AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg og kjæresten har vært sammen i oppunder et års tid, han er en fin fyr med hard arbeidsmoral og er en veldig flott person jeg er utrolig glad i. Vi har ikke snakket mye penger, han spanderer noe, jeg noe, vi spytter i og støtter hverandre. Det har ikke vært et veldig stort tema egentlig. Han kommer fra en familie med gjennomsnittlig god inntekt, ikke rike og ikke fattige, min familie er av det rikere slaget. Det er deres penger og ikke mine, men om jeg skulle trenge noe så er ikke det et problem. Jeg har ikke tatt av min families penger siden jeg var 16 og vil tjene og spare verdien av pengene mine selv. Så skjedde det noe alvorlig i livet til kjæresten min og han trenger penger, mye penger. Banken har sagt nei nå og alternativet er forbrukslån osv. Jeg vet at jeg kan få låne de pengene og jeg tilbød kjæresten de som et rentefritt lån betalt over så lang tid som han trenger, jeg er ikke det minste redd han skal la være. Det endte mildt sagt ille, han ble dødlig fornærmet, så sjokkert over at jeg har en sånn sum tilgjengelig, og fornærmet igjen, han sa at det er ikke jeg som skal ta meg av ham og han klarer å ta seg av seg selv osv. Han smelte med døra og dro hjem. Jeg har prøvd å ringe og skrive, jeg er redd jeg har gjort en stor feil, var det feil? Anonymkode: 07a5f...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Hvis han har eksplodert så er det ikke så rart at han ikke svarer. Anonymkode: 6699a...c68 35
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Syns han overreagerte stort. Han burde jo takket for tilbudet, men avslått om han ikke ønsket det. Men for din del så er det lurt å tenke over at du ikke låner bort mer penger enn du har råd til å miste. Anonymkode: 7f0fd...fad 45
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 For en lite tiltrekkende fyr som ikke klarer å oppføre seg. Æsj, hadde mistet alle følelser av en som eksploderer over noe sånt. Anonymkode: c2180...df8 25
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Hvis dere skal være sammen, kanskje stifte familie, kjøpe hus sammen - så vil jo hans økonomi ha mye å si også for ditt liv. Lett å si at "han klarer seg selv", men i det lange løp vil det jo påvirke deg også. Hvis du er for stolt til å ta i mot hjelp baller gjerne problemene seg på. Hadde vurdert dette forholdet nøye etter en sånn reaksjon. Anonymkode: 94a22...80b 17
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Til TS: Jeg er ledig på markedet Anonymkode: 2c88a...889 16
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Huff, han høres ut som eksen min. Er han muslim? Anonymkode: bcd5f...432 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Jeg synes han gjør rett. Det å gi han lån er stor risiko hvis forholdet kollapser og han stikker av med pengene, jeg ville ikke gjort det. Anonymkode: 9d1aa...3b1 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Det hjelper kanskje ikke å sende han blomster etter det her heller. 🤭 Synes reaksjonen han er litt komisk egentlig. Du gjorde ingenting galt, men han føler seg vel "mindre mann" av at du må hjelpe han. Hadde bare latt han være sur litt. Enten ombestemmer han seg, eller så får han komme seg over det, men som sakt du gjorde absolutt ingenting galt. 🤷♀️ Anonymkode: 7c637...85c 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Du har tråkket på stoltheten og manndommen hans 😉 Dere har kun vært sammen ett år,,,, så han er ikke DER ennå .... ta det som et godt tegn ifht hans karakter!! ❤ Hva forholdet gjelder,,, så er han ikke all in,,,dessverre .... Anonymkode: fcc90...e98
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Herregud, gi nå stakkaren litt slakk. Ja, helt feil å reagere som han gjorde, og han skulle aldri tatt det her ut på deg. Men kanskje det ligger mer til grunn enn vi vet, for reaksjonen hans? Jeg tolker det mest av alt som at han er såret, og lei seg for at han ikke klarer å fikse det selv. Kanskje han føler at du ser ned på han, for alt jeg vet. Gi han litt tid, også sier du det som det er, du prøvde bare å være snill, og hjelpe han. Og han bør komme med en unnskyldning, spør du meg. Anonymkode: f63ec...2bf 4
Vampira Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 La han roe seg, og ta det derfra. Du har ikke gjort noe galt her, du har vært snill. Her ligger det nok noe mer under og ulmer. 6
Gjest Kayo Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har tråkket på stoltheten og manndommen hans 😉 Dere har kun vært sammen ett år,,,, så han er ikke DER ennå .... ta det som et godt tegn ifht hans karakter!! ❤ Hva forholdet gjelder,,, så er han ikke all in,,,dessverre .... Anonymkode: fcc90...e98 Å eksplodere over et velment forslag pga. stolthet og "manndom" er dessverre ikke et bra tegn på en person karakter- Han har min fulle respekt om han ønsker å løse opp i problemene sine selv og ikke ønsker å føle at han blir forsørget. Trenger fremdeles ikke å være så hårsår. Ingen er perfekte.
Gjest NoDiablo Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Helt opplagt at det gikk hardt utover stoltheten hans, det der. "Det er ikke du som skal forsørge ham". Er han alfa-typen kanskje? Det er ikke vanlig å reagere så voldsomt som du beskriver det, Men det kan seff være andre underliggende årsaker til hvorfor han gjorde det. Uansett; Du har virkelig ikke gjort noe galt. Det var snilt ment fordi du bryr deg.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Dere bør ha innsikt i hverandres økonomi, det er ikke greit at han reagerer sånn, han bør ha bedre kontroll på økonomien sin enn dette og du må regne pengene som tapt om du låner dem bort. Anonymkode: 903a3...75e 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvis han har eksplodert så er det ikke så rart at han ikke svarer. Anonymkode: 6699a...c68 🤣
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har prøvd å ringe og skrive, jeg er redd jeg har gjort en stor feil, var det feil? Hva slags sum snakker vi om her? Hadde også reagert om min kjæreste etter ett år plutselig hadde tilgang på en million eller to sånn helt ut av det blå. Hadde nok ikke eksplodert, men begynt å lure på hva slags agenda han hadde hatt som holder sånt skjult i så lang tid.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #18 Skrevet 25. januar 2021 Jeg ville vært bekymret for hvordan han reagerte. Flott at han vil ordne opp i ting selv, men det er absolutt ingen grunn til å eksplodere i sinne og smelle med dører. Om det er 'manndommen' som er såret, så kan den manndommen by på problemer også senere, om dere skal flytte sammen, stifte familie osv. Om jeg var deg, Ts, så hadde jeg blitt forbanna. Du kom med en løsning på problemet hans, og han ble illsint istedenfor å takke men avvise. Jeg hadde tatt tilbake tilbudet om lån om han senere kommer krypende. Det høres ikke bra ut i det hele tatt at han eksploderte på den måten. Anonymkode: b1b4a...395 19
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville vært bekymret for hvordan han reagerte. Flott at han vil ordne opp i ting selv, men det er absolutt ingen grunn til å eksplodere i sinne og smelle med dører. Om det er 'manndommen' som er såret, så kan den manndommen by på problemer også senere, om dere skal flytte sammen, stifte familie osv. Om jeg var deg, Ts, så hadde jeg blitt forbanna. Du kom med en løsning på problemet hans, og han ble illsint istedenfor å takke men avvise. Jeg hadde tatt tilbake tilbudet om lån om han senere kommer krypende. Det høres ikke bra ut i det hele tatt at han eksploderte på den måten. Anonymkode: b1b4a...395 Jeg ville ikke lånt han penger uten et gjeldsbrev og en nedbetalingaplan heller. Anonymkode: b1b4a...395 9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har tenkt en del og liker ikke måten det ble taklet på, følelsene var virkelig høyt oppe og han var opprørt. Ikke har han svart meg heller, jeg synes ikke no om denne oppførselen og jeg er lei meg, vi kunne snakket om det, jeg ville bare hjelpe ham. Det er ikke sånn at han ikke har innsyn i min økonomi, vi kan alt det der, han har vært hjemme hos mine foreldre og han vet de har litt penger selv om de ikke lever overdådig. Jeg har ikke på noe tidspunkt hatt behov eller grunn til å bare si "du vet jeg kan få masse penger fra foreldrene mine?". Det er ikke snakk om millioner eller noe, men en del er det. Ts Anonymkode: 07a5f...2b0 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå