AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Det skjedde omtrent over natten etter å få satt inn hormonspiral for ca 1 mnd siden. Hadde relativt sterk sexdrift fra før og fikk lett orgasmer. Nå hat jeg googlet sommaren det og finner nesten ingen seriøse artikler eller forskning som bekrefter at dette er en vanlig bivirkning. Ikke en gang i felleskatalogen/pakningsvedlegget. Eneste måten jeg har fått bekreftet denne bivirkningen er gjennom forum som dette, Lommelegen, ung.no o.l. Syns det er litt skremmende. Ikke minst når jeg leser at gynekologer påstår at dette IKKE er en vanlig bivirkning av hormonspiral. Også gynekologen min sa det var svært lite bivirkninger ved denne generelt pga lite hormontilførsel. Og jeg har i tillegg den sorten med minst hormoner. Nå lurer jeg på om jeg bør ta den ut eller ei. Jeg savner god sex med kjæresten min. Kjenne følelsen av kåthet og lyst. Ikke minst får tilbake den gode orgasmen. Men syns det er flaut å gå til legen med dette. Og er til og med redd for å ikke bli trodd, siden dette tydeligvis skal være såpass uvanlig.. Anonymkode: 48c63...3f9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det skjedde omtrent over natten etter å få satt inn hormonspiral for ca 1 mnd siden. Hadde relativt sterk sexdrift fra før og fikk lett orgasmer. Nå hat jeg googlet sommaren det og finner nesten ingen seriøse artikler eller forskning som bekrefter at dette er en vanlig bivirkning. Ikke en gang i felleskatalogen/pakningsvedlegget. Eneste måten jeg har fått bekreftet denne bivirkningen er gjennom forum som dette, Lommelegen, ung.no o.l. Syns det er litt skremmende. Ikke minst når jeg leser at gynekologer påstår at dette IKKE er en vanlig bivirkning av hormonspiral. Også gynekologen min sa det var svært lite bivirkninger ved denne generelt pga lite hormontilførsel. Og jeg har i tillegg den sorten med minst hormoner. Nå lurer jeg på om jeg bør ta den ut eller ei. Jeg savner god sex med kjæresten min. Kjenne følelsen av kåthet og lyst. Ikke minst får tilbake den gode orgasmen. Men syns det er flaut å gå til legen med dette. Og er til og med redd for å ikke bli trodd, siden dette tydeligvis skal være såpass uvanlig.. Anonymkode: 48c63...3f9 Har du fått andre plager? Jeg har hatt magevondt etter sex, kan det skyldes spiralen tror du? Anonymkode: 04379...f71
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Hadde prikk lik erfaring som deg med hormonspiral. Dette var også grunnen til at jeg valgte å ta den ut. Anonymkode: b4ea6...37c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Bivirkninger av prevensjon er ofte svært underkommunisert. Finnes mange historier på instagram @minabiverkningar (svensk). Anonymkode: 4b694...79a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har fått mye sterkere lyst av hormonspiral, men orgasmene kjennes like ut. Lyst på sex hver dag, før hormonspiralen synes jeg en dag i uka var nok! Deilig å slippe mensen også. Mye våtere nedentil, men mer seigt "slim" enn før er vanlig. Anonymkode: c707f...37d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 på p sprøyta mistet jeg all sexlyst og klarte aldri få orgasme. Da jeg sluttet kom aldri denne gode kåtskapen tilbake, og vaginal orgasme er historie. En bivirkning som aldri forsvinner . Så hvis du er uheldig forsvinner den ikke igjen. På piller gir sex meg ingenting . håper bare mannen blir ferdig. har ingen sjans for orgasme. Anonymkode: f2ac0...1bb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): på p sprøyta mistet jeg all sexlyst og klarte aldri få orgasme. Da jeg sluttet kom aldri denne gode kåtskapen tilbake, og vaginal orgasme er historie. En bivirkning som aldri forsvinner . Så hvis du er uheldig forsvinner den ikke igjen. På piller gir sex meg ingenting . håper bare mannen blir ferdig. har ingen sjans for orgasme. Anonymkode: f2ac0...1bb Her må det være andre grunner vil jeg tro? Kan det være noe ubevisst psykisk? Etter avsluttet med prevensjonsmiddel går jo dette ut av kroppen. Skulle ikke være mulig å ødelegge sexlysten og evne for all tid.. Anonymkode: c707f...37d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her må det være andre grunner vil jeg tro? Kan det være noe ubevisst psykisk? Etter avsluttet med prevensjonsmiddel går jo dette ut av kroppen. Skulle ikke være mulig å ødelegge sexlysten og evne for all tid.. Anonymkode: c707f...37d nei , dette er kun p sprøyta sin feil. Jeg har aldri fått tilbake evnen. denne sprøyta er ikke bra. Anonymkode: f2ac0...1bb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Dette er et svært viktig tema! Håper mange flere deler erfaringene her! Hormonfri spiral kan jo tenkes å foretrekkes i forhold til sexlyst, men gir visstnok kraftigere mens hos noen🤷♂️ Anonymkode: a27df...f16
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Ja har hatt det sånn i perioder Anonymkode: d0f8a...fb2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 hormonspiral fucker jo med hormonene- så dårlig sexlyst er naturlig Anonymkode: f2ac0...1bb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 0.13): på p sprøyta mistet jeg all sexlyst og klarte aldri få orgasme. Da jeg sluttet kom aldri denne gode kåtskapen tilbake, og vaginal orgasme er historie. En bivirkning som aldri forsvinner . Så hvis du er uheldig forsvinner den ikke igjen. På piller gir sex meg ingenting . håper bare mannen blir ferdig. har ingen sjans for orgasme. Anonymkode: f2ac0...1bb Ikke skrem meg😳🙈😓 Anonymkode: 48c63...3f9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 7.00): Hadde prikk lik erfaring som deg med hormonspiral. Dette var også grunnen til at jeg valgte å ta den ut. Anonymkode: b4ea6...37c Godt å bli forstått og at andre bekrefter at dette er normalt. Hvor lenge holdt du ut før du tok den ut? De sier jo at bivirkningene som regel bare varer 3-6 måneder. Men vet ikke om jeg holder ut og har allerede nå begynt å frykte at lysten og orgasmene har blitt borte for godt🙈 Siden andre skriver om den leie erfaringen. Anonymkode: 48c63...3f9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 Det kan ta lang tid før hormonnivåer stabiliserer seg igjen etter bruk av hormonelt preparat tror jeg. Har du sjekket dine hormonnivåer med blodprøver? Jeg ville ha tatt den uten og forsøkt noe annet om jeg var deg? Generelt sett så er det ikke helt ukjent at man kan få permanente bivirkninger av en medisin, som PSSD og tardiv dyskinesi. Jeg hadde problemer med fett hår og åkne, samt månedslang menstruasjon da jeg sluttet på p-piller. Etter noen måneder så ble mens normalt. Anonymkode: f9c2c...19f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 11.35): Jeg har fått mye sterkere lyst av hormonspiral, men orgasmene kjennes like ut. Lyst på sex hver dag, før hormonspiralen synes jeg en dag i uka var nok! Deilig å slippe mensen også. Mye våtere nedentil, men mer seigt "slim" enn før er vanlig. Anonymkode: c707f...37d Hadde du P- piller før da? eller ingen prevensjon? Jeg hadde lignende bivirkninger med p-piller for 10 år siden og har gått uten å bruke noen prevensjon siste årene. Kanskje derfor jeg merker det så godt hva den gjør i kroppen min.. Anonymkode: 48c63...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå