Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det med vogn ?

Vi har en kombivogn som vi er veldig fornøyd med og som det barnet vi har sover veldig godt i. Venter nr 2, og det vil bli et og et halv år forskjell.

Vi hadde tenkt å kjøpe en tvillingvogn.  Men ble usikker på om vi egentlig må kjøpe en enkeltvogn til? Det er jo dyrt , så har ikke lyst å kjøpe så mye vogner. 

Vet ikke om det holder med den vi har +tvillingvogn.

Hva har dere som har to tette ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en Uppababy vista v2? Kan brukes som både enkel- og søskenvogn, men er ikke dobbelt så bred.

Anonymkode: 9eaed...c8d

• Liker 1
Skrevet

Vi har bugaboo donkey, kjøpt brukt på finn (faktisk 5 ganger så billig som ny vogn av samme sort ville kostet). Kan brukes både som enkel og dobbelvogn. Nå brukes kun den, men har den enkle stående lagret enn så lenge hvis vi vil bytte til den når storebror ikke trenger vogn lengre.

Anonymkode: d2212...fa7

• Liker 3
Skrevet

Har og Bugaboo Donkey kjøpt brukt. Denne brukes på tur med begge og eldste bruker den som sovevogn i helgene.

I tillegg har vi kombivognen etter eldste som jeg bruker når jeg triller tur med baby alene da denne har bedre demping på den ujevne veien jeg triller på.

Vi har og en sovevogn stående i barnehagen til eldste.

Anonymkode: 5db46...5ec

• Liker 3
Skrevet

Nå begynner det å bli noen år siden, men da minste ble født, var eldste 2 år og 3 mnd, og sov fortsatt på dagtid. 

Og vi hadde begynt å få mistanke om diagnoser, så innså at det muligens ble litt lenger periode med vognbruk på han.

Så vi beholdt babyjoggeren, som han var vant til. Den brukte vi til 4 års-alderen, da gikk vi over til vogner fra hjelpemiddelsentralen. Frem til det var rullestol som ble brukt fra 8 års alder. (grunnen til vogner fra HMS frem til da, var at man er mer skjermet i en vogn, enn i en rullestol)

Babyen brukte kombivognen som eldste hadde som baby, den ble etterhvert byttet ut i en TFK. 

Vi hadde en carera (tror jeg det var) tvillingvogn også, som ble brukt litt det første året, men var ofte enklere å ta babyen i bæretøy, og 2 åringen i babyjoggeren. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg kjøpt feks en TFK tvillingvogn, som har større plass, slik at vi kunne brukt den lenger.  Var en ganske lang periode der begge trengte vogn, minste ble litt tung og bære over lang tid, men tvillingvognen ble for liten for eldste. 

• Liker 1
Skrevet

vi gikk over til bugaboo donkey den kan brukes som enkeltvogn med bare sittedel, eller bare liggedel. Den kan også brukes med dobbeltvogn med 2 sittedel, 2 liggedel eller en av hver. Du kan også ha de vendt mot deg eller vendt fra deg. De bruker liten plass i bilen og er behagelig å trille. Det er en skikkelig flexivogn med høy komfort vil jeg si. Veldig fornøyd. Før hadde vi emmaljunga duo. Den nye bugaboo donkey tar mindre plass i bilen selv med to vognplasser enn vi brukte på emmaljunga som var bare for en unge.

Anonymkode: b2bb7...96a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to tette og har babyjogger City Select og er veldig fornøyd med den. Den tar overaskende lite plass i bilen og har så mange muligheter. Jeg er høy da så Boggabo Donkey er ikke noe for meg. Kjøpte den faktisk, men solgte den raskt igjen.

Anonymkode: b5cd0...34f

Skrevet

Tenker det kommer an på behovet deres? Sover eldste i vogn i bhg, for eksempel?

Vi har en som fremdeles sover 1,5 time på dagtid, og da kun i vogn. Han må rugges eller trilles for å sove.. (selv de erfarne barnehagelærerne har ikke klart å få slutt på det... ). Når vi nå får en baby til, må vi ha to vogner, en som storebror kan sove i i bhg, og en som jeg kan trille lillebroren i her hjemme. 

Vi valgte å kjøpe en skikkelig sleten vogn veldig billig på vinn, som storebroren kan sove i bhg. Vi tenker å ta den med hjem i helgene, så kan han trilles i søvn i den da også. 

Søskenvogn kunne vært nyttig mtp at da kan en og samme person trille både lillebroren og storebroren samtidig, men ville ellers ikke vært spesielt nyttig for oss. 

Satser på å bruke bæretøy til lillebroren en del, og forhåpentligvis klarer vi oss da med det vi har. 

Anonymkode: 9634f...196

Skrevet

Vi har en babyjogger (til bhg) til storesøster (2 år), en Emmaljunga til lillebror (nyfødt) samt en thule urban glide double med basinett til helgene/ de gangene man skal være én forelder på to kids!

Anonymkode: 74b5a...573

• Liker 1
Skrevet

Vi har ett år og 2 mnd mellom (nummer to kommer neste måned). Vi planlegger å beholde én vanlig vogn (den vi allerede har) og se hvordan det blir å kombinere den ene vognen med bæresele og etterhvert stå-brett for eldstemann. Vi har også en reisevogn/trille som vi kan bruke hvis vi er to stykker, f.eks hvis vi rusler på handlesenter i helgene både jeg og min mann. 

Vi forhørte oss med andre venner med to tette. Og ingen av dem har hatt behov for å bytte ut vognen, og har heller ikke angret på det. Men så kommer det jo an på hvor mye du er ute alene med begge ungene selvfølgelig. 

Anonymkode: 78f47...4ff

Skrevet

Nxt90 med godouble adapter. Man skal egentlig ha bagen oppe, og sporsdelen bak den, men motsatt går fint (må bare lure bagen litt på plass) 😊

Anonymkode: 6c7df...1d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...