AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Hei. Jeg (les:advokat) har søkt om tapt inntekt, både lidt og fremtidig. Jeg ble som 14 åring utsatt for en grov overfallsvoldtekt, fikk tilkjent oppreisning den gangen og menerstatning (medisinsk invaliditet 45 %) for 1 år siden. Er idag ung føre. Gleder meg veldig til å bli ferdig med dette, da det er svært belastende å ha hengende over meg.. Når denne prosessen er ferdig, er det på en måte ingenting mer, bare meg og mitt.. Vanskelig å beskrive, litt usikker på om jeg skjønner det helt selv. Men, jeg gruer meg samtidig, for jeg er så usikker på utfall av søknaden. Tror nok jeg blir litt lei meg om den blir avslått eller lignende. Er det noen her som har fått tilkjent lidt tapt inntekt, eller fremtidig tapt inntekt? Hvor mye fikk du? Anonymkode: 16a62...eb9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 En stor klem til deg, ts. Håper at noen kan hjelpe. Anonymkode: 9687c...2fa
Silva Pluvialis Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har dessverre ingen erfaring med voldsoffererstatning. Trist å høre at du har opplevd overfallsvoldtekt. Det må ha vært uvanlig traumatisk for en så ung jente. Håper det går i orden for deg og at du får erstatning. Alt godt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Så dumt at ingen kan hjelpe. TS, har du prøvd å google det og kanskje finne lignende spørsmål på andre forum? Anonymkode: 9687c...2fa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Takk for gode ord, det varmer veldig ❤️ har prøvd Google, men ingen besvarte tråder rundt akkurat dette desverre. Hvertfall ikke som jeg finner. Setter uansett pris på at dere tok tid til å svare på tråden. Klem fra TS 😊 Anonymkode: 16a62...eb9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dytter denne Anonymkode: 16a62...eb9 Hei igjen, ts ☺️ Er det fortsatt ingen som har skrevet noe ordentlig her? Det var synd 😔 Anonymkode: 9687c...2fa
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Har ikke hørt om noen som har fått det, og vet egentlig ikke noe om det. Plutselig er det noen som har et svar på spørsmålet ditt. Lykke til. ❤️ Anonymkode: 95b40...9cb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Håper du får svar fra noen med erfaring. Jeg var i kontakt med advokat, da jeg hadde tenkt å søke om dette. Ble grovt seksuelt misbrukt fra jeg var 3-10 år. Men fordi det er mange år siden, så er maks summen jeg kunne få 100 000 kr. Og det var jo og godt mulig jeg ville få avslag, eller få bare 20 000 kr. Fant ut at jeg da ikke ønsket å søke. Hadde vel syntes det var mye verre og få 20 000 kr enn avslag. Hele livet ditt ødelagt, men her får du 20 000 kr, da blir nok alt mye bedre. Ønsker deg lykke til, håper du får, og får en OK sum og. Anonymkode: 95d2c...8b2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 17.12): Håper du får svar fra noen med erfaring. Jeg var i kontakt med advokat, da jeg hadde tenkt å søke om dette. Ble grovt seksuelt misbrukt fra jeg var 3-10 år. Men fordi det er mange år siden, så er maks summen jeg kunne få 100 000 kr. Og det var jo og godt mulig jeg ville få avslag, eller få bare 20 000 kr. Fant ut at jeg da ikke ønsket å søke. Hadde vel syntes det var mye verre og få 20 000 kr enn avslag. Hele livet ditt ødelagt, men her får du 20 000 kr, da blir nok alt mye bedre. Ønsker deg lykke til, håper du får, og får en OK sum og. Anonymkode: 95d2c...8b2 Huff 😭 får helt frysninger. Sender deg en god klem ❤️ skjønner du ikke ønsker å søke sånn sett.. Kanskje du kan søke med tiden, og bruke de pengene(uansett sum) på deg selv eller sammen med de du er glad i(som feks ferie). ❤️ Anonymkode: 16a62...eb9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 Hei Velger å ta denne som anonym.. Jeg søkte voldsoffererstatning, etter jeg var "ferdig" og friskmeldt fra behandling etc... (Ble utsatt for voldtekt som 6 åring/1999..) Helsevesenet frarådet meg å søke på det sterkeste, og ble fortalt at saken mest sannsynlig var foreldet... Men jeg fikk "kvinnet meg opp".. og anmeldte saken min 15 år etterpå.. Fikk god støtte hos kontoret for voldsoffererstatning, men var veldig "tungvindt" før jeg fikk advokat på saken... Fikk innvilget max satsen for vold/overgrep som i 1999, var på 200.000.-.. Sommeren 2015, prosessen tok ca 1,5år fra søknaden var sendt inn, til den var ferdig behandlet.. Grunnen til at jeg fikk det innvilget, var at siden jeg ikke var Myndig/18 år, når det skjedde.. og heller ikke foresatte, eller andre voksne meldte inn saken, så kunne ikke jeg lastes for det... (Jeg holdt det hemmelig til jeg var ca 14/15 år gammel..) Så saken min vil straffretslig ikke bli foreldet før jeg fyller 43... (sakset ut info jeg fikk fra politiet, kan være det er annerledes nå.. men tror ikke denne loven er endret..) "Saken din ikke er foreldet. Det er flere forhold som tilsier dette, for det første er det gjenatte overgrep mot et barn under ti år. Dette gir en øvre strafferamme på 21 år, noe som gjør at foreldelsesfristen er 25 år. Denne fristen skal ikke begynne å løpe før det året fornæremde, det vil si du, fyller 18 år. Ut fra dette skal ikke saken din være foreldet i strafferettslig forstand."... Håper svaret mitt kan bidra til å kanskje hjelpe andre, eller gi dere et håp om at det er muligheter ❤️ Ta vare på dere selv ❤️ Anonymkode: 31170...372
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 20.58): Hei. Jeg (les:advokat) har søkt om tapt inntekt, både lidt og fremtidig. Jeg ble som 14 åring utsatt for en grov overfallsvoldtekt, fikk tilkjent oppreisning den gangen og menerstatning (medisinsk invaliditet 45 %) for 1 år siden. Er idag ung føre. Gleder meg veldig til å bli ferdig med dette, da det er svært belastende å ha hengende over meg.. Når denne prosessen er ferdig, er det på en måte ingenting mer, bare meg og mitt.. Vanskelig å beskrive, litt usikker på om jeg skjønner det helt selv. Men, jeg gruer meg samtidig, for jeg er så usikker på utfall av søknaden. Tror nok jeg blir litt lei meg om den blir avslått eller lignende. Er det noen her som har fått tilkjent lidt tapt inntekt, eller fremtidig tapt inntekt? Hvor mye fikk du? Anonymkode: 16a62...eb9 Hva er det du spør om? Du skriver først at du har fått tilkjent oppreisning og menererstatning. Så skriver du at du har søkt og er redd søknaden ikke går gjennom. Hvis du har en dom vil den gå gjennom. Hvis du er tilkjent oppreisning og menererstatning så vet du jo hvor mye du får. Anonymkode: d31d9...e9a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 14.56): Hva er det du spør om? Du skriver først at du har fått tilkjent oppreisning og menererstatning. Så skriver du at du har søkt og er redd søknaden ikke går gjennom. Hvis du har en dom vil den gå gjennom. Hvis du er tilkjent oppreisning og menererstatning så vet du jo hvor mye du får. Anonymkode: d31d9...e9a Jeg spør om noen har fått erstatning for tapt inntekt, enten lidt eller fremtidig. Jeg spør ikke om oppreisning eller menerstatning, men som en tilleggsopplysning ift at jeg fyller vilkårene for å kunne få erstatning for tapt inntekt. Ønsket å høre om noen har erfaring med nettopp dette, tapt inntekt erstatning. Anonymkode: 16a62...eb9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 Spør her heller: https://www.diskusjon.no/forum/338-juss/ Sitter noen kompetente mennesker der som pleier å svare etterhvert. Anonymkode: 6ad65...464
Brimi Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 Jeg fikk rundt 500 000,- for både lidt og fremtidig tapt inntekt.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 Brimi skrev (7 timer siden): Jeg fikk rundt 500 000,- for både lidt og fremtidig tapt inntekt. Takk for svar. Hvor mange år gjelder dette? Hva hadde du som utgangspunkt? Jeg ble arbeidsufør som ung, så jeg har ikke noe beregningsgrunnlag i den forstand. Du trenger ikke svare om du ikke ønsker altså! Anonymkode: 16a62...eb9
Brimi Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar. Hvor mange år gjelder dette? Hva hadde du som utgangspunkt? Jeg ble arbeidsufør som ung, så jeg har ikke noe beregningsgrunnlag i den forstand. Du trenger ikke svare om du ikke ønsker altså! Anonymkode: 16a62...eb9 6 år for lidt (fikk også penger til å betale for skatten forresten) og til pensjonsalder på fremtidig, mener jeg å huske det stod i brevet. Jeg ble også arbeidsufør som ung og fikk uføretrygd i 2019. De brukte sosionom som inntektsgrunnlag da det er yrket jeg ville ha vært i. Dog hadde jeg en begrensing på hvor mye jeg kunne få totalt av erstatning (både inntekt- og menerstatning).
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Brimi skrev (1 time siden): 6 år for lidt (fikk også penger til å betale for skatten forresten) og til pensjonsalder på fremtidig, mener jeg å huske det stod i brevet. Jeg ble også arbeidsufør som ung og fikk uføretrygd i 2019. De brukte sosionom som inntektsgrunnlag da det er yrket jeg ville ha vært i. Dog hadde jeg en begrensing på hvor mye jeg kunne få totalt av erstatning (både inntekt- og menerstatning). Okey. Så bra du fikk! Setter stor pris på tilbakemeldingen. Hva mener du med begrensing på hvor mye du kunne få totalt? Har ikke lest om/hørt det noenplass før. Anonymkode: 16a62...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå