Gå til innhold

Hvor lenge ventet dere med å fortelle venner og familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut nylig at jeg er gravid, og er ikke mer enn 4 uker på vei. 

De første dagene har jeg bare tenkt masse på dette, og slitt med å konsentrere meg på jobb. 

Ellers tenker jeg mye på hvem jeg skal fortelle og når. 

Jeg tenker at jeg venter litt med å fortelle de som skal bli storesøsken til kanskje etter uke 12. 

Men jeg er så glad og spent, så jeg har jo egentlig bare lyst til å snakke masse om dette! 

Hvor lenge klarte dere å holde det hemmelig?

Anonymkode: 38638...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen (søsteren og moren min) fikk vite tidlig. Øvrig nær familie og nære venner etter 12 uker, nabolaget og mer perifert etter 20 uker. Har ikke annonsert på Facebook eller noe, liker å være litt privat :)

Anonymkode: a8f0e...373

Skrevet

Ingen fikk vite det før etter uke 12. 

Anonymkode: d1677...d85

Skrevet

Med første fortalte vi nærmeste familie i uke 13-15 ca. Med nr to  nå fortalte vi nærmeste familie ved 9-10 uker, fordi jeg var så sykt dårlig og greit at de visste om det i forbindelse med jula. Fortalte det også tidlig til jobb pga tilrettelegging. 

Nærmeste venner fortalte vi sist etter ultralyd på sykehuset i uke 20. Vi venter også til etter ultralyd denne gangen med å si til noen. Selv om vi har hatt tidlig privat ultralyd begge gangene er det ikke før ultralyden på sykehuset der de sjekker alt og etter at jeg begynner å kjenne liv at det føles ordentlig ekte ut og trygt nok til å dele. 

Mer perifert, som kollegaer og bekjent forteller jeg egentlig ikke noe til, men bare antar at de har skjønt det når magen blir stor og det er veldig åpenbart :P

Anonymkode: 1e191...d8d

Skrevet

Hvor lenge ventet dere med å fortelle mannen da? Umiddelbart eller en liten stund? Vi har ikke sett hverandre noe særlig siden jeg testet positivt siden vi jobber motsatt av hverandre. Så jeg er ikke sikker på om jeg skal fortelle han det ved første anledning eller finne på noe spesielt når jeg skal fortelle han det. 
TS

Skrevet

Fortalte det til hele familien med en gang jeg fikk positiv test.

Anonymkode: e62cb...119

• Liker 1
Skrevet

Fortalte det ikke til noen før etter uke 12. Mannen fikk selvsagt vite det med en gang. 

Skrevet

Mannen fikk selvfølgelig vite med en gang :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen fikk selvfølgelig vite med en gang :)

Ja...  Det er bare det at jeg har lyst til å se ansiktet hans når jeg forteller det, så har ikke så lyst til å si det per tlf eller noe. F.eks. i dag dro jeg på jobb før han våknet og han dro på jobb før jeg kom hjem og kommer hjem etter jeg har lagt meg... 

ts

Skrevet

Uke 14 med første og uke 18 med andre. Alle fikk det samtidig.

Anonymkode: f9385...178

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja...  Det er bare det at jeg har lyst til å se ansiktet hans når jeg forteller det, så har ikke så lyst til å si det per tlf eller noe. F.eks. i dag dro jeg på jobb før han våknet og han dro på jobb før jeg kom hjem og kommer hjem etter jeg har lagt meg... 

ts

Dette er en sånn greie det er helt innafor å vekke noen for altså :)

• Liker 4
Skrevet

Tror det gikk rundt 10 minutter fra jeg fikk på meg trusa igjen, etter test  :ler:

(Var hèlt apekatt og gira da jeg ringte min yndlingskusine, at hun holdt på å kjøre av veien, stakkar...🙈

Det er hèlt forståelig at man drøyer det lengst mulig...Gratulerer med foreløpig hemmelighet :blomst:

Anonymkode: b2eca...502

Skrevet

Noen fikk vite det med en gang, noen i uke 10...å på Facebook unike 14

Anonymkode: beb35...515

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er en sånn greie det er helt innafor å vekke noen for altså :)

Ja, det er vel kanskje det 😛 Men hadde unger å ordne til skole også og har ikke tenkt å fortelle de enda. De har mast om småsøsken i flere år, og hvis det skulle gå galt ville de nok også blitt knust. Så tenker det er greit å snakke om når vi er alene. 😊

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge ventet dere med å fortelle mannen da? Umiddelbart eller en liten stund? Vi har ikke sett hverandre noe særlig siden jeg testet positivt siden vi jobber motsatt av hverandre. Så jeg er ikke sikker på om jeg skal fortelle han det ved første anledning eller finne på noe spesielt når jeg skal fortelle han det. 
TS

Mannen min jobber borte i perioder og var ikke hjemme da jeg fant det ut. Så jeg ringte og fortalte det :)

Anonymkode: a8f0e...373

Skrevet

Ingen fikkk vite noe før etter OUL noen av gangene (18+3/18+4)

Skrevet

Jeg tok et blide av den positive testen mens jeg stod inne på badet, og sendte til mannen på messenger. Han var på jobb offshore og hadde ikke mobiltelefon tilgjengelig. Jeg fortalte det også til ei nær venninne samme morgen. 

Utover det hadde vi egentlig tenkt å vente til etter uke 12. Men fra uke 5 ble jeg veldig kvalm og kastet opp i tide og utide. Etter å ha måttet si flere ganger "det går greit, det er ikke smittsomt, jeg er helt sikker!" og innsett at jeg bare måtte si at jeg var gravid, ellers trodde de ikke på at det ikke var farlig/smittsomt, begynte jeg bare å si det til dem jeg møtte ansikt-til-ansikt. Jeg sa at det var tidlig, så vi håpet, men visste ikke helt sikkert om det ble barn enda.

Anonymkode: be301...312

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tok et blide av den positive testen mens jeg stod inne på badet, og sendte til mannen på messenger. Han var på jobb offshore og hadde ikke mobiltelefon tilgjengelig. Jeg fortalte det også til ei nær venninne samme morgen. 

Utover det hadde vi egentlig tenkt å vente til etter uke 12. Men fra uke 5 ble jeg veldig kvalm og kastet opp i tide og utide. Etter å ha måttet si flere ganger "det går greit, det er ikke smittsomt, jeg er helt sikker!" og innsett at jeg bare måtte si at jeg var gravid, ellers trodde de ikke på at det ikke var farlig/smittsomt, begynte jeg bare å si det til dem jeg møtte ansikt-til-ansikt. Jeg sa at det var tidlig, så vi håpet, men visste ikke helt sikkert om det ble barn enda.

Anonymkode: be301...312

Jeg skjønner det var bedre å fortelle en å måtte finne på unnskyldninger. 
Jeg er spent på hvordan denne graviditeten blir. Med førstemann var jeg ikke kvalm en dag og hadde heller ingen andre plager. Med andremann var jeg kvalm i noen uker, men aldri så kvalm at jeg kastet opp. Første var gutt og andre var jente, så jeg vet ikke om det var grunnen. 
TS

Skrevet

Fortalte nærmeste familie i uke 10 for da skulle vi være sammen med de en helg. Svigers og venner i uke 12.

Anonymkode: be052...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...