Fjaselina Skrevet 25. januar 2021 #21 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Enten må han vaske soveromet som du ikkje brukar, eller så må han betale deg for å gjere det. Det er heilt urimelig at du skal vaske uten kompensasjon. Endret 25. januar 2021 av Fjaselina 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #22 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er spent på hvordan husverten begrunner dette. Anonymkode: d29c9...0c0 Siden jeg bor der måtte leiligheten være ren når airbnb gjesten ankom fikk jeg beskjed om, så jeg vasket før hun kom siden jeg bor alene der. Det er vel logisk. Men jeg vasker ikke skiten etter andre... Ts Anonymkode: b6cb9...a39 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #23 Skrevet 25. januar 2021 få deg lås på soveromsdøra(om du ikke har det) og pepperspray🤭 Anonymkode: 9d17a...7cf 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #24 Skrevet 25. januar 2021 Fjaselina skrev (Akkurat nå): Enten må han vaske soveromet som du ikkje brukar, eller så må han betale deg for å gjere det. Det er heilt urimelig at du skal vaske uten kompensasjon. Airbnb gjesten brukte badet/kjøkkenet og stuen/gangen og jeg ryddet opp etter henne, tømte oppvaskmaskinen med hennes tallerkener og vasket håndklær hun hadde brukt. Jeg vasker ikke leiligheten. Ts Anonymkode: b6cb9...a39 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #25 Skrevet 25. januar 2021 Æsj! Jeg hadde flyttet! Husverten virker jo IKKE stabil når han seriøst mener du skal vaske. Ikke bra! Anonymkode: fbb85...9a1 35
Fjaselina Skrevet 25. januar 2021 #26 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden jeg bor der måtte leiligheten være ren når airbnb gjesten ankom fikk jeg beskjed om, så jeg vasket før hun kom siden jeg bor alene der. Det er vel logisk. Men jeg vasker ikke skiten etter andre... Ts Anonymkode: b6cb9...a39 Det er for så vidt greitt at du må sørge for at det er reint før gjesten kjem. Men det blir jo også avhengig av kor ofte det kjem nye gjester. Dersom dei kjem tett, må du vaske ekstra ofte, for den forrige gjesten rota kanskje litt. Det der blir shady business.... 11
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #27 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor mener du dette? Jeg har jo ikke noe med husvertens gjest å gjøre. Da burde gjesten vaske etter seg. Ts Anonymkode: b6cb9...a39 Elsker sjokolade skrev (9 minutter siden): Husverten leier ut til en fremmed, dvs han tjener penger på det. Så hvorfor i all verden skal ts vaske dette rommet? den som bor i boligen skal vaske Anonymkode: c38ff...5a3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #28 Skrevet 25. januar 2021 Hvis det er et kollektiv har du selvfølgelig ansvar for din del av vaskingen, men huseier må jo sørge for "sin" del. Hvem sine håndklær er det du har vasket? Foreslår at du ikke vasker etter gjestene uten å få betalt. Da vil huseier slite med å leie ut hvis han ikke ordner vasking på annet vis. Anonymkode: d0de9...cb2 17
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #29 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): den som bor i boligen skal vaske Anonymkode: c38ff...5a3 Er du husverten, eller? Det er ikke den som bor i boligen, men de. I så fall må huseier eller Airbnb-gjesten også vaske sin del. Anonymkode: d0de9...cb2 23
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #30 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er et kollektiv har du selvfølgelig ansvar for din del av vaskingen, men huseier må jo sørge for "sin" del. Hvem sine håndklær er det du har vasket? Foreslår at du ikke vasker etter gjestene uten å få betalt. Da vil huseier slite med å leie ut hvis han ikke ordner vasking på annet vis. Anonymkode: d0de9...cb2 Husverten har lagt inn en del håndklær på badet som airbnb gjesten skal bruke, men de ble liggende våte på badet så jeg vasket de så de ikke skulle ligge å stinke . Ts Anonymkode: b6cb9...a39 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #31 Skrevet 25. januar 2021 Du skal selvfølgelig ikke vaske det soverommet han leiger ut, som du ikke har noe med å gjøre! Hadde ikke rørt det, la neste gjest dukke opp til skittent soverom å brukt sengetøy, ikke ditt problem! Syns forsåvidt det er drøyt at du må ordne med fellesarealet og. Anonymkode: 72c9a...6c2 17
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #32 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du husverten, eller? Det er ikke den som bor i boligen, men de. I så fall må huseier eller Airbnb-gjesten også vaske sin del. Anonymkode: d0de9...cb2 jeg er husvert, men ikke ts sin. det blir månelyst om mine leieboere ikke vasker Anonymkode: c38ff...5a3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #33 Skrevet 25. januar 2021 Det høres jo ikke ut som det damemennesket eier boevne. Tror hun at hun er på hotell med full forpleining? Anonymkode: d29c9...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #34 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg er husvert, men ikke ts sin. det blir månelyst om mine leieboere ikke vasker Anonymkode: c38ff...5a3 Det har du ingenting med hvis du leier bort boligen. Anonymkode: d0de9...cb2 30
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #35 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): den som bor i boligen skal vaske Anonymkode: c38ff...5a3 Den som leige ut et rom med «vask inkludert i pris» skal vaske. Å denne personen er ikke TS!! Anonymkode: 72c9a...6c2 26
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #36 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husverten har lagt inn en del håndklær på badet som airbnb gjesten skal bruke, men de ble liggende våte på badet så jeg vasket de så de ikke skulle ligge å stinke . Ts Anonymkode: b6cb9...a39 Bor huseier i nærheten, er det en mulighet å henge våte håndklær og skittent sengetøy på døra hans? Ev. på døren til det andre rommet hvis det skjer igjen? Anonymkode: d0de9...cb2 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #37 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor huseier i nærheten, er det en mulighet å henge våte håndklær og skittent sengetøy på døra hans? Ev. på døren til det andre rommet hvis det skjer igjen? Anonymkode: d0de9...cb2 Hadde samla alt av våte håndklær og annet rot inne på det soverommet han leiger ut. Der hadde det fått ligge å godgjøre seg til den ansvarlige tok tak. Og ikke minst begynt å se meg om etter en annen plass å bo. Anonymkode: 72c9a...6c2 28
Anonymou Skrevet 25. januar 2021 #38 Skrevet 25. januar 2021 Hva slags husvert har du? Nummer en : Det å leie ut til fremmede folk nå som det er innstramninger er helt natta. Dere som bor der driver ikke et hotell? Nummer 2: Du har ingen grunn til å vaske etter fremmede og huseier må også forhøre med dere/ du som bor der om det er greit at noen flytter inn midlertidlig. Er ingen jurist, men ut ifra beskrivelsen din ser dette ut som et brudd på kontrakten og rettighetene dine som leietaker. Du skal ikke gjøre en dritt 19
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #39 Skrevet 25. januar 2021 Alle Airbnb jeg har dratt til har hatt en "cleaning fee". Han burde ha det han også og betale enten deg eller noen andre for å gjøre det. Han kan ikke kreve at du gjør dette gratis. Anonymkode: ce7e5...56e 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #40 Skrevet 25. januar 2021 Anonymou skrev (2 minutter siden): Hva slags husvert har du? Nummer en : Det å leie ut til fremmede folk nå som det er innstramninger er helt natta. Dere som bor der driver ikke et hotell? Nummer 2: Du har ingen grunn til å vaske etter fremmede og huseier må også forhøre med dere/ du som bor der om det er greit at noen flytter inn midlertidlig. Er ingen jurist, men ut ifra beskrivelsen din ser dette ut som et brudd på kontrakten og rettighetene dine som leietaker. Du skal ikke gjøre en dritt En pengegrisk husvert🤨 Dette er i Bergen og husverten sier at det er nedadgående smittetrend ,så da er dette greit! Ts Anonymkode: b6cb9...a39 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå