GÃ¥ til innhold

HJELP!😩 Strikket for løst på en hel genser...


Marie987

Anbefalte innlegg

Har nå brukt opp alt garnet på litt over halve genseren. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse opp i det som er strikket, eller må jeg bare strikke resten for stort? 

Endret av Marie987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Føsleguri

Jeg ville rekt opp igjen hele genseren. Det har jeg gjort flere ganger når jeg prøver den underveis og jeg ser at den blir for liten/stor.

Dumt å bruke garn og tid på en genser som kanskje ikke blir brukt fordi den ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Føsleguri :) Rekk opp. Kjedelig men sånn er det noen ganger.

Jeg har rekt opp mitt hekle prosjekt noen ganger nå. Enda mer til fredstillende når man er endelig er ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie987 skrev (15 timer siden):

Har nå brukt opp alt garnet på litt over halve genseren. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse opp i det som er strikket, eller må jeg bare strikke resten for stort? 

Du er nødt til å rekke opp, og starte på nytt. Ta mål slik at du er sikker på at den blir passe. Hvis du har brukt alt garnet på ca halvparten av genseren, vil den bli så enorm at du aldri kommer til å bruke den likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk strikkefastheten før du starter et strikkeprosjekt. Det er alfa og omega. 

Hvis du har strikket armene først, kan du sjekke strikkefastheten på armene før du strikker bolen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...