T-Rex Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har en aubergine igjen etter forrige moussaka, og tenkte egentlig å supplere den med poteter i en ny (noe jeg aldri har prøvd før, men lest at skal være mulig). Nå har de tilbud på squash i en lokal butikk. Går det an å fjerne noe av vannet i squash'en ved å salte den, på samme måte som med aubergine? Eller er det smartere å tørke den litt i skiver i ovnen før den legges i lag med det andre? Eller er det en dårlig idé å bruke squash i moussaka?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Jeg lager en vegetarisk ovnsrett som jeg vel og merke ikke kaller moussaka, men den minner en del om moussaka. Jeg har i det jeg måtte ha for hånden av poteter, løk, aubergine, squash, linser (istedetfor kjøtt) og jeg har også en gang laget den med sopp. Det har alltid smakt godt uansett hva jeg har hatt oppi. Du kan jo eventuelt lage noe annet med auberginen, så slipper du å dra i butikken og handle? Anonymkode: cffc9...5ea 2
T-Rex Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg lager en vegetarisk ovnsrett som jeg vel og merke ikke kaller moussaka, men den minner en del om moussaka. Jeg har i det jeg måtte ha for hånden av poteter, løk, aubergine, squash, linser (istedetfor kjøtt) og jeg har også en gang laget den med sopp. Det har alltid smakt godt uansett hva jeg har hatt oppi. Du kan jo eventuelt lage noe annet med auberginen, så slipper du å dra i butikken og handle? Anonymkode: cffc9...5ea Takk for innspill. 😀 Det jeg spesielt lurer på er hvordan squashen funker i en rett som lasagne elller moussaka. Min tidligere erfaring med diverse ovnsgratineringer, er at squash'en slipper mye fuktighet. Sånn at det fort kan bli gjørme, om man ikke tar forholdsregler
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 T-Rex skrev (Akkurat nå): Min tidligere erfaring med diverse ovnsgratineringer, er at squash'en slipper mye fuktighet. Sånn at det fort kan bli gjørme, om man ikke tar forholdsregler Ja, den slipper ofte en del væske. Men jeg er for lat til å gidde å gjøre noe med det, jeg lar heller formen stå litt lenger i ovnen slik at mer væske fordamper. Hvis du har i poteter trekker de til seg noe væske. Har dessverre ingen gode råd. Anonymkode: cffc9...5ea 2
T-Rex Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, den slipper ofte en del væske. Men jeg er for lat til å gidde å gjøre noe med det, jeg lar heller formen stå litt lenger i ovnen slik at mer væske fordamper. Hvis du har i poteter trekker de til seg noe væske. Har dessverre ingen gode råd. Anonymkode: cffc9...5ea Ja, det er jo en mulighet. 😀
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 T-Rex skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo en mulighet. 😀 Men det beste er nok å salte den, og gjøre det på den riktige måten. Særlig hvis dette er noe som skal serveres til andre. Hvis det bare er hverdagsmiddag hadde jeg tillat meg selv å gjøre det på den enkle måten. Men det er jo opp til deg hva du gidder. 🙂 Anonymkode: cffc9...5ea
T-Rex Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men det beste er nok å salte den, og gjøre det på den riktige måten. Særlig hvis dette er noe som skal serveres til andre. Hvis det bare er hverdagsmiddag hadde jeg tillat meg selv å gjøre det på den enkle måten. Men det er jo opp til deg hva du gidder. 🙂 Anonymkode: cffc9...5ea Det er til meg. Så jeg gjør kanskje det jeg hadde tenkt uansett. Men det hadde vært fint med erfaringer med squash i retter som lasagne og moussaka.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 T-Rex skrev (16 minutter siden): Det er til meg. Så jeg gjør kanskje det jeg hadde tenkt uansett. Men det hadde vært fint med erfaringer med squash i retter som lasagne og moussaka. Hvis du har tid og interesse, kan du lage to former; én av hver og så sammenligne og se om du merker forskjell? Anonymkode: cffc9...5ea
T-Rex Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvis du har tid og interesse, kan du lage to former; én av hver og så sammenligne og se om du merker forskjell? Anonymkode: cffc9...5ea Godt forslag! 👍
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 T-Rex skrev (57 minutter siden): Godt forslag! 👍 Hehe Hvis du faktisk gidder å prøve begge deler, skriv i denne tråden hvordan det går. Vil gjerne vite om det er merkbar forskjell. Lykke til med eksperimentet, og bon appetit! 😀 Anonymkode: cffc9...5ea
T-Rex Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hehe Hvis du faktisk gidder å prøve begge deler, skriv i denne tråden hvordan det går. Vil gjerne vite om det er merkbar forskjell. Lykke til med eksperimentet, og bon appetit! 😀 Anonymkode: cffc9...5ea Tror nok jeg vil det, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, den slipper ofte en del væske. Men jeg er for lat til å gidde å gjøre noe med det, jeg lar heller formen stå litt lenger i ovnen slik at mer væske fordamper. Hvis du har i poteter trekker de til seg noe væske. Har dessverre ingen gode råd. Anonymkode: cffc9...5ea Salt trekker ut mye fuktighet. Anonymkode: 2a53c...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå