AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Flere med samme erfaring? Selv om vi begge ble permittert i fjor vår, har økonomien fått en skikkelig oppsving. Samboer går en usikker fremtid i møte mtp. jobb, og dette har nok gjort at vi har gjort andre valg og prioriteringer. Alle pengene som før ble brukt til badeland med barna, kino/café/restaurantbesøk, frisørtimer, o.l. blir nå spart. Vi solgte den ene bilen, og har innsett at vi voksne i hvert fall ikke trenger nye klær eller dupeditter. Nå spares det til opplevelser i naturen/Norgesferie sammen når pandemien har roet seg, og ønsker å støtte bedrifter som tilbyr dette, samt bedre friluftsutstyr slik at vi kan fortsette med vår nye hobby som er turer /overnatting og matlaging i naturen ❤️ Er så sliten og lei av pandemien - å være konstant bekymret for familie og venner i risikogruppen, så prøver virkelig å også fokusere på det lille som er positivt i det hele. Fortsetter vi slik vil vi ha økonomi til både større bolig eller hytte om noen år. Og at vi har økonomi til at mannen kan studere det han vil etterhvert. En pandemi var dessverre det som skulle til for at vi fikk et bedre liv. Anonymkode: c51d0...f5d 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 For meg er det positivt at også alle andre får en enklere livsstil, at de heller ikke går på kulturarr. og spiser ute, reiser utenlands/hytta , men heller går mer på tur der de bor. Anonymkode: 326c3...bb8 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Økonomien har aldri vært bedre da det ikke er noe å bruke penger på. Men livsstilen savner jeg enormt, så gleder meg til den dagen vi er tilbake til normalen. Anonymkode: 19c7c...b91 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Alle som lever av kultur-Norge og fra før måtte leve på grøt har det ikke særlig greit nå... Anonymkode: 8b299...ae8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle som lever av kultur-Norge og fra før måtte leve på grøt har det ikke særlig greit nå... Anonymkode: 8b299...ae8 Kan omskolere seg til å jobbe i helsevesenet som trenger mye mer arbeidskraft +++ også før pandemien! Anonymkode: 326c3...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: For meg er det positivt at også alle andre får en enklere livsstil, at de heller ikke går på kulturarr. og spiser ute, reiser utenlands/hytta , men heller går mer på tur der de bor. Anonymkode: 326c3...bb8 Hvorfor? Hva andre gjør har vel ikke noe med deg å gjøre? Eller unner du ikke folk slike ting? Anonymkode: ba076...0eb 2
Thaila Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Mitt nye syn på økonomi i koronatiden er å putte pengene i kryptovaluta! Både fordi jeg håper det kan være en smart ting og fordi jeg kjeder meg.. 😄
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Når jeg ser hvor sårbare folk i de store byene blir i sånne kriser så er jeg veldig glad for å bo på landet, det er ingenting som slår enebolig og privat bil selv om enkelte mener at det er en unødvendig utgift. Det er ikke tvil om at smitten sprer seg raskt der folk er presset sammen på offentlig transport og i byer med høy innbyggertetthet. Anonymkode: 328cc...840 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle som lever av kultur-Norge og fra før måtte leve på grøt har det ikke særlig greit nå... Anonymkode: 8b299...ae8 Folk som velger å leve av noe så usikkert har seg selv å takke, staten før på dem selv om de håpet å leve av "kunst". Jeg kjenner flere i kunst/kulturlivet, folk som gjennom mange år mener jeg er kjedelig, traust og alt for trygghetssøkende som jobber i helsevesenet. Jeg syns ikke det minste synd på denne gjengen, jeg passer på gni det godt inn når jeg møter dem, at trause, teite meg har sikker og trygg jobbe med uendelige muligheter for overtid mens de lever på nav. Anonymkode: c9284...8c1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Folk som velger å leve av noe så usikkert har seg selv å takke, staten før på dem selv om de håpet å leve av "kunst". Jeg kjenner flere i kunst/kulturlivet, folk som gjennom mange år mener jeg er kjedelig, traust og alt for trygghetssøkende som jobber i helsevesenet. Jeg syns ikke det minste synd på denne gjengen, jeg passer på gni det godt inn når jeg møter dem, at trause, teite meg har sikker og trygg jobbe med uendelige muligheter for overtid mens de lever på nav. Anonymkode: c9284...8c1 Ingen av mine venner i kulturbransjen lever av NAV, de spiser veldig godt så du trenger ikke bekymre deg for det. 😄 Men sjalusien er sterk, det ser jeg! Anonymkode: d2c5f...176 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har spart mye penger under pandemien. Men en ting er sikkert, jeg har også blitt enda mer klar over hvor glad jeg var i min livsstil. Og hvis det blir mulig å få den tilbake, så skal det reises mer enn noengang, og jeg skal aldri mer spare på kronene når det gjelder kulturarrangementer. Dette er bransjer jeg kommer til å støtte maksimalt om det blir mulig igjen. Anonymkode: 27754...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Nå bor ikke vi i en storby som har så mange teater, konserter, eller opera. Så «kulturen» på kinoen og restauranten er virkelig ingen sorg å gå glipp av for alle oss i utkant-Norge. Blakker seg heller ikke på de få små forestillingene som har vært her 😊 Anonymkode: c51d0...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har allerede kjøpt konsertbilletter som bare har blitt utsatt på ubestemt tid 🤷♀️ så har ikke akkurat spart noe på å ikke få gå på konserter heller. Anonymkode: d2c5f...176 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ingen av mine venner i kulturbransjen lever av NAV, de spiser veldig godt så du trenger ikke bekymre deg for det. 😄 Men sjalusien er sterk, det ser jeg! Anonymkode: d2c5f...176 Det er ikke sjalusi å peke nese til folk som sliter etter å ha har vært nedlatende mot meg og mine like i årevis. Anonymkode: c9284...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Vi har alltid levd veldig godt men ikke vært så flinke til å spare. Brukte penger til reiser, opplevelser, hobby etc. vi hadde noe sparepenger og betalte ekstra ned på lånet. Korona har gjort at vi har blitt hektet på sparing. Vi har spart en enorm sum i fjor selv om vi både har pusset opp barnerommene og vært på par Norges ferier. Det å være mye hjemme har fått oss til å innse hvor mye vi har brukt på småkjøp og tull. Målet i år er å spare enda mer enn i fjor og da kommer vi til å ha en veldig pen sum i fond som forhåpentligvis kommer til å vokse. Vi prøver å se det positive i situasjonen og er glad vi har fått oss noen tankevekkere. Vi er også glad for å ha fått en god sum sparepenger. Men, likevel så gleder vi oss helt enormt til verden blir litt mer normal igjen og vi kan begynne å reise igjen. Til vi kan ta en kjærestehelg med god mat og vin. Til vi kan ta med barna på nye eventyr og oppleve nye land. Vi kommer nok til å fortsette å spare en del mer enn tidligere, men ingen det blir absolutt ikke på bekostning av nye opplevelser. Anonymkode: d110c...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå