AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Jeg jobber 6 kvelder i uken, og vi har avtalt at fridagen min er "vår dag". Nå fikk jeg plutselig vite at han har meldt seg på en hobby, der han kommer til å være opptatt akkurat denne kvelden i 4 måneder fremover. Jeg ble helt paff da han sa det, og lurte på hvorfor han ikke hadde diskutert dette med meg. Han svarte at han fikk vite at det ble den dagen i dag, men dumme meg sjekket dette opp, og så på nettsiden at ukedagen ble valgt for over en måned siden. Nå sitter jeg her og er litt rådvill. På en side ønsker jeg at han skal få dyrke hobbyen sin. På den andre siden har jeg lyst til å reagere på løgnen, for jeg føler at han satte seg selv foran meg og forholdet uten å bry seg nevneverdig. Vi skal også flytte rett etter dette er over, og jeg ser for meg at nettopp denne kvelden må brukes til planlegging. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil være en snill kone, som lar ham få denne opplevelsen. Men er irritert over lygingen. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ec639...9ff
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Hvorfor jobber du så enormt mye kveld? Anonymkode: 6ac72...b5d 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Konfronter ham med løgnen, eller vil du la ham tro at du er lett å lure..? Anonymkode: 0de7e...da0 5
Brunello Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Helt ærlig så ville jeg ha gjort det slutt - om jeg var han. Hadde ikke giddet å være sammen med en som bare hadde hatt en frikveld i uken. 9
Brunello Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor jobber du så enormt mye kveld? Anonymkode: 6ac72...b5d Noen må jobbe på kvelden. Eksempelvis kokker og servitører.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor jobber du så enormt mye kveld? Anonymkode: 6ac72...b5d Er frilanser på prosjektbasis, der det meste av jobbingen foregår kveld/helg. Akkurat nå er jeg i et langtidsengasjement, og derfor ville han at vi skulle gjøre dagen jeg har fri litt spesiell. Anonymkode: ec639...9ff
Gjest Smeltemann Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Du må være den eneste i Norge som jobber 6 dager i uka .
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Konfronter ham med løgnen, eller vil du la ham tro at du er lett å lure..? Anonymkode: 0de7e...da0 Hm...du har nok rett. Samtidig hører jeg at dette betyr mye for ham, og jeg vil ikke legge en demper over hele greia. Men jeg ble så irritert over hvor lett han bare plumpa ut med løgnen, at jeg vil ta ham på det. Anonymkode: ec639...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Smeltemann skrev (1 minutt siden): Du må være den eneste i Norge som jobber 6 dager i uka . Hehe, nei, det er ganske mange av oss. Bare på min jobb er det 46 stykker. Anonymkode: ec639...9ff 4
powerpuffen Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 (endret) Du har ingen rett til å klandre han. Det er ikke hans problem at du er opptatt så mange kvelder i uken, og han ikke skal kunne avse en kveld til seg selv. Samme om det havnet på akkurat denne dagen. Hvis familieliv er viktigere for deg enn jobb, så bør du kanskje revurdere jobben du har nå. Det er også snakk om 4 måneder. Det takler du. Endret 26. januar 2021 av Sprinkle 14
Gjest Smeltemann Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Det høres fornuftig ut. 8 timer 6 dager i uka.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Sprinkle skrev (1 minutt siden): Du har ingen rett til å klandre han. Det er ikke hans problem at du er opptatt så mange kvelder i uken, og han ikke skal kunne avse en kveld til seg selv. Samme om det havnet på akkurat denne dagen. Hvis familieliv er viktigere for deg enn jobb, så bør du kanskje revurdere jobben du har nå. Det er også snakk om 4 måneder. Det takler du. Vel, det yrket hadde jeg lenge før vi møttes, og vi var til og med til samtale da vi først flyttet sammen, fordi yrket mitt krever en forståelsesfull partner. Så han har tatt sitt valg med viten og vilje. Denne spesielle dagen var også hans forslag i første omgang, og den har betydd mye for oss. Derfor stikker det ekstra at han vil lyve den bort. Ja, det er det jeg vurderer - at fire måneder er noe jeg kan overleve. Men burde jeg konfrontere løgnen? Anonymkode: ec639...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 Smeltemann skrev (4 minutter siden): Det høres fornuftig ut. 8 timer 6 dager i uka. Nei, det er ikke helt sånn det fungerer. Noen dager 16 timer, andre dager 6. Men jeg er sjelden hjemme før etter 12. Anonymkode: ec639...9ff
powerpuffen Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, det yrket hadde jeg lenge før vi møttes, og vi var til og med til samtale da vi først flyttet sammen, fordi yrket mitt krever en forståelsesfull partner. Så han har tatt sitt valg med viten og vilje. Denne spesielle dagen var også hans forslag i første omgang, og den har betydd mye for oss. Derfor stikker det ekstra at han vil lyve den bort. Ja, det er det jeg vurderer - at fire måneder er noe jeg kan overleve. Men burde jeg konfrontere løgnen? Anonymkode: ec639...9ff Hvordan vet du at det er løgn? Selv om datoen ble bestemt for en måned siden, så er det ikke sikkert han selv var klar over det før denne dagen. Dessuten, hvis det skulle vise seg at det er løgn, så er det nok fordi han visste at du ikke hadde godtatt det og at du hadde sagt nei. Han setter seg selv først, noe du gjør 6 andre dager i uken. Jeg hadde latt det gå. Det er bare 4 måneder. Det går rakst. 15
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Sprinkle skrev (6 minutter siden): Du har ingen rett til å klandre han. Det er ikke hans problem at du er opptatt så mange kvelder i uken, og han ikke skal kunne avse en kveld til seg selv. Samme om det havnet på akkurat denne dagen. Hvis familieliv er viktigere for deg enn jobb, så bør du kanskje revurdere jobben du har nå. Det er også snakk om 4 måneder. Det takler du. Forresten utøver han denne hobbyen så og si hver kveld jeg jobber, så han får mye tid for seg selv. Anonymkode: ec639...9ff
powerpuffen Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forresten utøver han denne hobbyen så og si hver kveld jeg jobber, så han får mye tid for seg selv. Anonymkode: ec639...9ff Det finnes voksne mennesker som bor på hver sin side av verden på grunn av jobb. Klarer de flere år, så klarer du fire måneder tenker jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 TS her. Jeg merker at det er en del informasjon om vår situasjon jeg ikke ønsker å dele, som vil sette det med 6 arbeidskvelder i et litt annet lys. Så jeg tenker at dere bare burde se bort ifra det, og heller gi meg råd rundt selve løgnen. Jeg har konkrete bevis på at han løy, men er løgnen så ubetydelig at jeg bare burde la det gå? Anonymkode: ec639...9ff 2
Vampira Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 Jeg skjønner ikke helt. Du skriver i hovedinnlegget at du nå har fått vite at han har funnet seg en hobby, og at datoen for å drive med hobbyen sammenfaller med den ene kvelden du har fri. Senere skriver du at han også driver med denne hobbyen de kveldene du jobber fra før av? Er ikke dette en ny hobby? 3
powerpuffen Skrevet 26. januar 2021 #19 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Jeg merker at det er en del informasjon om vår situasjon jeg ikke ønsker å dele, som vil sette det med 6 arbeidskvelder i et litt annet lys. Så jeg tenker at dere bare burde se bort ifra det, og heller gi meg råd rundt selve løgnen. Jeg har konkrete bevis på at han løy, men er løgnen så ubetydelig at jeg bare burde la det gå? Anonymkode: ec639...9ff Ja 3
Rotemor Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 Sprinkle skrev (20 minutter siden): Du har ingen rett til å klandre han. Det er ikke hans problem at du er opptatt så mange kvelder i uken, og han ikke skal kunne avse en kveld til seg selv. Samme om det havnet på akkurat denne dagen. Hvis familieliv er viktigere for deg enn jobb, så bør du kanskje revurdere jobben du har nå. Det er også snakk om 4 måneder. Det takler du. Enig. Man skal ikke kontrollere andres behov. Dere har ikke barn, han kan bruke fritiden sin som han vil. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå