Gå til innhold

Prute på nybygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe enebolig, nybygg. Ser at flere utbyggere opererer med budgiving funksjon hvor en bare kan trykke på en knapp der det står "gi bud", og da kommer automatisk prisantydning opp. En får ikke lagt inn selve beløpet selv🤔

Anonymkode: bbd58...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalen her til lands er at nybygg har satt pris (Mao ikke bud)

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Normalen her til lands er at nybygg har satt pris (Mao ikke bud)

Akkurat ja, da vet jeg det.

Skrevet

Jeg kjøpte nybygg. Har naboer her som la inn bud om å få oppgradering på tilvalg som egentlig kostet penger. Feks annet gulv, med flere garderobeskap osv. Tenkte jeg ikke på da jeg kjøpte, men kan jo være verdt et forsøk? 

Anonymkode: ee960...ebe

Skrevet

De har fastpris men det er jo ikke noe i veien for å kontakte dem direkte om du ønsker å gi et lavere tilbud eller prøve å få noe tilvalg inkludert, tror ikke det er ulovlig liksom. Kan jo hende de slår til om huset er i et område der det ikke er veldig lett å selge feks, de har hatt få interesserte eller noe. Men de legger nok ikke opp til noe budgivning på nettsidene sine. 

Anonymkode: 1466f...1ac

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg kjøpte nybygd leilighet og prutet ned prisen 25 000,-.

Skrevet

Kjøpte nybygd leilighet og ga bud 50 000 under prisantydning, selger avslo, ga nytt bud og sparte 20 000 kr.

Anonymkode: d842a...c77

Skrevet

Dersom utbygger sliter litt med å selge en enhet kan man alltids prute. Det er ofte enklere å få ting inkludert ved overtagelse, som plassbygd garderobeskap, terrassedekke, gjerde eller andre slike ting. Avslag i pris er litt vanskeligere, og normalt vesentlig lavere. 

Skrevet

Akkurat, det er et relativt populært område, men boligen rives nok ikke bort fra markedet med det første, da det har en relativt høy pris. Får se hva jeg ender med å gjøre, takk for svar.

Skrevet

Kjenner ei som prutet ned litt over 100K. Og flere som har sagt at de kjøper om de får med xxx..... 

Hadde aldri hørt om dette før en 2-3 år siden, så vet ikke om dette er nytt?

Trodde før disse tilfellene at man ikke gjorde slikt u Norge. Men vet nå at det ikke skader å spørre! 

Anonymkode: 8c442...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...