AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg er 19 år og bor egentlig ikke hjemme og har egentlig ikke så god kontakt med lillesøsteren min som jeg skulle ønske vi hadde. Besteveninna mi jobber i en matbutikk og jeg fikk en snap fra henne at lillesøsteren min kjøpte en graviditetstest... Jeg tok jo selvfølgelig turen relativt kjapt hjem til foreldrene hvor hun bor. Tenkte jeg kanskje kunne få snakket med henne og samtidig få gjort noen ærender og hentet noen ting jeg har utsatt. Jeg gikk ned til det gamle rommet mitt og hentet de tingene og ryddet litt, da jeg skulle hive noe i søppelet i badet nede som jeg og lille søs pleide og dele fant jeg en graviditetstest og den var positiv... altså jeg vet egentlig ikke helt hva jeg forventet når jeg fikk den snappen av vennina og jeg tok turen hjem, men dette var det siste jeg forventet... jeg tenkte hun sikkert handlet for en venn eller noe lignede... nå vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre... jeg og lillesøs har ikke sånn super god kontakt så jeg føler jeg har mistet retten til å blande meg og komme med inspill og gi råd... hva i huleste skal jeg gjøre???? Anonymkode: 59ef7...606
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Gi henne en abort på toalettet? Anonymkode: 17c44...c07 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Ehhh du er søsteren hennes? klart du skal kunne komme med råd og innspill! snakk med henne, kan jo være noen andres? hvis det er hennes kan du jo ta henne med til helsesøster lege etc, vær med henne ikke la henne gå gjennom dette alene... men tror nok abort for lillesøsteren blir det beste Anonymkode: 15956...be1 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Graviditetstester er ugyldige etter x antall minutter. Ser man på dem senere så kan de vise falskt positiv. Anonymkode: c17c7...b14 18
Silva Pluvialis Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Oi. Først og fremst trenger hun at dere er rundt henne, støtter henne og hjelper henne i denne vanskelige tiden. Så må dere finne ut hvordan dette har skjedd, om far er eldre og om han evt. bør anmeldes for voldtekt av mindreårig. Hva dere enn gjør. Støtt henne. Ikke støte henne bort. Ikke fortell henne hva hun skal gjøre. La henne snakke, og lytt. ❤️ 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Slutt å snoke. Både du og din venninne i matbutikken! Makan. Overlat dette til din søster og deres foreldre. Anonymkode: bc1f2...76e 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Den testen er ikke gyldig Anonymkode: ed47e...638 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Foreldrene deres bør vel informeres ? Anonymkode: 852e7...5ee
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Jeg ville tatt det opp på en fin og støttende måte med lillesøster. Tenk om hun har blitt utsatt for noe? Eller har hun kjæreste? Det kan være mange muligheter! Anonymkode: cbba3...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Graviditetstester er ugyldige etter x antall minutter. Ser man på dem senere så kan de vise falskt positiv. Anonymkode: c17c7...b14 Dette. Uansett er det en 14-åring som har ubeskyttet sex, det kan være en greie å prate om. Anonymkode: 2f05c...fc0 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er 19 år og bor egentlig ikke hjemme og har egentlig ikke så god kontakt med lillesøsteren min som jeg skulle ønske vi hadde. Besteveninna mi jobber i en matbutikk og jeg fikk en snap fra henne at lillesøsteren min kjøpte en graviditetstest... Jeg tok jo selvfølgelig turen relativt kjapt hjem til foreldrene hvor hun bor. Tenkte jeg kanskje kunne få snakket med henne og samtidig få gjort noen ærender og hentet noen ting jeg har utsatt. Jeg gikk ned til det gamle rommet mitt og hentet de tingene og ryddet litt, da jeg skulle hive noe i søppelet i badet nede som jeg og lille søs pleide og dele fant jeg en graviditetstest og den var positiv... altså jeg vet egentlig ikke helt hva jeg forventet når jeg fikk den snappen av vennina og jeg tok turen hjem, men dette var det siste jeg forventet... jeg tenkte hun sikkert handlet for en venn eller noe lignede... nå vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre... jeg og lillesøs har ikke sånn super god kontakt så jeg føler jeg har mistet retten til å blande meg og komme med inspill og gi råd... hva i huleste skal jeg gjøre???? Anonymkode: 59ef7...606 Bestevenninna di forteller deg at lillesøster har kjøpt en test, og du syns det er normalt? Anonymkode: e551b...e24 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Først og fremst; det er gode sjanser for at det er ei venninne sin. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt graviditetstest selv, og tatt den hjemme hos meg, om jeg hadde vært gravid som 14-åring. Men uansett, du prater jo med søstera di. Og skulle det væte henne som et gravid, så må du være støtten hennes, uansett hva hun velger. Og støtt henne når hun forteller foreldrene om dette. Anonymkode: d6754...88a 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Jeg hadde tatt med testen inn til henne når hun var alene på rommet. Spurt om det var hennes, og hva hun tenkte å gjøre.. samt hva hun hadde trengt fra meg av råd og støtte. Så sagt at hun enten alene, eller med meg må si det til mamma. Anonymkode: e9f09...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Jeg hadde gått til venninnen min sin sjef og fortalt at hun tar bilder av hva kundene kjøper! Anonymkode: ebc6c...384 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde gått til venninnen min sin sjef og fortalt at hun tar bilder av hva kundene kjøper! Anonymkode: ebc6c...384 Jeg tror ikke dette stemmer helt. Anonymkode: a7074...b19
powerpuffen Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å snoke. Både du og din venninne i matbutikken! Makan. Overlat dette til din søster og deres foreldre. Anonymkode: bc1f2...76e Dette er grunnen til at jeg aldri kjøper slike ting i butikk. Blir jo overvåket på små steder hvor de fleste kjenner hverandre. TS: Du må snakke med søsteren din. Vis henne at du støtter henne, og la henne åpne seg. Hun er nok antakeligvis mer usikker og redd enn hva du er. 1
Gjest Smeltemann Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å snoke. Både du og din venninne i matbutikken! Makan. Overlat dette til din søster og deres foreldre. Anonymkode: bc1f2...76e Synes ikke det handler om snoking når det er en jentunge på 14 år som kanskje er gravid. Ta en prat med søstra de,selv om du synes at dere ikke har så god kontakt . Det handler om å bry seg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 En storesøster som kanskje ikke bryr seg ellers, hiver seg rett på når det ser ut til å foregå noe drama. Altså, jeg hadde blitt sur om du blandet deg. Din søster (om det virkelig er hennes test) har kommet så langt og vært så moden at hun selv har handlet test. Vent noen uker å se hvordan utspillet blir. Om det har gått en måned og det ikke virker til å ligge noe i det så var det ikke noe. Ellers kan man tenke seg at 14 åringen selv kan tenke at hun bør prate med helsesøster. Har det gått en måned så kan du jo snakke med din søster om det. Gi henne råd om hvem hun bør prate med om hun ikke tør å prate med foreldrene. Anonymkode: 391aa...c5c
Tvist Skrevet 26. januar 2021 #19 Skrevet 26. januar 2021 Veninnen din ville mistet jobben hvis sjefen visste om at hun forteller hva andre kjøper, det har hun ikke lov til. Og du bør snakke med lillesøster, hun er sikkert livredd. 7
Kokosmakron Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 Fortell søsteren din at du fant en graviditetstest i søpla og spør om det er noe hun vil snakke med deg om, og fortell venninna di at hun bryter taushetsplikten og kan få sparken av å drive og slarve om hva kundene kjøper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå