd. Jeg er ikke ung heller, er i 30-årene. Har vært alene i huset til foreldrene mine når de har vært bortreist, og det går fint på dagtid. Men når kvelden kommer ser jeg for meg at noen lusker rundt huset, titter inn gjennom vinduene, har gjemt seg et sted i huset eller hva som helst. Det er menn jeg er redd for altså. Det er helt irrasjonelt. Det skjer jo svært sjeldent at man blir angrepet av fremmede i eget hjem. Men likevel er jeg redd for dette. Anonymkode: 6f05f...b9c
Whistler Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Alarm med skallsikring gjør underverker. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Bor i enebolig Jeg får slike tanker en gang i blant, spesielt hvis jeg har sett skrekkfilm eller noe på tv (haha). Men da drar jeg for gardinene, og tar en runde rundt i huset, samt holder alle dører og vinduer lukket og låst Anonymkode: 6cb31...b4c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Jeg er enslig kvinne med samme drømmer og bekymringer som deg. Jeg har tenkt på å løse det med å finne en annen kvinne å bo med. Jeg syns faktisk det virker tryggere på å bo med venner ol, enn alene eller med en kjæreste uansett for menn er så ustabile. Anonymkode: de8bf...646 1
S4050-R40B Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Oi, morsomt hvor forskjellige man kan være🙂 Jeg er enslig igjen og har også lyst å bo i enebolig, med en liten hage, helst en god bit unna nærmeste nabo. Og gleder meg til å komme meg dit. Men jeg sliter ikke med å være verken husredd eller mørkeredd. Samtidig skjønner jeg godt at det kan være skummelt å være alene, uansett om det er rasjonelt eller ikke. Som en nevnte over; alarm med skallsikring er noe å investere i. Og, for min del hvertfall, om jeg skulle være redd, så prøver jeg å huske på at sannsynligheten for at noe skjer, eller at noen lusker omkring, er så forsvinnende liten at det blir litt som å vinne 1ste premien i lotto. Muligheten er der, men det er fint liten sjanse for det.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Skallsikring og hund Og gardiner/skjerming for innsyn. Anonymkode: eed8b...55a
Oppland Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har bodd både i eget hus og rekkehus alene og er ikke av de tøffeste. For meg passer rekkehus best, da bor jeg i eget hus med hage og har samtidig nære naboer. For meg føles det tryggere enn enebolig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Jeg bor alene i halvparten av tomannbolig. Jeg liker tryggheten av å ha andre nære meg. Men vil gjerne ha litt privatliv. Og på ene siden av boligen min så har jeg en stor terrasse som er helt privat, foran er det bare skog, til nærmeste nabo er det en diger levegg og til naboen på andre siden en stor hekk. Så jeg kan sitte ute naken om jeg ønsker. Nå er jeg heldig med naboen og, for de er alle rolige. Anonymkode: b99fe...9db 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Det finnes jo tette byggefelt. Mange små lettstelte hus med naboer tett på. Det finnes og alarmer med skallsikring. Anonymkode: 5825b...223
Skogkatten Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Jeg flyttet til en liten enebolig med liten hage for noen år siden. Jeg kan forsikre deg om at det har gått helt fint. Men jeg skal likevel innrømme at de første ukene var det mange nye lyder og av og til ble jeg litt skremt og måtte forsikre meg om at døren var låst. Det overrasket meg litt, for jeg er vanligvis ikke noen veldig lettskremt person. Det har gått seg til nå som jeg har blitt vant til alle lyder, og de som hittil har laget lydene som har skremt meg har vært dyr og fugler. Selv om elgen som plutselig sto utenfor døren og tygde på en busk måtte behandles med forsiktighet, så har det vist seg at det ikke er noe her å være redd for. Og nå har jeg blitt kjent med naboene og vet at om det, mot formodning, skulle skje noe, så kan jeg ringe dem. Selv om det skulle være midt på natten. Føles det kanskje bedre å tenke på for deg også, at du har folk rundt deg du kan kontakte selv om dere ikke bor i samme hus?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det finnes jo tette byggefelt. Mange små lettstelte hus med naboer tett på. Det finnes og alarmer med skallsikring. Anonymkode: 5825b...223 Jeg bor slik og stortrives med det Har ikke alarm, men naboer jeg stoler på ganske tett på. Jeg kan være litt mørkeredd og husredd, men det var mye verre da jeg var ung. Nå er jeg skilt, i 40-årene og føler meg stort sett trygg selv om jeg er alene. Har barn boende hos med 60-70% av tiden, så jeg er ikke alene hele tiden. Anonymkode: 2e826...765
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det finnes jo tette byggefelt. Mange små lettstelte hus med naboer tett på. Det finnes og alarmer med skallsikring. Anonymkode: 5825b...223 Jeg bor i enebolig med tett mellom husene, men naboene bryr seg ikke i det hele tatt. Det hadde vært tryggere midt inne i skogen. En gammel mann i nabohuset falt i hagen og brakk beinet, men ingen kom - bare jeg, men det tok lang tid pga baby og småbarn og det var midt på natta - jeg har hatt bilalarm som har gått av og brannvarsler i garasjen, ingen som har kommet, unger som satt og hylgrein på trappa fordi de hadde glemt nøkkel og slått seg på vei hjem fra skolen og naboer bare går forbi... Tror det er langt mellom gode naboer. Nekter å tro at jeg har vært så uheldig. Anonymkode: a6e6d...077 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 Finn noe å drive med ; strikking eller annan hobby . Ikkje sjå skrekkfilmar eller andre ting som kan trigge husredsel. Spill musikk eller hør på radio så du ikke hører knekk i huset og andre naturlige lyder. Jeg vet hvordan det føles men alene i et stort hus må jeg lære meg å leve på en måte som ikke trigger meg . Anonymkode: 72a8e...c19 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Har bodd i enebolig, noen ganger var jeg engstelig, men ikke veldig mye. Anonymkode: 1325b...165
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 Jeg bor i blokk og bekymrer meg ofte for hva naboene skal finne på. Har hatt oversvømmelse fordi de over meg kaster alt mulig rart i avløpet og tetter igjen rørene under meg 😬 Tenk om noen sovner fra grandiosaen sin og brenner ned leiligheten min 😬 Eller de sovner i dusjen og lager vannlekkasje ned til meg 😬 Nærmeste nabo er en festfyr, tenk om fulle folk på vei til ham går feil og tvinger seg inn til meg 😬 Eller tenk om noe er galt hos meg som lager skade på leilighetene ved siden av meg og de saksøker meg og forsikringa mi dekker det ikke og jeg blir ruinert fattiglus for resten av livet 😬 Synes det høres tryggere ut med enebolig. Anonymkode: 7e0a4...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå