AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 NRK holder jo på og forfalle totalt. Satte meg ned for og se på noe jeg trodde skulle være en god og informerende dokumentar om dette med vraking og gjenbruk av el-biler. I begynnelsen omhandlet det litt om dette temaet. Men her hadde de fått med seg Jan Thomas av en eller annen grunn, og etter hvert omhandlet det om han mer og mer. Det siste jeg så før jeg slo av, var at han skulle style en tidligere kondemnert e-bil, som nå var kommet på veien. Hva i alle dager hadde han der å gjøre? Og nå leste jeg at sportsredaksjonen har hyret inn to sånne kjente influensere som ikke har den ringeste peiling på sport. Men skal liksom sitte å glise der for at de er kjente fjes. Før pleide jeg og si at jeg betalte min NRK-lisens med glede, men det gjør jeg definitivt ikke nå lenger. Anonymkode: e8d54...21f 16
Zenobia Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 NRKs troverdighet har falt som en sten. "Dokumentarer" my ass. I enkelte saker må påstandene som fremføres, tas med en god klype salt. Hvorfor? Om man selv besitter kunnskaper om et emne/en sak, og ser at temaet blir tendensiøst fremstilt, begynner man å lure på hva sannhetsgehalten er i påstander vedrørende temaer man ikke er så godt orientert i. Jeg tror forresten man ikke kan velge å ikke betale lisens lenger? Ble det ikke slutt på hele lisens-ordningen, og man trekkes over skatteseddelen? Var det ikke også noe om en forhenværende ung NRK-person som foretok et eller annet fake news-aktig på twitter for Unge Høyre? Pressesjef? Hvis det er der NRK legger den etiske lista for sine medarbeideres etterrettelighet, kan man jo forstå hvor forfallet kommer fra. Høyres pressesjef i ordkrig med Ap-profil lenken fører til en artikkel på ABC nyheter. Tror det opprinnelig er en VG-sak, men man må logge inn for å lese videre: Stormer mot tidligere NRK-journalist 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Ja, nrk-lisensen trekkes over skatteseddelen. Så man kommer ikke unna. Anonymkode: e8d54...21f 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 NRK holder ikke på å forfalle. Seerrekorder på både førstegangstjenesten og rådebank. Kåss til kvelds, mesternes mester, nytt på nytt, valpeskolen, innafor osv. Alt er populært. Og ikke glem NRK P1, P2, P3 og P13. Anonymkode: 460e3...6c0 32
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Det er inn å være PK, nå skal det kvoteres inn innvandrere, homofile, svarte og transpersoner i alt som produseres og det er ikke bare NRK som er sånn. https://www.vg.no/sport/i/56LoOm/landslagstrener-hudfletter-nrks-sportssending Anonymkode: 085d7...9de 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): NRK holder ikke på å forfalle. Seerrekorder på både førstegangstjenesten og rådebank. Kåss til kvelds, mesternes mester, nytt på nytt, valpeskolen, innafor osv. Alt er populært. Og ikke glem NRK P1, P2, P3 og P13. Anonymkode: 460e3...6c0 Jada, greit med Kåss til kvelds og sånn, hvis folk liker det. Selv ser jeg ikke slike programmer. Men ikke bland inn slike folk i " seriøse" dokumentarer. Anonymkode: e8d54...21f 8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jada, greit med Kåss til kvelds og sånn, hvis folk liker det. Selv ser jeg ikke slike programmer. Men ikke bland inn slike folk i " seriøse" dokumentarer. Anonymkode: e8d54...21f https://www.dagbladet.no/sport/platt-flaut-og-patetisk/73327600 Anonymkode: e8d54...21f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Tittelen "ekspert" er jo blitt så utvannet at det at Vita og Wendy var sportskommentatorer kommer ikke som en overraskelse. Andreas Wahl i Folkeopplysningen hos NRK hadde et godt program om medienes selektering av eksperter. En ekspert er ikke det det engang var. TV2 f.eks bruker jo Lahlum som ekspert fra alt fra sjakk, kultur, litteratur og norsk- og amerikansk politikk. Altså, slutt med det! Finn noen ordentlige eksperter! Vi fortjener bedre! Og NRK er jammen ikke bedre dem heller! Ellers enig i at NRK er blitt elendig. Dette Språksjovet dem kjører på lørdagskvelder? Altså, i beste sendetid så sender dem det skvipet! Kåss til kvelds er også søppel! Dokumentarer er ikke dokumentarer lenger. Iallefall ikke objektive dokumentarer. Og alle disse britiske krimseriene dem sender.... gud bedres! Anonymkode: 4b08e...93a 11
Khloe P.T Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Jeg er veldig fornøyd med nrk. Har ikke sett den dokumentaren TS refererer til, men jevnt over er det kvalitet som vises på skjermen. 12
Oida Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): NRK holder jo på og forfalle totalt. Satte meg ned for og se på noe jeg trodde skulle være en god og informerende dokumentar om dette med vraking og gjenbruk av el-biler. I begynnelsen omhandlet det litt om dette temaet. Men her hadde de fått med seg Jan Thomas av en eller annen grunn, og etter hvert omhandlet det om han mer og mer. Det siste jeg så før jeg slo av, var at han skulle style en tidligere kondemnert e-bil, som nå var kommet på veien. Hva i alle dager hadde han der å gjøre? Og nå leste jeg at sportsredaksjonen har hyret inn to sånne kjente influensere som ikke har den ringeste peiling på sport. Men skal liksom sitte å glise der for at de er kjente fjes. Før pleide jeg og si at jeg betalte min NRK-lisens med glede, men det gjør jeg definitivt ikke nå lenger. Anonymkode: e8d54...21f Har du i det hele tatt sett disse programmene? Programlederen presiserte i starten på programmet at JT er bilgal og at han bruker mye penger på bil. Han hadde for kort tid siden kjøpt sin første e-bil, noe som var innfallsvinkelen for å ha han med i programmet. Når det kommer til sportssendingen er ikke influenser tvillingene "hyret inn". De var gjester i studio i siste del av sendingen. De som er "hyret inn" av nrk til sportssendingene er Astrid Urenholdt Jacobsen, Johan Remen Evensen, Anders Jacobsen og en tidligere alpinist jeg ikke husker navnet på. Jeg vil påstå at disse har god peiling på sport. Det er alltid gjester i deler av disse sendingene, som ikke er kjente fra sportens verden, men som diskuterer sport fra sitt ståsted. Blant tidligere gjester er Jon Almaas, Nils Ingar Aadne, Niklas Baarli og Espen Nakstad. 13 2
every woman Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Jeg liker Nrk godt. Men det store nå ser ut til å være kjendis-reality. Og alt annet med kjendiser, i grunnen. Det er ikke måte på hvor mange utgaver som spretter frem på skjermen for tiden. Når en tror at det ikke er mer å klemme ut så kommer det jaggu enda en. For at Nrk ikke skal bli en tørr, foreldet gubbe-kanal så må de kaste seg med i dansen. Jeg gidder ikke kjendisprogrammer, så jeg ser dem aldri. Men heldigvis er det mye annet bra på Nrk. Synes jeg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Dette handler jo om at journalister har endret seg. Er da få av disse i dag som har fagbakgrunn, og da blir det jo slik. Gjennomsnittsnordmannen har da like mye kunnskap om ting som journalister. Anonymkode: 401cb...49a 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 every woman skrev (19 timer siden): Jeg liker Nrk godt. Men det store nå ser ut til å være kjendis-reality. Og alt annet med kjendiser, i grunnen. Det er ikke måte på hvor mange utgaver som spretter frem på skjermen for tiden. Når en tror at det ikke er mer å klemme ut så kommer det jaggu enda en. For at Nrk ikke skal bli en tørr, foreldet gubbe-kanal så må de kaste seg med i dansen. Jeg gidder ikke kjendisprogrammer, så jeg ser dem aldri. Men heldigvis er det mye annet bra på Nrk. Synes jeg. Det nye nå er Kjendis-VM, med Kjendiser som Erik Follestad, Vita og Wanda, Thomas Hayes, Jonis Josef, Agnete «Agnetesh» Husebye, Vegard Harm, Ida Fladen, Silje Nordnes, Tete Lidbom, Hans Olav Brenner, Grunde Myhrer, Adelina Ibishi, Petter Pilgaard, Vendela Kirsebom, Niklas Baarli, Marte Bratberg, Vidar Villa, Staysman og TIX. Dessverre er det slikt det norsk folk ønsker å se på. Hadde ikke slikt fått seertall ville de jo sluttet å lage slikt. Anonymkode: 9f658...589 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 19 hours ago, every woman said: Jeg liker Nrk godt. Men det store nå ser ut til å være kjendis-reality. Og alt annet med kjendiser, i grunnen. Det er ikke måte på hvor mange utgaver som spretter frem på skjermen for tiden. Når en tror at det ikke er mer å klemme ut så kommer det jaggu enda en. For at Nrk ikke skal bli en tørr, foreldet gubbe-kanal så må de kaste seg med i dansen. Jeg gidder ikke kjendisprogrammer, så jeg ser dem aldri. Men heldigvis er det mye annet bra på Nrk. Synes jeg. Men en av de viktigste grunnene til at vi har NRK er jo at de skal være et alternativ til det kommersielle. Man trenger jo ikke skattefinansierte kjendisprogrammer, de programmene lages uansett. On 1/25/2021 at 8:53 PM, AnonymBruker said: NRK holder ikke på å forfalle. Seerrekorder på både førstegangstjenesten og rådebank. Kåss til kvelds, mesternes mester, nytt på nytt, valpeskolen, innafor osv. Alt er populært. Og ikke glem NRK P1, P2, P3 og P13. Anonymkode: 460e3...6c0 Man må skille mellom kvantitet og kvalitet. At NRK har gode seertall betyr ikke at programmene deres holder høy kvalitet. Alle skjønner at kjendisprogrammer får mange seere. Men det betyr ikke at NRK skal gjøre alle programmene deres om til kjendisprogrammer. Anonymkode: c874a...c19 6
Kjetil E Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 20.53): NRK holder ikke på å forfalle. Seerrekorder på både førstegangstjenesten og rådebank. Kåss til kvelds, mesternes mester, nytt på nytt, valpeskolen, innafor osv. Alt er populært. Og ikke glem NRK P1, P2, P3 og P13. Anonymkode: 460e3...6c0 NRK er den desidert beste TV-kanalen. Og på radio er det jo absolutt ingen brukbare alternativer. 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 19.49): NRK holder jo på og forfalle totalt. Satte meg ned for og se på noe jeg trodde skulle være en god og informerende dokumentar om dette med vraking og gjenbruk av el-biler. I begynnelsen omhandlet det litt om dette temaet. Men her hadde de fått med seg Jan Thomas av en eller annen grunn, og etter hvert omhandlet det om han mer og mer. Det siste jeg så før jeg slo av, var at han skulle style en tidligere kondemnert e-bil, som nå var kommet på veien. Hva i alle dager hadde han der å gjøre? Og nå leste jeg at sportsredaksjonen har hyret inn to sånne kjente influensere som ikke har den ringeste peiling på sport. Men skal liksom sitte å glise der for at de er kjente fjes. Før pleide jeg og si at jeg betalte min NRK-lisens med glede, men det gjør jeg definitivt ikke nå lenger. Anonymkode: e8d54...21f Jan Thomas er veldig bilinteressert da. Og en god stylist. Anonymkode: d65ce...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 Folk klager over Vita og Wanda er inviterte i studio. For min del er programleder Emil Gurkild enda verre enn kjendisene som er gjester. Flåsete tullebukk som passer bedre som komiker enn seriøs sportsjournalist. Gjøk!! Anonymkode: e1a51...484 3
kvinneguide Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 20.53): NRK holder ikke på å forfalle. Seerrekorder på både førstegangstjenesten og rådebank. Kåss til kvelds, mesternes mester, nytt på nytt, valpeskolen, innafor osv. Alt er populært. Og ikke glem NRK P1, P2, P3 og P13. Anonymkode: 460e3...6c0 Kanskje det er seerne som holder på å forfalle? De programmene du ramser opp er fine. Men enig med Ts at det er uinteressant å bruke influensere som eksperter. 1
Oida Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 kvinneguide skrev (1 time siden): Kanskje det er seerne som holder på å forfalle? De programmene du ramser opp er fine. Men enig med Ts at det er uinteressant å bruke influrensere som eksperter . Som tidligere nevnt i denne tråden,influenserene var ikke og ble ikke brukt som eksperter. 2
kvinneguide Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 Oida skrev (42 minutter siden): Som tidligere nevnt i denne tråden,influenserene var ikke og ble ikke brukt som eksperter. Neida men for å tiltrekke seere 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå