Gå til innhold

Ville dere mistenkt at barnet var født i feil kjønn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente som elsket å leke med tog, biler og busser. Lekte med barbiedukker, men de endte ofte opp som monstermat. Hadde 0 interesse for sminke, babydukker og slike ting. Elsket å være med far ut og fiske og fange småkryp når de var på fjelltur. 

Ville dere tenkt at jenta var født i feil kjønn? Hatt mistanker om det? Ville dere vurdert testosteronbehandling?

Hva skal til for at dere mistenkte at barnet var født i feil kropp?

Anonymkode: 8b97d...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? For å i det hele vurdere tanken "feil kropp" må jo barnet selv, over lang tid, gi uttrykk for dette! Å velge leker eller ha interesser som noen finner kjønnstypiske er langt fra sikre tegn! 

Anonymkode: 46bdb...dea

• Liker 43
Skrevet

Absolutt ikke. Dette er helt vanlig oppførsel. Synd at begrepet guttejente har forsvunnet helt i disse moderne tider.

Anonymkode: 5fab3...e8b

• Liker 36
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, var slik jeg også. Typisk guttejente. 

Skrevet

Nei, det er vel helt ok å ha interesser for noe annet enn rosa prinsesser?

Barn som er født i feil kropp kan gi ganske tydlig signaler som f.eks at de vil bli kalt et guttenavn, at de vil ha et annet kjønnsorgan, se ut som en gutt. Det er nok ikke noe du burde prøve å lete for mye i. Det er helt normalt å bare være guttejente. 

Anonymkode: 08590...2d8

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jente som elsket å leke med tog, biler og busser. Lekte med barbiedukker, men de endte ofte opp som monstermat. Hadde 0 interesse for sminke, babydukker og slike ting. Elsket å være med far ut og fiske og fange småkryp når de var på fjelltur. 

Ville dere tenkt at jenta var født i feil kjønn? Hatt mistanker om det? Ville dere vurdert testosteronbehandling?

Absolutt ikke. Selv hatet jeg jakt og fiske, og likte å leke med dukker og klær. Jeg var gutt, og ble tilslutt mann.

Ville du tenkt disse tankene om ditt barn hadde du vokst opp på 80-tallet? Nei, det ville du ikke. 

Det er ikke noe du skal mistenke. Det er noe barnet selv må finne ut av etter hvert som det vokser opp. DU bestemmer jo ikke kjønn her. 

Anonymkode: f149d...a5b

• Liker 18
Skrevet

Gutte jente har du jo tydelig fått. Ikke noe galt i det. Jeg er guttejente og, men kunne ikke tenke meg å være gutt. Du får se hvordan det går med årene når hun vokser opp. Ikke noe å bekymre seg for foreløbig.

Anonymkode: 07117...85d

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er fullstendig normalt. Noen jenter er veldig guttete og det er helt ok!!! Det er galskap å tenke på hormonbehandling og feil kjønn. Man skal passe seg for å pushe et friskt barn inn i evig medisinsk behandling, økt kreftfare, benskjørhet og et muligens dysfunksjonelt sexliv med et ikke-fungerende kjønnsorgan/replika. Da er det mye bedre at barnet kan være en litt annerledes jente og akseptere seg selv som det.

Anonymkode: 460c0...9e6

• Liker 6
Skrevet

Utifra dette alene, absolutt ikke. Det er sundt at barn leker sånn :)  Og helt normalt.

Anonymkode: 09439...35e

Skrevet

Høres ut som min jente:) hun foretrakk heller gensere med spiderman på og var det karneval var hun heller et monster enn en prinsesse, i tillegg til alle de andre «guttetingene « hun foretrakk.  Nå skal sant sies at hun er oppdratt slik, verden har nok prinsesser men jammen er hun ikke jente til fingerspissene nå som hun er 11:) 

Anonymkode: d0b5e...632

• Liker 1
Skrevet

Hjelp, absolutt ikke. Helt normal oppførsel. Og egentlig litt trist at vi har begrepet "guttejente"; for det er jo ikke egentlig sånn at jenta er guttete, hun bare har andre interesser enn stereotypiske jenter. Minus fisking og småkryp høres det akkurat ut som jeg var som barn, ingen syntes det var noe rart på åttitallet.

Anonymkode: 7c62e...074

• Liker 11
Skrevet

Absolutt ikke! Sånn var jeg også! Utdannet meg til elektriker og så elektroingeniør, noe som gjerne er typisk «mannsyrke», men jeg er på ingen måte født i feil kropp, jeg er hetero, gift og har barn 😅 verden trenger flere såkalte «guttejenter» 😅

Anonymkode: 71fee...29d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelp, absolutt ikke. Helt normal oppførsel. Og egentlig litt trist at vi har begrepet "guttejente"; for det er jo ikke egentlig sånn at jenta er guttete, hun bare har andre interesser enn stereotypiske jenter. Minus fisking og småkryp høres det akkurat ut som jeg var som barn, ingen syntes det var noe rart på åttitallet.

Anonymkode: 7c62e...074

Enig. Og det er rart at kvinner bruker begrepet "guttejente" i det hele tatt. Trodde feminismen og likestillingen var nådd lenger. 

Jeg assosierer meg ikke som en jentegutt fordi jeg lekte med dukker og klær, og endte opp med en sykepleierjobb. Jeg er fortsatt mann, så mandig som du kan få det. Og jeg tenker at alle som betegner seg som "guttejenter" fortsatt er så kvinner som man kan få det? 

Anonymkode: f149d...a5b

• Liker 12
Skrevet

Akkurat sånn var jeg også. Skikkelig guttejente. Likte best å leke med gutter og alt av "jenteting" var helt uinteressant.  Jeg er ikke født i feil kropp  :)

la barnet bare vere seg selv, ingenting å bekymre seg over

Anonymkode: f14ff...77f

• Liker 1
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Jeg lekte også med biler og tog. Jeg sloss med broren min og gjorde typisk 'gutteting'. Jeg er kvinne og liker å være kvinne. 

Anonymkode: 6247d...4b4

• Liker 1
Skrevet

Herregud hva skjer med dagens mennesker?! Nei barnet er ikke født i feil kjønn bare fordi det er «guttete» av seg!!!

Jeg var så utypisk jente som mulig da jeg var liten, kortklipt som en gutt, lekte med gutta og sparket ball fremfor å leke med dukker. Er veldig feminin av meg i dag og er takknemlig for at foreldrene mine lot meg være den jeg var fremfor å ha slike forskrudde tanker som mange visstnok har i dag!! 

Anonymkode: 529dd...8de

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

At barnet sier: mamma jeg er født i feil kropp.

Før den tid så tenker jeg at man er forskjellige, å at man trenger ikke være født i feil kjønn selv hvis man virkelig bryter med det "normale mønstre". 

Anonymkode: bb074...38f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...