AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Har en jente på snart 10 år. Vet ikke om det er korona-tidene som forverrer situasjonen, eller hva som skjer - ved at vi er mye sammen og mye hjemme. Men de siste månedene har vi slitt mye, samtidig som at jeg har blitt mye strengere enn jeg har vært før, fordi jeg er student og jobber, og har ikke energi til tull. Situasjonen kan være at hun ikke kommer hjem når hun skal og ikke svarer tlf, som da resulterer i at hun mister rett på tlf og andre goder den uken, fordi det har skjedd en del ganger. I tillegg er hun veldig treg på ting som skal gjøres gjennom dagen, og jeg kan ikke stå opp kl. 5 hver morgen, bare fordi hun skal bruke 30min på hver ting hun skal gjøre! På morgenen burde vi kunne klare å gjøre oss ferdig begge to, uten at jeg må sette av 1t på å fotfølge henne slik at hun får gjort alt hun skal innen en rimelig tid. Jeg gir konsekvenser, som å ta fra tlf, ipad, tid med venner, husarrest (avhengig av hva hun har gjort, om hun må holde seg på rommet eller bare må holde seg inne). Nå har vi holdt på sånn en stund, og jeg begynner å bli drittlei. Jeg elsker barnet mitt, og kan sitte å beundre henne når hun sover eller sitter å konsentrerer seg om noe eller vi koser oss sammen, og vi er generelt veldig kjærlige med hverandre. Men når hun oppfører seg slik over tid, blir jeg kald. I form av at jeg får kortere lunte, orker ikke noe tull, blir ikke noe hyggelig leggestund med snakking/lesing/lydbok- men heller rett i seng, jeg gir ikke klem når hun kommer/går, jeg får ikke lyst til å gjøre noe gøy med henne, fordi jeg synes ikke hun fortjener det. Og hun merker dette, og sier ting som at "du elsker meg ikke lenger, du bryr deg ikke om meg, du driter i meg". Det gjør henne mer trassen, selv om jeg gang på gang setter meg ned med henne å prøver å forklare hvorfor jeg blir sånn. At jeg er sliten og lei av å ha det sånn, og at man blir i dårlig humør over tid av å ha det vanskelig hver dag. Når dette er