AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Hei. Jeg ble for første gang alene etter fylte 14år. Ble kjæreste og flyttet ut med han da jeg var 20 og nå er jeg altså 35. Jeg har aldri brydd meg om det tekniske, han fikser alt av internett,strøm,TV signaler osv. Ser lå at det var dumt å ikke følge med, for nå sitter jeg alene uten noe kunnskap. Jeg flyttet ut til egen leilighet for 1uke siden, leier. På kontrakten står det at jeg skal skaffe internett og strøm selv. Ok, gjorde det. Har strøm og internett. Men så var det TV. Har TV, men ingen kanaler. Siden det ikke står noe og vi ikke var enige om noe så kunne jeg ikke kreve at utleieren skulle installere dette for meg. Har dog prøvd uten hell. Så får jeg nå finne ut av dette. Hva er det jeg trenger for å se kanaler? Som feks tv2,TV Norge,osv, de vanlige kanalene. Trenger jeg abonnement hos en operatør? Trenger jeg å få montert en boks fra dem, eller kan jeg kjøpe selv? Har fibernett. Hva kan jeg gjøre selv og hva MÅ jeg leie fagfolk til? Det finnes per idag noen kabler som går fra veggen og ut.den er hul med en rundt greie inni, er sikkert ment for å plugge i tv'en. Hjelp please. Og helst forklare litt lett så jeg skjønner, heeelt grønn på dette. Anonymkode: ee718...7a9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Jeg hadde RiksTV, klarte meg et kort og kortleser i TVen. Hvem har du internett fra? Kanskje de kan gi deg et pakketilbud. Anonymkode: 1bc2d...2e9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har fiber fra Telenor. Utleieren hadde lagt igjen en svært boks fra altiboks. Kan man bruke kanaler fra en annen operatør? Anonymkode: ee718...7a9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har fiber fra Telenor. Utleieren hadde lagt igjen en svært boks fra altiboks. Kan man bruke kanaler fra en annen operatør? Anonymkode: ee718...7a9 Jada, du får tilsendt boks eller kortleser, alt ettersom. Anonymkode: 1bc2d...2e9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Tilsendt? Jeg har ikke bedt om noe og ikke fått heller Anonymkode: ee718...7a9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tilsendt? Jeg har ikke bedt om noe og ikke fått heller Anonymkode: ee718...7a9 Telenor fiber betyr at du også kan få TV via Telenor. Da får du en liten boks i tillegg, "T-We" eller noe blir det vel kalt. Altibox tror jeg ikke fungerer på telenors fiber, da må du ha noe som er tilkoblet Lyses fibernett. Merkelig at han ga deg en slik boks, jeg hadde tatt det som en indikasjon på at det var fiber der fra før av (en altibox fungerer dårlig uten fiber). Uansett, ringer du telenor så får du orden på det. De er totalleverandør av både internett og TV-løsninger. Anonymkode: ce1ad...7d8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Om du har telenor fiber ringer du de og bestiller dekoder og kanaler Anonymkode: 47931...916
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Hvis du f.eks googler telenor+tv så får du svar på alt du lurer på. Anonymkode: 75f5a...242
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fiber fra Telenor. Utleieren hadde lagt igjen en svært boks fra altiboks. Kan man bruke kanaler fra en annen operatør? Anonymkode: ee718...7a9 Har du Telenor kan du ikke benytte Altibox. Dette er to konkurrerende firmaer. Telenor har sin egen TV-tjeneste. Ring Telenor så ordner de abonnement og det du trenger av bokser. Anonymkode: ae250...30b
prt90 Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Det enkleste er vel å kjøpe en chromecast eller AppleTV?
ekkoet Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 prt90 skrev (4 minutter siden): Det enkleste er vel å kjøpe en chromecast eller AppleTV? Dette var min første tanke også. Undersøk gjerne hvor mye det vil koste deg for te-we gjennom telenor, men betaler du 5-600kr mnd for dette kan du like godt kjøpe deg en enhet og heller bruke pengene på sumo/netflix etc. Det kommer litt an på hvor mye TV du ser og hvilke kanaler som er viktige for deg. NRK får du jo gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Søkte på Chromecast. Skjønner ikke hva det er Anonymkode: ee718...7a9
ekkoet Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søkte på Chromecast. Skjønner ikke hva det er Anonymkode: ee718...7a9 En chromecast er en liten sak du kobler på bakpå TVen din. Når den er koblet til kan du åpne en app på telefonen/nettbrettet ditt og si til chromecast at den skal spille det av på TVen. Om du synes det høres for teknisk ut er gjerne en apple-TV mer intuitivt. Om du virkerlig trenger noen som ordner alt for deg tror jeg nesten du bare må ringe til telenor og betale for det de tilbyr deg
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tilsendt? Jeg har ikke bedt om noe og ikke fått heller Anonymkode: ee718...7a9 Når du bestiller abonnement, herregud. Anonymkode: 1bc2d...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå