Gå til innhold

Foreldre som selv har ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har ADHD (eller har barn med en mann eller kvinne som har det), merker dere at det påvirker dere i hverdagen og i foreldrerollen? I så fall, hvordan? Har dere noen lure knep og strategier? Får dere noe ekstra hjelp eller oppfølging?  

Anonymkode: ce821...a8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har mannen min adhd. Han er jo definitivt med impulsiv enn meg, og er nok den morsomme forelderen for våre tre barn, mens jeg har fått rollen «diktatormor» til tider. Noen ganger er alt veldig greit, andre ganger føles det som jeg har tre barn og en tenåring. 😅

Vi har ikke noe mer oppfølging enn at han tar medisiner som holder symptomene i sjakk. Han har tidligere gått til psykolog. 

Anonymkode: 6173b...a96

Skrevet

Hahaha, for en nydelig beskrivelse av familiedynamikken som anonym over her kommer med. Hjemme hos oss er det pappa som er den morsomme som finner på mye rart, mens jeg er diktatoren som må styre alt og gi beskjeder. Det er altså pappaen som har ADHD + begge barna. Det påvirker selvfølgelig hvordan vi begge er som foreldre, men ikke noe vi ikke klarer å håndtere. Men hvis f.eks et av barna utagerer er det jeg som håndterer det pga pappaen har lav tålmodighet. Det er også jeg som i stor grad følger opp barna, husker på møter og gymtøy, nisselue og luciafest. 

Ingen oppfølging eller annen hjelp utenfra. Pappaen strevde mye med sinne og temperament tidligere, men fikk tilbud om sinnemestringskurs gjennom familievernkontoret for over 10 år siden og lenge før diagnosen ble satt. Bruker en del av knepene derfra fremdeles. 

Anonymkode: a8598...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...