AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har funnet en master på NTNU i Trondheim som jeg syns virker veldig bra. Jeg er litt redd for hvordan det er å flytte til et nytt sted for å ta mastergrad. Det er vel ikke fadderordninger på masternivå så vidt jeg vet, eller? Kjenner ikke veldig mange i Trondheim fra før, så må etablere et nettverk på nytt. Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 3e00a...c90
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Jeg tok master i Stavanger. var fadderordning for masterstudenter der. En fin måtE å bli kjent med sine medstudenter på! Anonymkode: 1c3a2...da9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Jeg tok master på NTNU Trondheim og det var fadderordning. Men mulig det ikke er så mange studenter i ditt studie? Hos oss startet vi med rundt 30 stk så da var det ingen problem å bli kjent med folk. Flyttet alene og jeg var 33 år, altså rundt 10 år eldre enn medstudenter. Anonymkode: e53f7...d84 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tok master på NTNU Trondheim og det var fadderordning. Men mulig det ikke er så mange studenter i ditt studie? Hos oss startet vi med rundt 30 stk så da var det ingen problem å bli kjent med folk. Flyttet alene og jeg var 33 år, altså rundt 10 år eldre enn medstudenter. Anonymkode: e53f7...d84 Ts her. Jeg har aldri hørt om fadderordning på master så bare antok at det ikke var det. Er vel rundt samme str på mitt aktuelle studie. Så da er det kanskje fadderordning 😊 det hjelper jo på. Hvordan syns du ellers det var å flytte dit? Fornøyd med byen, og trivdes du? Anonymkode: 3e00a...c90
KapteinJ Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har funnet en master på NTNU i Trondheim som jeg syns virker veldig bra. Jeg er litt redd for hvordan det er å flytte til et nytt sted for å ta mastergrad. Det er vel ikke fadderordninger på masternivå så vidt jeg vet, eller? Kjenner ikke veldig mange i Trondheim fra før, så må etablere et nettverk på nytt. Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 3e00a...c90 Hvilket studie er det du vurderer? De fleste masterstudier er tilknyttet en linjeforening som organiserer fadderaktiviteter for masterstudenter, noen er selvsagt mer aktive på denne fronten enn andre men de fleste har noe. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts her. Jeg har aldri hørt om fadderordning på master så bare antok at det ikke var det. Er vel rundt samme str på mitt aktuelle studie. Så da er det kanskje fadderordning 😊 det hjelper jo på. Hvordan syns du ellers det var å flytte dit? Fornøyd med byen, og trivdes du? Anonymkode: 3e00a...c90 Joda de fleste masterstudier i Trondheim har linjeforeninger som arrangerer fadderuke. I mitt studie var alle nye så da var det ganske relevant. Byen er fin og jeg trivdes, ble kjent med noen medstudenter jeg fortsatt er venner med ☺ Om ikke du finner noen i studiet så hjelper det å engasjere seg i noe på fritiden. I og med at jeg var såpass "gammel" brydde jeg meg mindre i det sosiale, men så fikk jeg venner likevel. Anonymkode: e53f7...d84 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda de fleste masterstudier i Trondheim har linjeforeninger som arrangerer fadderuke. I mitt studie var alle nye så da var det ganske relevant. Byen er fin og jeg trivdes, ble kjent med noen medstudenter jeg fortsatt er venner med ☺ Om ikke du finner noen i studiet så hjelper det å engasjere seg i noe på fritiden. I og med at jeg var såpass "gammel" brydde jeg meg mindre i det sosiale, men så fikk jeg venner likevel. Anonymkode: e53f7...d84 Så gøy å høre☺️ Anonymkode: 3e00a...c90
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 18.22): Jeg har funnet en master på NTNU i Trondheim som jeg syns virker veldig bra. Jeg er litt redd for hvordan det er å flytte til et nytt sted for å ta mastergrad. Det er vel ikke fadderordninger på masternivå så vidt jeg vet, eller? Kjenner ikke veldig mange i Trondheim fra før, så må etablere et nettverk på nytt. Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 3e00a...c90 Det går helt fint. Man må bare pushe seg selv for å bli kjent med folk. Selv tok jeg master i utlandet og vi var 3 stykker på linjen, der 1 falt fra etter noen måneder. Anonymkode: ee7cc...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå