SagaP Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 https://www.dagbladet.no/nyheter/coronaprotester-i-nederland---kaster-fyrverkeri/73329930/amp Dette ser ikke bra ut! Man må bare håpe det ikke kommer hit 2
Rotemor Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Når polet må åpne fordi folket «er så avhengig og abstinensene fører til flere problemer». (Fritt sitert) så tenker jeg portforbud vil gjøre de samme menneskene ganske opprørt. Da må de jo drikke alene, mener jeg... 7
Rotemor Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Litt mer til saken så er de jo vant til større frihet i Nederland enn viner. Medbestemmelse og private valg er sterkere ettersom jeg har skjønt. Det er vanskeligere å stenge inne liberale folk enn lydige folk. 3
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Jepp har fulgt med Nederland da jeg har en venn der. Og han er i hvertfall i mot portforbud .. nå er det lovløse tilstander så fort portforbud inntrer kl 21 trekker folk ut på gata. Man kan bare gå inn i en matbutikk og ta det du vil ha. Ut på gata uten munnbind så ja det er nok effektivt med portforbud ... mye blir ødelagt men får satse folk har forsikret sine eiendeler. Nederland er ett veldig liberalt land og bli innestengt sånn måtte gi bråk. Jeg håper de når frem med demonstasjoner til skrekk og advarsel til regjeringa her at de ikke må tøye strikken for langt her heller. Jeg syns det er bra folk kjemper for sin frihet for dette er å gå for langt. 12
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Rotemor skrev (6 timer siden): Når polet må åpne fordi folket «er så avhengig og abstinensene fører til flere problemer». (Fritt sitert) så tenker jeg portforbud vil gjøre de samme menneskene ganske opprørt. Da må de jo drikke alene, mener jeg... Kjør på med portforbud så vi snart kan få noen lettelser på tiltak.
Mokkilokki Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Det er ikke bare i Nederland dette har skjedd. Både USA og Spania har folk demonstrert. Folk er trøtte av lovpåbud. Pandemien har fått så store konsekvenser for de aller fleste at dette er en normal reaksjon. Når vi får nye regler tredd over hode flere ganger i uka over lang tid så skjer det noe med oss. Vi er i en situasjon som vi ikke har vært i før. Så må man jo se på helhetsbilde. Disse landene har vært hardere angrepet enn oss med strengere restriksjoner. Disse lande har nok heller de samme "godene" som vi har her med pengestøtte, spesielt ikke Spania. Håper jo at vi her ikke gjør det samme. Det er tøffe tider og det gjør noe med folk. 3
Momma Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Dette er ikke protester, det er ungdom/unge voksne (menn) som begår vold og vinningskriminalitet. 15
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 SagaP skrev (6 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/coronaprotester-i-nederland---kaster-fyrverkeri/73329930/amp Dette ser ikke bra ut! Man må bare håpe det ikke kommer hit Akkurat som om det norske folk noensinne har reagert sånn. Neida, vi sutrer og klager på internett vi, og gidder i hvert fall ikke demonstrere. Gå i tog mot noe ja, men vi vil aldri få et sånt opprør her i landet.
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Garderobemannfrue skrev (1 minutt siden): Dette er ikke protester, det er ungdom/unge voksne (menn) som begår vold og vinningskriminalitet. For å få tilbake ett verdig liv. All tid som går der vi har satt våre liv på vent er tid man aldri får tilbake. Tror folk tenker slik og. 3
Momma Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (4 minutter siden): For å få tilbake ett verdig liv. All tid som går der vi har satt våre liv på vent er tid man aldri får tilbake. Tror folk tenker slik og. Jeg synes aldri man kan forsvare ødeleggelser, vold og plyndring. 12
2ro Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Det er alltid noen som finner grunner til å bedrive hærverk og vold. Alt fra fotball til fredelige demonstrasjoner kan utarte seg slik, og det har vi mange eksempler på. 5
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Garderobemannfrue skrev (1 minutt siden): Jeg synes aldri man kan forsvare ødeleggelser, vold og plyndring. Livet er urettferdig d går ikke å vasse rundt med en tulipan bukett og si forsiktig... kjære regjering kan du ikke være så snill å droppe portforbud ... velkommen til real life. De drev med d samme på 70 tallet 2
Momma Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (Akkurat nå): Livet er urettferdig d går ikke å vasse rundt med en tulipan bukett og si forsiktig... kjære regjering kan du ikke være så snill å droppe portforbud ... velkommen til real life. De drev med d samme på 70 tallet Du mener at ødeleggelser, vold og plyndring er helt greit dersom man er misfornøyd med noe. Du kaller det "real life", jeg kaller det anarki. 12
GrønnNellik68 Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 Garderobemannfrue skrev (2 minutter siden): Du mener at ødeleggelser, vold og plyndring er helt greit dersom man er misfornøyd med noe. Du kaller det "real life", jeg kaller det anarki. Du om det jeg vet at skal en kjempe for rettigheter og frihet så må en sloss forøvrig enig at plyndring kunne de latt være men det skjer hver gang det er slike store demonstrasjon. I Frankriket tente de på biler mot høye drivstoff priser .. det vil alltid være sånn når folk samles for å demonstrere noen drar det litt langt. 2
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Garderobemannfrue skrev (19 minutter siden): Du mener at ødeleggelser, vold og plyndring er helt greit dersom man er misfornøyd med noe. Du kaller det "real life", jeg kaller det anarki. Det var jo mye vold i Russland også etter at opposisjonslederen ble arrestert på flyplassen etter han kom hjem fra Tyskland. Han som da har arrangert mange protester mot Putin. De er misfornøyd med styret og protesterer. Jeg vet ikke om du så videoene, men der var det mye vold som foregikk og politiet fikk nok å gjøre - for å si det sånn. De protesterer jo fordi at de har tro på noe annet, noe bedre og mener at han ble urettferdig arrestert. 3
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 (endret) SagaP skrev (7 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/coronaprotester-i-nederland---kaster-fyrverkeri/73329930/amp Dette ser ikke bra ut! Man må bare håpe det ikke kommer hit Jeg kan forstå at de protesterer, men jeg syns de tar av litt. Plyndring av forretninger og sette fyr på kjøretøy? Forrige kvelden så satte de fyr på en teststasjon for korona. Det burde være nok med å være ute, men tanken er vel at staten skal se dem? Hvis noen lignende kommer til å skje her til landet så skal jeg låse alle dører godt. Endret 26. januar 2021 av Sylveon 2
SagaP Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #17 Skrevet 26. januar 2021 Sylveon skrev (10 minutter siden): Jeg kan forstå at de protesterer, men jeg syns de tar av litt. Plyndring av forretninger og sette fyr på kjøretøy? Forrige kvelden så satte de fyr på en teststasjon for korona. Det burde være nok med å være ute, men tanken er vel at staten skal se dem? Hvis noen lignende kommer til å skje her til landet så skal jeg låse alle dører godt. Det har tatt helt av - voldelige demonstrasjoner også i Danmark. Man står fritt til å mene hva man vil, men opptøyer er ikke greit! 5
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 SagaP skrev (Akkurat nå): Det har tatt helt av - voldelige demonstrasjoner også i Danmark. Man står fritt til å mene hva man vil, men opptøyer er ikke greit! Ja, som sagt, så forstår jeg at de protesterer, men de tar. Jeg skulle kanskje ikke skrevet litt, men prøvde å uttrykke meg litt forsiktig. Du har rett i at de tar helt av. Hvis poenget skal være å protestere for friheten, å få samfunnet i gang igjen, så hvorfor sette fyr på biler, plyndre forretninger, kaste fyrverkeri i gatene? De skaper bare frykt i befolkningen. Utifra hva jeg har lest så gjelder bare portforbudet i Nederland, på kvelden? Så det er ikke sånn at de er innestengt hele dagen.
Hatsumomo Skrevet 26. januar 2021 #19 Skrevet 26. januar 2021 Sylveon skrev (3 timer siden): å få samfunnet i gang igjen, så hvorfor sette fyr på biler, plyndre forretninger, kaste fyrverkeri i gatene? Viktig å gjøre livet enda verre for de som kanskje har lite å rutte med fra før av med å ramponere bilen og levebrødet deres. Virker logisk. 5
Tuttifrutti843950 Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 Bente1234 skrev (5 timer siden): Jepp har fulgt med Nederland da jeg har en venn der. Og han er i hvertfall i mot portforbud .. nå er det lovløse tilstander så fort portforbud inntrer kl 21 trekker folk ut på gata. Man kan bare gå inn i en matbutikk og ta det du vil ha. Ut på gata uten munnbind så ja det er nok effektivt med portforbud ... mye blir ødelagt men får satse folk har forsikret sine eiendeler. Nederland er ett veldig liberalt land og bli innestengt sånn måtte gi bråk. Jeg håper de når frem med demonstasjoner til skrekk og advarsel til regjeringa her at de ikke må tøye strikken for langt her heller. Jeg syns det er bra folk kjemper for sin frihet for dette er å gå for langt. Wow! Takk for inside info
Anbefalte innlegg