Gå til innhold

Hvordan komme seg gjennom kjærlighetssorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og (eks) kjæresten gjorde det nettopp slutt, og nå reagerer jeg helt annerledes enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Jeg trodde jeg var mentalt forberedt, fordi jeg har kjent på usikkerhet. Men det gjør så ufattelig vondt. Jeg savner han så utrolig mye. 

Jeg har barn å ta meg av, jobb jeg må gå på, men føler ikke jeg har krefter. 

Hvordan skal jeg komme meg gjennom dette? Har noen tips? 

Anonymkode: 9ac13...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tiden til hjelp. Noen synes det funker å sette av tid til å gråte masse, kjenne på sorgen og så gjør de pliktene sine etter det. Skaff barnevakt hvis du (kan) er så lei deg at du ikke har overskudd. Gi beskjed til venner og familie om at du er lei deg og at du trenger trøst.

Anonymkode: 2c44a...e97

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

For meg har det hjulpet med sex og alkohol (i en begrenset periode).

Dette er ikke akkurat et råd man får på Familievernkontoret, men for meg har det vært effektivt og effektfullt.

Skrevet
Alterego666 skrev (4 timer siden):

For meg har det hjulpet med sex og alkohol (i en begrenset periode).

Dette er ikke akkurat et råd man får på Familievernkontoret, men for meg har det vært effektivt og effektfullt.

Skulle ønske jeg klarte ligge rundt for å komme meg videre, men jeg har ikke yst på andre overhodet. Klarer ikke å finne interesse for andre. Føler at ingen noensinne kan nå opp til han. Føles uutholdelig, jeg elsker han og savner han så vannvittig

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler at ingen noensinne kan nå opp til han. Føles uutholdelig, jeg elsker han og savner han så vannvittig

Forstår at det er vanskelig. Er det andre grep du kan gjøre i livet ditt for å få endrede rutiner som ikke minner deg om ham?

Skrevet

Jeg dro på fjellturer og trente mye. Styrketrening hjemme når barna har tatt kveld. Fjellturer når det passet slik med barnevakt eller samvær hos den andre parten.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle ønske jeg klarte ligge rundt for å komme meg videre, men jeg har ikke yst på andre overhodet. Klarer ikke å finne interesse for andre. Føler at ingen noensinne kan nå opp til han. Føles uutholdelig, jeg elsker han og savner han så vannvittig

Fy faen... jeg skvatt og tenkte, nei....drømte meg vekk totalt og at det var hun som skreiv det, og jeg fikk svar på min usikkerhet som eks... Jeg savner henne sykt mye.. haff.

Det hjelper å si det høyt, tenker jeg...

Anonymkode: 29556...951

• Liker 1
Skrevet

Du må prøve å huske hvorfor du var så usikker og hvorfor forholdet var så dårlig. Dette kom jo ikke uventet.

Nå slipper du å være redd og usikker. Dette er en ny start.

Anonymkode: be0ee...567

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er planlagt fra min side å gå videre... har venta på å si ja til ei som vil på besøk, og det er en romanse på gang..

Jeg velger å ikke tenke på hvorfor hun bare ghostet meg...men jeg måtte være sikker..jeg skylder den kjærligheta det, for jeg får det aaaldri igjen. Håper på forståelse for valget mitt. 

Så hun kommer i dag og blir noen dager. det blir så bra, en kur mot ensomhet. 

Skrevet

Gjør noe nytt i livet ditt som ikke handler om ham. 

Anonymkode: 417ca...708

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Meg og (eks) kjæresten gjorde det nettopp slutt, og nå reagerer jeg helt annerledes enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Jeg trodde jeg var mentalt forberedt, fordi jeg har kjent på usikkerhet. Men det gjør så ufattelig vondt. Jeg savner han så utrolig mye. 

Jeg har barn å ta meg av, jobb jeg må gå på, men føler ikke jeg har krefter. 

Hvordan skal jeg komme meg gjennom dette? Har noen tips? 

Få deg en ny type å fokuser på eller si du vil ha han tilbake 

Anonymkode: 93703...1e1

• Liker 2
Skrevet

Rydd i alle skuffet og skap å kvitt deg med alt du ikke trenger med hard hånd. 

Dritt jobb mens man gjør det. Men for meg førte det til at jeg fikk ryddet i egene tanker og følelser også. Å etterpå var det så godt å ha fullstendig orden. 

Dra til frisøren... Om det er mulig der du bor nå

Å forny garderoben litt, føler man seg dritt, hjelper det litt å i alle fall føle at man ser bra ut. 

Gå på tur, eller ut en tur med ungene om de er for små til å være alene minst 3 gang i uken. 

På med YouTube å søk etter treningsfilmer, finnes alt fra zumba til tabata. Få opp pulsen. Hjernen vår har godt av bevegelse. Gjør det selv hvis du ikke vil og egentlig ikke orker. Det vil etterhvert hjelpe deg til å føle deg bedre. Eller dra på treningssenter da. Men nå de jo stengt flere steder. 

Kjærlighetssorg er noe av det verste, håper du snart føler deg bedre ❤️

Anonymkode: 46ba6...0fb

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg.

Har veldig kjærlighetssorg selv og kjenner det sitter både i brystet og i tankene. Gråten ligger i halsen hele tiden. Samtidig så gjør jeg så godt jeg kan. Jeg trener ganske ofte (det hjelper når jeg er der). I tillegg ser jeg på TV-serier som jeg har sett før slik at jeg slipper å følge så veldig med men vet at de fenger meg fordi jeg likte dem før. Så har jeg bestilt meg massasjetimer på ulike steder i byen for å prøve dette (skjemme meg litt bort). Har også gått på litt "kulturelle" arrangement alene faktisk. Både vært på kino og på konsert. Godt å være blant folk uten å trenge å snakke med noen syns jeg. 

Anonymkode: be475...5ce

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det er planlagt fra min side å gå videre... har venta på å si ja til ei som vil på besøk, og det er en romanse på gang..

Jeg velger å ikke tenke på hvorfor hun bare ghostet meg...men jeg måtte være sikker..jeg skylder den kjærligheta det, for jeg får det aaaldri igjen. Håper på forståelse for valget mitt. 

Så hun kommer i dag og blir noen dager. det blir så bra, en kur mot ensomhet. 

Du hadde en romanse på gang mens du var sammen med hun du sier ghosta deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må prøve å huske hvorfor du var så usikker og hvorfor forholdet var så dårlig. Dette kom jo ikke uventet.

Nå slipper du å være redd og usikker. Dette er en ny start.

Anonymkode: be0ee...567

Men forholdet var ikke dårlig. Det var så mye bra. Og jeg føler bare at jeg elsker han og savner han 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...