Gå til innhold

Hvor mange % pensjon får du på jobb? Og hva jobber du som?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2% og skal forhandle høyere nå. Er det optimistisk å prøve pushe det til 7%?

Anonymkode: 7a444...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får pensjonsprosent? Hva mener du med «får»?

Anonymkode: d615b...45f

Skrevet

Vi har 7% med sparing fra 1. Krone. Ville vært nøye på å få inn premisset om fra 1. Krone istedetfor fra 1 g. Sistnevnte betyr at du ikke får sparing for de første 100.000 kr av lønna di. Lettere, og lurere å pushe den grensa før %sparingen.

• Liker 2
Skrevet

Jobber i fagforening. Vi har maksimalsats for innskuddspensjon, dvs 7 % opp til 7,1G  og 25% av inntekt over 7,1G.

Skrevet
Summeer skrev (2 timer siden):

Vi har 7% med sparing fra 1. Krone. Ville vært nøye på å få inn premisset om fra 1. Krone istedetfor fra 1 g. Sistnevnte betyr at du ikke får sparing for de første 100.000 kr av lønna di. Lettere, og lurere å pushe den grensa før %sparingen.

Tusen takk! Lurer på om det kanskje er fra 1G vi har nå. 

"2% av lønn mellom 1G og 7G" fra 7G står det 7%, betyr det at det er forskjellig pensjonsprosent i bedriften???

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du noe du oppriktig ikke skjønner eller er du bare vanskelig nå fordi jeg ikke bruker de samme ordene du selv ville valgt?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror poenget er innskuddspensjon.

Jeg er regnskapsfører og har 4%. Før var jeg økonomisjef i en liten produksjonsbedrift og hadde 5%.

Anonymkode: 1cb4f...8ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror poenget er innskuddspensjon.

Jeg er regnskapsfører og har 4%. Før var jeg økonomisjef i en liten produksjonsbedrift og hadde 5%.

Anonymkode: 1cb4f...8ca

Ja det er det jeg mener. Jeg er dårlig på pensjon. Men driver å setter meg litt inn i det nå fordi det skal inn som en hovedpost på forhandlingene våre nå til våren. 

Skrevet

Går bedriften bra? Mange ansatte? Har dere høy lønn alle sammen? Er det vanskelig å rekruttere til deres bransje? Mange faktorer som påvirker om det er realistisk å be om 7%

Anonymkode: c489f...c87

Skrevet

Det er et knekkpunkt i hva du tjener pensjon på i folketrygden, det er mye lavere/null (husker ikke) etter 7,1g. Dvs at mange arbeidsgivere som kompenserer. Jeg har 21% sparing (eller var det 20%...??) på det over 7,1g. Jeg har altså en veldig god innskuddspensjonsordning hos min arbeidsgiver. 

Men start med å få sparing fra første krone, det er mest lønnsomme!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går bedriften bra? Mange ansatte? Har dere høy lønn alle sammen? Er det vanskelig å rekruttere til deres bransje? Mange faktorer som påvirker om det er realistisk å be om 7%

Anonymkode: c489f...c87

Vi har grønne tall. Ikke veldig mye overskudd men overskudd, og det er veldig mye som skjer og det satses. Vi har ikke veldig høy lønn. Startlønna er på 190,- timen + tillegg for ansiennitet, fagbrev osv. der er lett å rekruttere i enkelte områder i bedriften men det er ikke like lett å finne folk med yrkeserfaring, utdanning osv. enkelte områder er hovesaklig bemannet av arbeidsinnvandrere. Jeg hadde håpet vi kunne åle oss opp på 5% ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...