Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født alene uten følge? Har 2 barn fra før av og har ikke ett veldig stort nettverk så far/mannen min må nok være hjemme med barna da de er alt for små til og være hjemme alene..

Gruer meg sånn og tenker veldig mye på hvordan det vil bli og føde alene uten mannen ved min side😪

Barna her hjemme er også veldig avhengi av meg er det noen som vet om det er mulig og reise hjem tidlig etter fødsel I disse dager? og Heller komme tilbake til sykehuset for nødvendige prøver?

Om du har født alene uten følge hvordan var det? Og hvordan ble du ivaretatt på sykehuset? Og hvilket sykehus fødte du på setter pris på alle svar🙂

Anonymkode: 4df4f...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte nummer 2 alene, på Riksen. Barnevakt rakk ikke frem. Det gikk helt fint, jordmor var i rommet hele tiden siden jeg var alene. Følte meg ekstra passet på. Det hjalp å tenke på at mannen ikke var der fordi han var med eldste barnet. 

Anonymkode: faf5a...194

• Liker 1
Skrevet

Skal trolig føde alene - samlivsbrudd, og har ikke egentlig lyst til å ha noen andre enn barnefar der. Ser egentlig for meg det skal gå fint, som AB over har jeg godt inntrykk av at jordmødrene jeg har møtt (risikosvangerskap så har hatt noen oppfølginger på sykehuset) er veldig ivaretakende og vil gjerne bare forholde meg til dem. Vi får se:)

Anonymkode: 8fa1e...0db

Skrevet

Jeg fødte nr 3 alene.

Du helt ærlig, syns det var den beste fødselen jeg. Jordmor tok seg av meg, ingen mann som tok mitt eller jordmor sitt fokus, med å være nervøs. Som han selvsagt hadde all rett til å være. Å tenkte ikke over det sånn de 2 første gangene. Men i løpet av den 3. fødselen merket jeg at jeg syns det er best å føde alene. 

Anonymkode: f033b...548

Skrevet

Jeg har ikke født alene, men hadde akutt keisersnitt i fjor. Da fikk ikke mannen være med pga restriksjonene på sykehuset. Savnet å ha han der, men både jordmor og leger var helt fantastiske! Nå skjedde jo alt veldig fort også, men jeg følte meg aldri alene eller ikke godt ivaretatt i prosessen. 
Syns forsåvidt det var verre at det endte med keisersnitt enn å gå gjennom det alene. Sånn bortsett fra for mannen sin del som gikk glipp av det. 

Anonymkode: b6106...572

Skrevet

Alle som har født før ca. 1977.

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt alene pga covid. Kanskje ikke helt det samme, men jeg gikk rett i kjelleren.. Så skal ikke ha flere barn før pandemien er over og jeg er garantert at mannen kan være med under operasjonen og på barsel

Anonymkode: b68b8...536

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (53 minutter siden):

Alle som har født før ca. 1977.

Min farmor fødte 6 barn alene (men med jordmor) mellom 1955 og 1970. Men de hadde ikke noe nært forhold sånn sett, ikke som de fleste par har i dag kanskje.

Anonymkode: 1451b...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min farmor fødte 6 barn alene (men med jordmor) mellom 1955 og 1970. Men de hadde ikke noe nært forhold sånn sett, ikke som de fleste par har i dag kanskje.

Anonymkode: 1451b...b87

Spørsmålet er om noen har født uten at de har med seg noen på sykehuset og inn på fødestua. Ikke om man har født alene uten hjelp. Tidligere var det knapt noen som hadde med seg noen inn på fødestua. Mennene var med til sykehuset, men kom ikke inn på fødestua.

Skrevet

Kan du ikke spørre noen av foreldrene som barna leker med i feks barnehagen?

Anonymkode: ffb05...62a

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Fødte nummer 2 alene, på Riksen. Barnevakt rakk ikke frem. Det gikk helt fint, jordmor var i rommet hele tiden siden jeg var alene. Følte meg ekstra passet på. Det hjalp å tenke på at mannen ikke var der fordi han var med eldste barnet. 

Anonymkode: faf5a...194

Skal trolig føde alene - samlivsbrudd, og har ikke egentlig lyst til å ha noen andre enn barnefar der. Ser egentlig for meg det skal gå fint, som AB over har jeg godt inntrykk av at jordmødrene jeg har møtt (risikosvangerskap så har hatt noen oppfølginger på sykehuset) er veldig ivaretakende og vil gjerne bare forholde meg til dem. Vi får se:)

Anonymkode: 8fa1e...0db

Jeg fødte nr 3 alene.

Du helt ærlig, syns det var den beste fødselen jeg. Jordmor tok seg av meg, ingen mann som tok mitt eller jordmor sitt fokus, med å være nervøs. Som han selvsagt hadde all rett til å være. Å tenkte ikke over det sånn de 2 første gangene. Men i løpet av den 3. fødselen merket jeg at jeg syns det er best å føde alene. 

Anonymkode: f033b...548

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke født alene, men hadde akutt keisersnitt i fjor. Da fikk ikke mannen være med pga restriksjonene på sykehuset. Savnet å ha han der, men både jordmor og leger var helt fantastiske! Nå skjedde jo alt veldig fort også, men jeg følte meg aldri alene eller ikke godt ivaretatt i prosessen. 
Syns forsåvidt det var verre at det endte med keisersnitt enn å gå gjennom det alene. Sånn bortsett fra for mannen sin del som gikk glipp av det. 

Anonymkode: b6106...572

Takk for svar🙂 så hyggelig og høre at det gikk bra og føde alene og at dere ble godt ivaretatt. Jeg har aldri født alene før så må si jeg gruer meg litt. Men det går sikkert bra.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei min mor bor på sykehjem og klarer ikke og ta vare på seg selv engang. Og de fleste av vår familie bor rundt om I eu.. ønsker Heller ikke at en barnepasser som ikke kjenner barna mine skal komme og passe på de. det er viktig at barna mine føler seg trygge og kjenner de som skal være rundt de og passe på de ett par timer. så da  velger jeg Heller og føde alene selvom jeg helst skulle ønske at mannen kunne bli med meg. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Barna mine går ikke I bhg.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...