AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Del Skrevet 26. januar 2021 Jeg ser det står noen plasser at en enkel fjellduk på tur er tusen ganger bedre enn ingen fjellduk. Hvorfor det? Hvilken nytte har man av en fjellduk på tur hvis den ikke er isolert, da vil den vel ikke gi noe varme? Anonymkode: 5cbf9...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Del Skrevet 26. januar 2021 Men "enkel" betyr vel ikke "fullstendig uten isolering"? Anonymkode: c737a...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Del Skrevet 26. januar 2021 Poenget med fjellduk er jo å gi vindtett (og noen ganger vanntett) ly ved plutselig dårlig vær. Da må den ikke være isolert, selv om en isolert duk gir bedre komfort. Anonymkode: c24c4...93f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Del Skrevet 26. januar 2021 En uisolert er lettere, holder inne ganske mye av varmen du selv produserer, men får kondens på innsida. Den er like vind-og vanntett som den isolerte. Enkelt betyr uten isolering https://jerven.no/collections/jervenduken Anonymkode: 5eac4...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 26. januar 2021 #5 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) En enkel (dvs uisolert) fjellduk har mange fordeler framfor en isolert en: -lettere -tar mindre plass i sekken -kan brukes som tarp eller gapahuk uten for som blir vått -kan brukes som levegg Både enkle og forede reflekterer kroppsvarmen og er vindtette og vanntette (eller i alle fall sterkt vannavvisende). Siden vind medfører varmetap fra kroppen er vindbeskyttelsen kjempeviktig. Jeg har begge deler selv, og den forede bruker jeg gjerne på posteringsjakt. Det er herlig å være innpakket i duken hvis man skal sitte musestille i timevis. Endret 26. januar 2021 av Ullvott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå