AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Synes samfunnet overstyrer oss helt. Alt skal være så politisk riktig at en kan få fnatt av mindre. på min arbeidsplass er det forbudt med tobakk, dvs vi må forlate huset og stå 10 meter utenfor tomtegrensen for å ta en snus. når jeg har ubetalt pause, (jobber i barnehage) og sitter på et pauserom kun sammen med andre voksne, et rom barna ikke har tilgang til, så er det vel revnende likegyldig om jeg sitter med en snus under leppa, eller en tyggis?? det er vanskelig å gå en hel dag uten å ta seg en snus når en snuser. Ja, jeg kan sette meg i bilen min i parkerings tunellen.. men da klager kollegaene på at folk ikke er sosiale i pausa.. hva tenker dere om snus på pauserom på jobben? Anonymkode: 1478f...d0e 14
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Den skade jo ingen tenker jeg. Ingen andre enn deg. Blir det ekkel brukt snus liggende her og der blir det noe annet Anonymkode: d09b5...6f4 24
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den skade jo ingen tenker jeg. Ingen andre enn deg. Blir det ekkel brukt snus liggende her og der blir det noe annet Anonymkode: d09b5...6f4 Nettopp! Kommunen jeg jobber i skal være en «glad» kommune med nulltoleranse for snus og tobakk på alle kommunale arbeidsplasser.. veldig enkelt å sitte å lage slike regler når en selv ikke snuser eller røyker. Anonymkode: 1478f...d0e 9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Det høres idiotisk ut og har ingen funksjon utover å kontrollere folks liv. Selv hverken røyker eller snuser jeg, men folk må jo få lov til å snuse i pausen når barna ikke ser det. Anonymkode: 8f128...443 31
Sirinna Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 For noe tull. Hadde tatt meg en snus på pauserommet. Får være grenser hvor mye tvang voksne mennesker skal pålegges (Og jeg snuser ikke selv engang) 24
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Helt normalt at det ikke er lov å snuse innafor barnehagens lokaler, du får gå deg en tur . Vi har betalt pause, så ikke røyke eller snuse i det hele tatt i løpet av arbeidsdagen. Du står fritt til å bytte jobb. Anonymkode: 0c04e...e39 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Hva er galt med å snuse når ingen ser at en snuser? Og en kan ta den brukte snusen inni papir i lommen sin. Det er helt idiotisk Anonymkode: d4725...f39 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Jeg hverken røyker eller snuser, men synes selvfølgelig at folk skal få lov til å snuse hvor og når de vil!! Snus angår kun den som snuser. Det er verre med røyk, der setter jeg pris på litt restriksjoner Anonymkode: 3d360...07f 16
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Snus vises jo ikke engang, med mindre man har en monstersnus. Anonymkode: 6db96...efc 5
Helgeline Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Er vel bare å gi blaffen og putte inn en snus diskret? Er vel ingen som kikker inn i munnen din? 11
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Snus stinker. Gammel, fuktig snus stinker enda mer. Jeg hopper av glede for sånne tilltak! Anonymkode: 817cc...2db 22
CorvusCorax Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Sært. Da er vel tyggis på pauserommet feil også. 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 Hva sier de andre på jobben din. da? Jeg er enig i at det er veldig strengt, særlig hvis barna aldri er der inne. Men kan jo hende det også er med hensyn til andre kommunale ansatte? Det lukter jo ganske vondt av snus, så det kan hende de andre som ikke snuser selv liker regelen. Jeg bor selv med en snuser, og vi har en diskusjon gående angående snus på soverommet. jeg syns det lukter vondt, og spesielt den brukte som man legger i lokket på snusen. Så jeg tenker at snusen kan ligge igjen på stua når vi går og legger oss.... Anonymkode: 118c3...748 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 Snus! Gjør det diskret og bytt snus på do. Ingen som ser. Anonymkode: da936...364 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Fornuftig forbud av arbeidsplassen. De som snuser tror liksom at de kan gjøre det over alt - noe de gjør. Å de ekle snusklysene kaster de fra seg rett på bakken. Jeg klaget inn snusbruk på min arbeidsplass (jobber på helsehus) da jeg t.o.m fant snusklyse i søppelbøtta på et pasientrom. Vet at det var fra ansatt da beboer selv ikke snuser og ikke hadde hatt besøk. Anonymkode: 29109...808 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes samfunnet overstyrer oss helt. Alt skal være så politisk riktig at en kan få fnatt av mindre. på min arbeidsplass er det forbudt med tobakk, dvs vi må forlate huset og stå 10 meter utenfor tomtegrensen for å ta en snus. når jeg har ubetalt pause, (jobber i barnehage) og sitter på et pauserom kun sammen med andre voksne, et rom barna ikke har tilgang til, så er det vel revnende likegyldig om jeg sitter med en snus under leppa, eller en tyggis?? det er vanskelig å gå en hel dag uten å ta seg en snus når en snuser. Ja, jeg kan sette meg i bilen min i parkerings tunellen.. men da klager kollegaene på at folk ikke er sosiale i pausa.. hva tenker dere om snus på pauserom på jobben? Anonymkode: 1478f...d0e Hadde gått på do og hatt 10 min for meg selv med snusen om det er helt kritisk. Anonymkode: d32a0...d2a 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 Snakk om kontrollering av voksne folk, både skremmende og provoserende syns jeg. Hadde snust og gitt blaffen. Anonymkode: e7343...67a 13
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 Hadde snuserne og røykerne virkelig tatt hensyn til andre så hadde man sluppet overstyring. Røyk forpester lufta og de j.... snusposene som er overalt. Hvor vanskelig kan det være å kaste den i søpla? Alle er nok ikke like ille, men det er alltids noen som ødelegger for alle andre. Anonymkode: a4972...aa2 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #19 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): hva tenker dere om snus på pauserom på jobben? Anonymkode: 1478f...d0e Snus på pauserom i en ubetalt pause burde være en selvfølge. Dummeste jeg har hørt at det ikke skal være lov. Dem overstyrer din fritid, og fratar deg rettigheter. Og dem gjør det kun for å være vanskelig. At ansatte snuser på et pauserom gir absolutt ingen risikoer eller ulemper. Anonymkode: 04926...c8d 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 Sitat En kirurg i Berlin fikk klager fra kollegene på at han la en pris under leppa mens han opererte. Det kan jeg egentlig forstå. Svartbrune snusfingre er neppe særlig hygienisk i en åpen bukhule på et allerede sykt menneske. Men den dyktige kirurg visste råd. I god tid før timelange operasjoner la han snusen mellom tærne. Der den tynne huden tok opp snusens nikotinske effekt. 😅 Anonymkode: 2963a...2b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå