AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Vet ikke hva jeg skal skrive en gang, er så nedfor i kveld. Jeg kjenner nesten aldri glede så jeg bare prøver å henge med i livet. I kveld er kona på jobb og jeg er alene hjemme med barna. Jeg ligger bare å kjenner på en konstant tristhet, oppgitthet og meningsløshet. Jeg klarer ikke å snakke med kona om det heller. Hun vet egentlig, fonjeg har nevnt det såvidt, men hun spør heller alderi hvordan jeg har det. Jeg vet at det kommer bedre dager, men nå kjennes det meningsløst at jeg skal leve 40 år til. Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med å leve. Det er jo helst meningsløst, 85 år med slit. Hva får vi igjen? Anonymkode: fec0b...908
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Høres ut som depresjon. Bestill time hos fastlegen som kan hjelpe deg med en henvisning til enten kommunen (gratis), dps (375 kroner per gang til du når frikort) eller privatpraktiserende psykolog med avtale (375 kroner per gang til du når frikort). Har du mye penger kan du ta direkte kontakt med privatpraktiserende psykolog, mest antakelig noe kortere ventetid. En time ligger på sånn ca 1500 kroner. Anonymkode: 94e44...f3c 1
Belima Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 En klem til deg først og fremst. Er du på jobb nå eller er du hjemme hele dagen? Hjemmekontor er i følge flere jeg kjenner absolutt bånn. Har du en nær kamerat som du kan snakke med? Noen ganger er det lettere å snakke med andre enn kona/mannen når en sliter. I disse Koronatider er det mange som mister sitt sosiale liv. Det å komme seg ut litt, gå en tur, kan få tankene på noe annet. (Selvsagt ikke når du er hjemme alene med barna) Kan dere få barnevakt en kveld, så du og kona kan være annet en mamma og pappa noen timer? Bare det å komme meg ut litt hjelper meg når jeg får tunge tanker, i tillegg baker jeg brød mm! 🤣 Har kun hatt mine to barnebarn (skolebarn) og min datter hos meg siden mars i fjor, selvfølgelig med god avstand. Det er bakinga som gjør at jeg fremdeles er positiv. Mange som får hjemmebakst av meg nå i disse tider. Hvis du ikke kommer deg videre, så bestill en time hos legen din og ta en samtale med han/henne. Mange leger er flinke, så kanskje det å få luftet dine tanker kan hjelpe. Kanskje du er så heldig at legen din er god å snakke med, så du kan få noen timer der. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Snakk med kona! Anonymkode: 74c28...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå