AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Barnet mitt kom hjem og sa at en venninne av henne hadde i all fortrolighet fortalt henne at hennes far jevnlig "gjorde det" med henne. Han kommer inn på natta og når mor er borte. Og det var veldig viktig å passe på at hun ikke ble gravid. Hun er 12 år gammel. Jeg ble helt rystet og min datter var svært oppskaket. Har rost henne oppi skyene for å ha fortalt dette. Hun lovte jo jenta å ikke si det, men jeg sa at vonde hemmeligheter skal man ikke holde på. Det er mye verre å la henne leve slik. Jeg kontaktet så skolen. De sier at de følger prosedyrer på dette og vil levere en bekymringsmld (såvidt jeg skjønte, de har jo ikke lov å si noe om det). Jeg slo meg ikke helt til ro med dette da jeg følte det kunne ta flere dager. Så jeg ringte barnevernet direkte. Fikk beskjed om at jeg gjorde det rette ved å melde fra og mye skryt til barnet mitt. Men jeg forstår det sånn at de legger inn en mld og vurderer etter diskusjon imorgen eller fortløpende...Eller, jeg vet jo ikke. Har jo ikke akkurat krav på å vite hva som skjer her. Jeg trodde de ville aksjonere umiddelbart når det gjaldt sånt. Hva er prosedyrene her? Jeg tenker at den stakkars jenta går denne skjebnen imøte inatt og😭 Anonymkode: 48416...6c4 21
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Du må ringe politiet, ikke barnevernet! Anonymkode: a35e8...a11 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc Hva feiler det deg? Anonymkode: 68a5b...93a 191
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc Vel, hun blir 13 år i år og har fått mensen. Ts Anonymkode: 48416...6c4 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc En12 åring kan i teorien bli gravid. Hun har kanskje allerede fått menstruasjonen og uansett kommer eggløsning først Anonymkode: 6c891...42f 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc Spar deg for oppgulpet! INGEN barn sier noe sånt for moros skyld!!!!!! Anonymkode: c7c21...369 104
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spar deg for oppgulpet! INGEN barn sier noe sånt for moros skyld!!!!!! Anonymkode: c7c21...369 Jo, dessverre gjør en del det. Anonymkode: eebfe...4cc 11
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Barnevernet vil ta dette på alvor, men de må trå sakte fremover. Det blir muligens anmeldelse og involvering av politi, med påfølgende avhør av jenta på statens barnehus. Du har ikke rett på mer opplysninger etter at du har meldt bekymring. Godt jobbet ts! Anonymkode: 47bb1...56d 44
Porselen99 Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc For ung for graviditet!? Det er da mange som får mensen veldig tidlig. Og da kan man vel i teorien bli gravid. Endret 25. januar 2021 av Porselen99 36
Gjest hellokitty Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc For ung for graviditet? Kan du noe som helst om kvinnekroppen i det hele tatt? Jenter kan få menstrasjon så ungt som 10 års alder faktisk....😒 Endret 25. januar 2021 av hellokitty
Populært innlegg minister-mio Skrevet 25. januar 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc Sånne holdninger gjør det vanskeligere enn det allerede er for offere for misbruk å si ifra. 85
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Spar deg for oppgulpet! INGEN barn sier noe sånt for moros skyld!!!!!! Anonymkode: c7c21...369 Se filmen 'Jakten' for et eksempel på hvordan sånt skjer. Er sikkert sjeldent, men det finnes barn som lyver eller ikke vet hva de snakker om selv. Anonymkode: c9455...c96 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, jeg regner med at jeg blir lagt for hat av denne familien (de hater bv og er under de fra før av). Men det får stå sin prøve. Det viktigste er at barna blir ivaretatt. Ts Anonymkode: 48416...6c4 Endret 26. januar 2021 av Matas Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 37
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg regner med at jeg blir lagt for hat av denne familien (de hater bv og er under de fra før av). Men det får stå sin prøve. Det viktigste er at barna blir ivaretatt. Ts Anonymkode: 48416...6c4 Det lyser løgn lang vei av denne jenten. Typisk om de kommer fra vanskelige kår. Men greit at det blir sjekket ut. Du bør virkelig ikke nevne dette for noen, du kunne også spart deg denne tråden. Ufattelig belastende for faren om dette faktisk er løgn. Anonymkode: eebfe...4cc 2
bundaberg Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Vold og overgrep mot barn er alvorlige brudd. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc HVA FAEN!? 47
bundaberg Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 Meld fra til POLITI og hjelpeapparater umiddelbart! 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #18 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det lyser løgn lang vei av denne jenten. Typisk om de kommer fra vanskelige kår. Men greit at det blir sjekket ut. Du bør virkelig ikke nevne dette for noen, du kunne også spart deg denne tråden. Ufattelig belastende for faren om dette faktisk er løgn. Anonymkode: eebfe...4cc Lyser løgn? Si meg, kjenner du jenta? Nei tenkte meg det, så hold nebb om du ikke har noe relevant å komme med. Dersom faren er uskyldig så vil ingenting skje, det er ikke sånn at ts har fortalt om hvem de er riksdekkende tv akkurat. Anonymkode: c7c21...369 45
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mulig hun bare er ute etter oppmerksomhet. Er ikke særlig vanlig å fortelle slik til en venninne, og faren vet nok at hun er for ung for graviditet. Anonymkode: eebfe...4cc Bullshit, rett og slett bullshit. En 12-åring kan fint bli gravid (dessverre), og den samme 12-åringen kan fint velge å betro seg til en venninne om ting som er vondt og vanskelig, noe voldtekt helt klart er. Det er slike kommentarer som dette som gjør at mange kanskje aldri sier noen ting. De er redde for å ikke bli trodd. Anonymkode: 63161...c26 41
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Barnevernet sette en "aksjonsdag". Da blir barnet hentet på skolen og får med seg en person barnet kjenner, oftest kontaktlærer. Barnet og kontaktlærer reiser til Barnas hus der barnet blir avhørt av politi og psykolog. Andre instanser og fagpersoner følger med på intervjuet via video. Foreldrene blir, samtidig, hentet av politiet og tatt inn til avhør. De blir avhørt seperat. Etter samtale mellom politi, psykolog, barnevern osv blor det fattet et vedtak, som feks barnet skal i beredskapshjem, far må flytte ut osv. Jeg meldt inn en sak til barnevernet grunnet vold og det tok 1 mnd fra innmelding til barnet var på Barnas hus Anonymkode: 3b0a3...b72 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå