Gå til innhold

Hadde du godtatt restriksjonene i ti år til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hadde du fulgt myndighetenes føringer, slik de er i dag, i ti år fremover? Hvis situasjonen ikke endret seg? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg godtar det frem til sommeren, da går infeksjoner ned akkurat som i fjor. Vaksine har kommet, de fleste skal jo ha fått inntil da. Hvis det er flere mutasjoner og vaksine ikke beskytter må vi rett og slett akseptere at viruset har overtak en stund.

Jeg er ikke villig å ofre barna og deres fremtid. Når jeg må velge mellom landets fremtid og fortid velger jeg fremtid.

• Liker 27
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 21
Skrevet
tonyv skrev (56 minutter siden):

Ja, hadde du fulgt myndighetenes føringer, slik de er i dag, i ti år fremover? Hvis situasjonen ikke endret seg? Hvorfor/hvorfor ikke?

Svaret er nei selvfølgelig. Men det overrasker meg ikke om majoriteten her og i resten av verden hadde godtatt dette i både 10, 20 og 30 år.

• Liker 16
Skrevet

NEI

• Liker 19
Skrevet
tonyv skrev (1 time siden):

Ja, hadde du fulgt myndighetenes føringer, slik de er i dag, i ti år fremover? Hvis situasjonen ikke endret seg? 

Nei

• Liker 10
Skrevet

Ja. Myndighetene legger ikke disse føringene for moro skyld, det går ut over dem og. Viruset vil fortsette å spre seg så lenge folk påberoper seg retten til å bryte retningslinjene, så ja, jeg følger dem så lenge som det er nødvendig.

• Liker 11
Skrevet

Godtar jeg at det snør om vinteren? Nei, men jeg har ikke noe valg.

• Liker 19
Skrevet
tonyv skrev (58 minutter siden):

Nei, kommer ikke til å følge myndighetenes føringer etter sommeren.

Dessuten ville vi fått flokkimmunitet etter hvert selv om vaksinene ikke skulle virke så bra. I Sverige har nå nesten halvparten av alle som tester seg antistoffer. Så i løpet av noen år vil alle være "vaksinert" på naturlig måte uansett.

Om immuniteten fader ut, så er heller ikke det noe problem fordi viruset vil sirkulere hele tiden og man vil smitte hverandre hele tiden. Det oppnås da en slags "steady state" slik at man ikke får topper med overbelastet helsevesen. Akkurat som med influensa og forkjølelse. Noen få kommer til å bli skikkelig syke, mens resten av oss har delvis immunitet fra tidligere influensaer/forkjølelser og blir ikke så syke at vi trenger sykehusbehandling.

Dermed vil viruset fade ut uansett hva vi gjør.

Forskere tror også at viruset vil etablere seg som en årlig vintersykdom som bare gir forkjølelse:

https://www.tv2.no/nyheter/11904685/

shareantibodiessweden.jpg

• Liker 9
Gjest Jon Are
Skrevet (endret)

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg syns allerede nå det er for stor inngripen i vår personlige frihet.

Jeg har ikke tro på bøter og påbud. Det skal sitte langt inne å påføre befolkningne slike regler. Friheten vår er oe av det viktigste vi har. Ytringfriheten er allerede under press, så vi må hele tiden passe på . Vi blir kneblet av MSM til å smakke og mene som alle andre, men de fleste av oss gjør ikke det. Og når vie ndelig tør ta til motmæle, da blir det endelig frihet igjeni dette landet. 

Endret av Jon Are
Skrevet

Ja det hadde jeg gjort. Jeg velger å ha tiltro til de som styrer landet. 
Så klart jeg hadde nok tenkt annerledes om alle andre land åpnet opp og ikke hadde noen restriksjoner og man så at det gikk fint i de landene. 

• Liker 6
Gjest Paramount
Skrevet

Det ville jeg ikke godtatt. Myndighetenes jobb er å sørge for at vi har et helsevesen som dekker folkets behov. I dag isolerer de heller folket fordi de vet at helsevesenet ikke er bra nok. At politikerne ikke har tatt høyde for en kraftig influensaepidemi, hvor tross alt bare et lite antall av de smittede trenger behandling, er pinlig. Penger har de mer enn nok av, det har de hatt i årevis. Nå bruker de heller det byråkratiske monsteret de har bygget opp for å kontrollere innbyggerne til å kontrollere folket for smitte. Det er å jobbe i feil ende. Det kan de ikke holde på med i årevis.

Skrevet

Tja, joda... Men jeg kjenner jeg er litt lei nå. Om vi fikk tilbake smittesituasjon som i sommer og samtidig hadde eliminert importsmitte så har jeg ikke hatt noen problemer med det. 

Jeg har venner og familie i utlandet jeg savner, men de får jeg evt ta karantene for.

• Liker 1
Skrevet
hlidskjalf skrev (11 minutter siden):

Svaret er nei selvfølgelig. Men det overrasker meg ikke om majoriteten her og i resten av verden hadde godtatt dette i både 10, 20 og 30 år.

Dette. Enkelte tror åpenbart at dette er svartedauden. Det er litt trist å lese de sinnsyke skrekkscenarioene de legger frem. Jeg begynner egentlig å synes litt synd på dem. 

• Liker 16
Skrevet
Ukjent. skrev (Akkurat nå):

Dette. Enkelte tror åpenbart at dette er svartedauden. Det er litt trist å lese de sinnsyke skrekkscenarioene de legger frem. Jeg begynner egentlig å synes litt synd på dem. 

Svartedauen fins faktisk enda. Men siden det er en bakterie funker det med antibiotika.

• Liker 5
Skrevet

Overhodet ikke. 

Kynisk sett er pandemien naturens måte å regulere menneskebestanden på. Hvis vi ikke greier å stoppe dette med vaksine el, er det bare å innse at naturen har vunnet over oss, på knockout.

• Liker 10
Skrevet
rampeguri skrev (1 minutt siden):

Svartedauen fins faktisk enda. Men siden det er en bakterie funker det med antibiotika.

Jeg vet, dermed er det rimelig utopiske tanker de har de som tror at «bare vi er flinke blir vi kvitt viruset». 

• Liker 8
Skrevet
Bunuel skrev (10 minutter siden):

Godtar jeg at det snør om vinteren? Nei, men jeg har ikke noe valg.

Jo d har du i tiltakene .. snøen derimot den er jeg enig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om dette varer i 10 år, noe jeg frykter at det kan gjøre, så blir alternativet å forsøke å flytte til et annet land der jeg kjenner noen folk og har kanskje mulighet til jobb kan det se ut til. Restriksjoner i mange land vil det nok være i lang tid fremover, men neppe så mye som enkelte av landene legger opp til, deriblant Norge. 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 3
  • Opprett ny...