Madame Butterfly Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Eller ser det ut som nutasjinsutbruddet kommer til å eksplodere? Er litt miksede signaler som kommer, forsiktig positivt er vel budskapet? Eller hsr jeg gått glipp av noe? Hva tenker du er realiteten i dette? 1
CAPS LOCK Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Jeg tenker at Erna & Bernt har reddet oss fra tilintetgjørelse
Ukjent. Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 CAPS LOCK skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at Erna & Bernt har reddet oss fra tilintetgjørelse Helt klart😂 Her har de nok engang skutt noen spurver med kanoner. Fantastisk jobba! 6
Madame Butterfly Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2021 Jeg er ikke skeptisk til rådene og tiltakene. Jeg er bare ute etter å opplyse meg selv om prognosene fremover.
CAPS LOCK Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Ukjent. skrev (11 minutter siden): Helt klart😂 Her har de nok engang skutt noen spurver med kanoner. Fantastisk jobba! Alle som er misfornøyde med Erna & Bernts håndtering, burde skamme seg 1
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Når det er snart 100 stk som har fått det på et lite gokksted som Follo er ikke veien lang til Oslo, Bergen, Stavanger. Det kommer nok. Tipper smittetaller stiger i uken som kommer over hele landet. Der har vi igjen for at vi slapp inn tusenvis av fremmedarbeidere etter jul. 5
DanielDuppsko Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Madame Butterfly skrev (39 minutter siden): Eller ser det ut som nutasjinsutbruddet kommer til å eksplodere? Er litt miksede signaler som kommer, forsiktig positivt er vel budskapet? Eller hsr jeg gått glipp av noe? Hva tenker du er realiteten i dette? Nope. Det har vært spredning av den britiske mutasjonen i ukevis, og trolig kommer det daglig nye tilfeller over grensen. Hadde vi som danskene kunnet teste alle prøver for mutasjonen, og «stengt» grensen umiddelbart, hadde vi kanskje hatt en sjanse, i det minste til å forsinke spredningen mer effektivt i påvente av sommeren og flere vaksiner. Men det kommer ikke til å bli noen eksplosjon med det aller første, siden hver generasjon i smittekjedene tross alt tar en del dager, og siden vi har tiltak som er ment å skulle forhindre en slik utvikling. Det som er spennende nå, er om vi vil klare å «stenge» grensen tidsnok til å holde den sørafrikanske mutasjonen ute. 1
2ro Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Madame Butterfly skrev (37 minutter siden): Jeg er ikke skeptisk til rådene og tiltakene. Jeg er bare ute etter å opplyse meg selv om prognosene fremover. Det kommer 100% an på om tiltakene følges. Det er ikke godt å si. Jeg har ikke turt å vedde.
Blekkulfina Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Jeg er forsiktig optimist. Denne mutasjonen har vært i omløp siden romjula, og med heller slækt smittevern i skoler og barnehager før nedstengningen hadde jeg fryktet flere smittede per nå. Hvis de tråkker skikkelig til og holder alt stengt i et par-tre uker til, også skoler og bhg, tror jeg nok det er håp om at vi klarer å bli kvitt det. Åpner man for tidlig opp derimot er jeg skeptisk... 2
Bunuel Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Litt tidlig å konkludere noen som helst vei?
Lana01 Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Jeg er skeptisk ja . Tenker at det er stor sannsynlig at dette har spredd seg videre. Smitten i Follo har pågått en stund, og det er registrert 48 nye smitte tilfeller i dag. Når man vet hvor smittsom den britiske varianten er som gir en økning på R tallet med 0,4. så jeg er redd det allerede er ute av kontroll. Ved å se på land som UK og Irland der dette har fått fotfeste, ser man alvoret . Det er viktig med tiltakene som er satt inn, Håper det er nok. Det er enda tidlig å si noe om omfanget , inkubasjonstiden spiller også inn her. Nå er det viktig at folk tar vaksinen, og ellers følger de rådene som blir gitt., og så får vi håpe vi ikke får den bratte kurven Irland har hatt etter jul. Endret 25. januar 2021 av Lana01 5
Anonymus1986 Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Så langt som man ligger etter på testingen av denne varianten så er det umulig og fastslå hva ståa er p.d.d Smart av regjeringen å kutte ned ressursene over flere år på de med mest testkapasitet gitt.. 4
Madame Butterfly Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2021 Ja, det er faktisk litt nervepirrende.
velociraptor Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Peonjenta skrev (1 time siden): Når det er snart 100 stk som har fått det på et lite gokksted som Follo er ikke veien lang til Oslo, Bergen, Stavanger. Det kommer nok. Tipper smittetaller stiger i uken som kommer over hele landet. Der har vi igjen for at vi slapp inn tusenvis av fremmedarbeidere etter jul. og studenter som ikke evnet å tilbringe EN jul i landet de har valgt å studere og bo i 😑
Sylveon Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 CAPS LOCK skrev (1 time siden): Alle som er misfornøyde med Erna & Bernts håndtering, burde skamme seg Er jo valg snart. Da får vi se hvor fornøyde folk er. 1
Hatsumomo Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 Peonjenta skrev (13 timer siden): Tipper smittetaller stiger i uken som kommer over hele landet. Tipper ikke jeg. Nå har dette muterte viruset tikket og gått i flere uker uten at noen har visst en dritt om at det var her, og allikevel har vi ganske så lave smittetall, det er synkende trend og jeg for en er ganske lei "vent og se" skremslene som aldri bli noenting av. 3
J.E Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 (endret) Peonjenta skrev (16 timer siden): Når det er snart 100 stk som har fått det på et lite gokksted som Follo er ikke veien lang til Oslo, Bergen, Stavanger. Det kommer nok. Tipper smittetaller stiger i uken som kommer over hele landet. Der har vi igjen for at vi slapp inn tusenvis av fremmedarbeidere etter jul. Follo er ikke et gokksted vil jeg si. Det er sentralt. Veldig mange i Follo jobber i Oslo sentrum. Follo grenser til søndre Nordstrand som i fra har nest mest smitte i Oslo etter Stovner... Ja enig, mutasjonen har garantert spredd seg fra Follo til Oslo og sikkert videre i fra Oslo til andre steder i landet. Og hvis ikke har vi flaks. Men det sprer seg snart samme hva, da Norges grenser fortsatt står som ikke helt åpne dører men i fall på gløtt. Det er for mange smutthull. Vi importerer mer mutert virus , og vips en dag er det spredd og bølge tre i gang. Mens vaksinasjonen går i snegletempo og gir oss neppe noen effekt før til høsten... Endret 26. januar 2021 av J.E 1
PoisonIwy Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 Peonjenta skrev (15 timer siden): Når det er snart 100 stk som har fått det på et lite gokksted som Follo er ikke veien lang til Oslo, Bergen, Stavanger. Det kommer nok. Tipper smittetaller stiger i uken som kommer over hele landet. Der har vi igjen for at vi slapp inn tusenvis av fremmedarbeidere etter jul. Lite gokksted med 60 000 innbyggere som er Norges 15 største kommune basert på innbyggertall? Utrolig reflektert svar. Og forresten, de aller aller fleste fremmedarbeidere har seriøse arbeidsgivere og har fulgt innreisekarantene og andre smittevernsregler.
Anbefalte innlegg