GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 #1 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Raymond er frempå og bra er det. Ber regjering lage flyforbud. Trodde det var flystopp fra London?? Men igjen er vel noen rike kakser må få ut å fly vet du. https://www.vg.no/nyheter/i/41LVJR/raymond-johansen-ber-regjeringen-vurdere-nytt-flyforbud Jeg føler også for Raymond holder det på og gå opp for hvor idiotisk alle disse tiltakene er mens reisene over grensene fortsetter men oss vanlige på gata er innestengt. Kanskje en politiker som snakker vårt språk og som ikke bare verner om de rike. En kan alltids håpe☘️ Endret 26. januar 2021 av Bente1234 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. januar 2021 #2 Del Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (1 minutt siden): .................. Men igjen er vel noen rike kakser må få ut å fly vet du. ............... Eller noens barn som skal hjem fordi de har vært stengt ute fra Norge på grunn av restriksjoner. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 26. januar 2021 Whistler skrev (Akkurat nå): Eller noens barn som skal hjem fordi de har vært stengt ute fra Norge på grunn av restriksjoner. Ja vi får se hva som komner frem. Tviler det er 4 fly med barn som skal til Norge. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 26. januar 2021 #4 Del Skrevet 26. januar 2021 Selvsagt. Fly er jo noe bare rike kakser gjør og bare for moro skyld, spesielt i disse tider. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 26. januar 2021 Jdz skrev (2 minutter siden): Selvsagt. Fly er jo noe bare rike kakser gjør og bare for moro skyld, spesielt i disse tider. Ja tror ikke noen drar på shopping til London nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 26. januar 2021 #6 Del Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (3 minutter siden): Ja tror ikke noen drar på shopping til London nå Så du mener at de to eneste kategoriene av reisende mellom Oslo og Europas finansmetropol og største by er nordmenn på shoppingtur og rike kakser? Av og til er internasjonale reiser tvingende nødvendig, enten av personlige eller forretningsmessig hensyn. Jeg kan garantere deg at antallet som reiser nå av ren forlystelse, med tanke på restriksjoner og karantene, er forsvinnende liten. Norge er ikke selvforsynt med stort annet enn fisk og olje, og jeg tror vi skal være glade for at det opprettholdes et minimum av infrastruktur og varetransport, selv om vi er midt i en pandemi. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. januar 2021 #7 Del Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (4 minutter siden): Ja vi får se hva som komner frem. Tviler det er 4 fly med barn som skal til Norge. Man er alltid noens barn selv om man ikke er barn. For så vidt blir jo ikke de flyene stående på OSL. De skal vel ut igjen med passasjerer også. Det er ikke forbudt å reise, men man skal ikke foreta unødvendige reiser. Mange av restriksjonene som er pålagt oss er tillittsbaserte. For eksempel kryssing av kommunegrenser, antall besøkende, holde avstand, bruke maske og mange fler. Det Raymond implisitt sier når han vil stanse dette er at vi har null kontroll både på de tillittsbaserte restriksjonene, og mangelfull kontroll på de regulerte restriksjonene - bl a testapparat og karanteneoppfølging. Det kan jo tenkes at det blir litt bedre om alle konsentrerer seg om å passe på seg selv? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 26. januar 2021 Whistler skrev (7 minutter siden): Man er alltid noens barn selv om man ikke er barn. For så vidt blir jo ikke de flyene stående på OSL. De skal vel ut igjen med passasjerer også. Det er ikke forbudt å reise, men man skal ikke foreta unødvendige reiser. Mange av restriksjonene som er pålagt oss er tillittsbaserte. For eksempel kryssing av kommunegrenser, antall besøkende, holde avstand, bruke maske og mange fler. Det Raymond implisitt sier når han vil stanse dette er at vi har null kontroll både på de tillittsbaserte restriksjonene, og mangelfull kontroll på de regulerte restriksjonene - bl a testapparat og karanteneoppfølging. Det kan jo tenkes at det blir litt bedre om alle konsentrerer seg om å passe på seg selv? Funker dårlig så langt det tillits baserte ... men nå var det ramaskrik om mutert engelsk virus i en kommune her er det vel naturlig at innreise derifra stoppes? Men jeg er for åpne grenser og null karantene for det er jo stort sett det folk gjør lell så gjerne åpne grenser for min del ja og ta bort regelen om karantene da regjeringa ikke klarer å følge opp det der uansett det har vi nå sett snart ett halv år at de ikke klarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. januar 2021 #9 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Bente1234 skrev (9 minutter siden): Funker dårlig så langt det tillits baserte ... men nå var det ramaskrik om mutert engelsk virus i en kommune her er det vel naturlig at innreise derifra stoppes? .............. Det muterte viruset er allerede her. Test, kontroll og karantene har effekt. Hva ble gjort for å hindre mennesker fra de rammede kommunene fra å stå i polkø i Asker og Bærum? Ikea stanset bussen fra Oslo til Slependen for å hindre noe av det. Endret 26. januar 2021 av Whistler 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 26. januar 2021 Whistler skrev (9 minutter siden): Det muterte viruset er allerede her. Test, kontroll og karantene har effekt. Hva ble gjort for å hindre mennesker fra de rammede kommunene fra å stå i polkø i Asker og Bærum? Ikea stanset bussen fra Oslo til Slependen for å hindre noe av det. Hjelper jo lite når det kommer 4 nye fly fra Londons denne uka som etter hva folk linker og hyler om her er så hardt rammet ... men ja til å innføre ny smitte er greit. Det vi som har blitt fratatt friheten reagerer på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. januar 2021 #11 Del Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (2 minutter siden): Hjelper jo lite ......... Så du tror at om grensene stenges helt så slutter nordmenn å smitte hverandre? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Hvis det er det du mener så hvorfor ikke droppe karantene så kunne i hvertfall fått besøk av kjærester og barn etter som nordmenn som du sier smitter hverandre alikevel hva er poenget med karantene ? De fleste driter jo i det i følge vg idag. jeg vi gjerne ha åpne grenser og ingen karantene for det første hadde jeg tjent mer. De jeg har kjær som jeg har satt på vent for å møte pga at jeg har fulgt tiltak hele denne tiden kunne vi plutselig møtes. Toppers så der er jeg helt enig med deg ... la oss få reise Endret 26. januar 2021 av Bente1234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. januar 2021 #13 Del Skrevet 26. januar 2021 Nordmenn smitter hverandre uansett fordi de ikke leverer på de tillittsbaserte restriksjonene. Karantene er nødvendig. Unødvendige reiser skal man ikke foreta. Avstand, skjerming og begrenset kontaktkrets er det eneste som hjelper frem til vaksineringsprogrammet har gjort sitt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 26. januar 2021 #14 Del Skrevet 26. januar 2021 Politikerne stenger ned landet samtidig som grensene holdes vidåpne. Jeg synes det er rart at ikke flere forstår at politikerne holder oss for narr. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. januar 2021 #15 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Jeg er enig. De har strammet til knallhardt for oss i denne regionen samtidig som det lekker som en sil med mennesker som ankommer Norge med smitte. Regjeringen har blitt stilt til veggs angående importsmitte helt fra oktober, men har hele veien svart at tiltakene har vært gode nok at vi fører den strengeste politikken angående innreise i hele Europa osv. Men det har ikke vært godt nok. Mens skolene ble satt på rødt nivå i november fortsatte danskebåten å komme til Oslosentrum hvor de reisende bare kunne spasere fritt rett ut i gata uten noen kontroll. Samtidig så vet de i julen at mutasjonen er på vei, men tillate to store juleselskaper syns de er greit. Det er som å tisse i buksa for å holde seg varm. For hva skjedde 4. januar, da måtte de dra til tiltakene igjen. Så har vi i Osloregionen nå bare måtte akseptere at det igjen ble enda flere tiltak. Erna svarte på den kritikken med at det var greit å få et pusterom. Vel, var det verdt det for oss som bor i denne regionen? De aller fleste jeg snakker med har det tøft nå. Så tøft som folk ikke har hatt det før. Det har kommet til et metningspunkt og da spesielt for oss som har levd med strenge tiltak helt siden 7. november. Endret 26. januar 2021 av Atheena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 26. januar 2021 Atheena skrev (5 minutter siden): Jeg er enig. De har strammet til knallhardt for oss i denne regionen samtidig som det lekker som en sil med mennesker som ankommer Norge med smitte. Regjeringen har blitt stilt til veggs angående importsmitte helt fra oktober, men har hele veien svart at tiltakene har vært gode nok at vi fører den strengeste politikken angående innreise i hele Europa osv. Men det har ikke vært godt nok. Mens skolene ble satt på rødt nivå i november fortsatte danskebåten å komme til Oslosentrum hvor de reisende bare kunne spasere fritt rett ut i gata uten noen kontroll. Samtidig så vet de i julen at mutasjonen er på vei, men tillate to store juleselskaper syns de er greit. Det er som å tisse i buksa for å holde seg varm. For hva skjedde 4. januar, da måtte de dra til tiltakene igjen. Så har vi i Osloregionen nå bare måtte akseptere at det igjen ble enda flere tiltak. Erna svarte på den kritikken med at det var greit å få et pusterom. Vel, var det verdt det for oss som bor i denne regionen? De aller fleste jeg snakker med har det tøft nå. Så tøft som folk ikke har hatt det før. Det har kommet til et metningspunkt og da spesielt for oss som har levd med strenge tiltak helt siden 7. november. Supert noen som begynner å skjønne tegninga 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #17 Del Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (1 time siden): Raymond er frempå og bra er det. Ber regjering lage flyforbud. Trodde det var flystopp fra London?? Men igjen er vel noen rike kakser må få ut å fly vet du. https://www.vg.no/nyheter/i/41LVJR/raymond-johansen-ber-regjeringen-vurdere-nytt-flyforbud Jeg føler også for Raymond holder det på og gå opp for hvor idiotisk alle disse tiltakene er mens reisene over grensene fortsetter men oss vanlige på gata er innestengt. Kanskje en politiker som snakker vårt språk og som ikke bare verner om de rike. En kan alltids håpe☘️ Raymond er den eneste politikerne i landet som jeg har et snev av respekt for om dagen. Han virker oppriktig interessert i å få en slutt på dette og få hverdagen tilbake på plass igjen. (Og jeg har vært rimelig forbanna på han tidligere for at han lar Miljøpartiet holde på med alle sine idiotiske forslag). Det burde være flyforbud, ja. Grensene holdes 100 % åpne, folk fra land med høyrisiko skal bare kunne vandre inn i landet uten noen form for stress og vi som bor i Norge, ja vi skal leve faen begrenset så det synger. Treff minst mulig folk, gå minst mulig ut og vær mest mulig hjemme. Ungene får ikke trene. Ungene får begrenset skolegang. Folk er permitterte, og får det stramt økonomisk sett. Halleluja. Men det må vi tåle fordi at Erna & co skal tillate at det kommer arbeidsinnvandrere til Norge. Kan ikke ha vanlig nordmenn til å f.eks plukke jordbær for da må man jo faktisk betale dem en anstendig lønn 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. januar 2021 #18 Del Skrevet 26. januar 2021 Fly mellom Storbritannia og Norge burde stoppes for lenge siden. Det skulle bare mangle. En ting til regjeringen gjorde feil i tillegg til å la fly fra bl.a. Polen lande i Norge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. januar 2021 #19 Del Skrevet 26. januar 2021 Whistler skrev (1 time siden): Så du tror at om grensene stenges helt så slutter nordmenn å smitte hverandre? Nei det slutter de nok ikke med. Men vi som bor i Osloregionen må leve med ekstreme tiltak hvis det fortsetter å lekke inn mutasjoner som er enda mer smittsomt i den andre enden. Strammes det ikke til her så er hele landet i fare. Så det offeret vi gjør i denne regionen med strengere tiltak enn resten er også preventivt. Men det begynner å vokse frem en uvilje mot dette når det går hardt ut over barna i byen. Samtidig som barn har det tøft hjemme i Oslo får folk rett utenfor Oslo i Jessheim gå på restaurant og drikke alkohol. Samtidig som vi skal ha så stramme tiltak så hiver media seg på at Oslofolk står i kø på polet i nabokommunen, men vet du hva, jeg så ikke at journalisten spurte en eneste kjeft i den køen hvor de var fra. Kunne like gjerne være Bærumsfolk som skjønte at de bor så tett på Oslo at de var redd for full lockdown der også. Så skal vi lese i ørten kommentarfelt hvor grusomme Oslofolk er. Mens de selv lever rimelig fritt i egen region hvor barna får være normale og de selv kan gå på treningssenter. Jeg skjønner at folk utenfor denne regionen ønsker å holde grensene åpne for de rammes jo i liten grad selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. januar 2021 #20 Del Skrevet 26. januar 2021 Atheena skrev (1 minutt siden): Samtidig som vi skal ha så stramme tiltak så hiver media seg på at Oslofolk står i kø på polet i nabokommunen, men vet du hva, jeg så ikke at journalisten spurte en eneste kjeft i den køen hvor de var fra. Kunne like gjerne være Bærumsfolk som skjønte at de bor så tett på Oslo at de var redd for full lockdown der også. Jeg så flere reportasjer fra Bærum hvor journalisten oppga at noen av de spurte svarte at de var fra Oslo, andre nektet å si noe og ingen ville vise sitt ansikt på kamera. Tror du det var Bærumsfolk? Sikkert lokale i køen også, men kjeltringer fra Oslo som ikke kan stå for egne valg og ikke vil oppgi de er fra Oslo eller forsvare sitt valg foran kamera var det nok mange av. De vet de gjør noe galt og er for feige å innrømme det offentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg