AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Er dette normalt? Kan det være hormoner? Vi har en baby på et par måneder. Jeg er helt forelsket i babyen og nesten all tid går til hn. Mannen er flink og tilstedeværende, men jeg irriterer meg bare over han og finner han overhodet ikke tiltrekkende lenger. Syns faktisk det er ekkelt når han tar på meg. Vi har vært sammen i mange år og er til vanlig veldig trygge på hverandre og følelsene er til vanlig dype og sterke. Andre som har opplevd dette? Løste det seg? Anonymkode: b1f3e...255
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Tror det er normalt og hormonelt ja Alt du har går liksom til babyen. Du har jo kroppen lite for deg selv, så ikke så rart at du ikke har samme behov for nærhet til partneren. 2mnd er ikke lenge. Kan anbefale instagramkontoen @mammakurs, den har en kategori som heter "Parforhold" som tar opp bl.a dette. Anonymkode: 5b97d...479 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Det er hormoner. Jeg hadde det også sånn. Det tok litt tid, men gikk seg til. Måtte legge godviljen til da. Det lureste er nok å snakke litt om det. Anonymkode: 3ad55...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Det går over når det blir mindre intenst med baby. Gi det et år eller to iallefall. Det var vi enige om på forhånd, de to første årene er det ikke lov å ta noen avgjørelse mtp forholdets fremtid 😊 Anonymkode: 6c06b...7e7 3
lille-sjøstjerne Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Jeg hadde det 100% slik, helt likt som slik du beskriver. Jeg stilte spørsmål til om jeg i det hele tatt var litt glad i han, jeg elsket han jo ikke i det hele tatt i forhold til den fine babyen vår. Det var en skremmende følelse, og jeg hadde aldri hørt om det før. Jeg fantaserte om å forlate han og oppdra barnet vårt alene. Han bidro og gjorde alt riktig, men jeg synes bare han var irriterende og i veien. Virkelig skremmende, og jeg kunne jo ikke fortelle han om hva jeg følte. Men, jeg skal jammen si deg jeg er glad jeg holdt ut. Barnet er nå 2 år og jeg har aldri elsket mannen min mer. Det tok tid, egentlig tror jeg ikke jeg fant tilbake til han før jeg sluttet å amme (barnet var 1 år). Men den kjærligheten jeg kjente for han når jeg fant han igjen var enda sterkere, tryggere, dypere og finere. Jeg råder deg til å prøve å holde ut på et vis, enten du snakker med partner om at det er vanskelig for deg å være nær han nå fordi baby krever sitt feks. Jeg håper du får oppleve de samme sterke følelsene etterhvert som jeg fikk. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Det er normalt, noen føler også at de vil beskytte barnet mot far. Det er hormoner og morsinstinkt Anonymkode: b70f0...4e1 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dette normalt? Kan det være hormoner? Vi har en baby på et par måneder. Jeg er helt forelsket i babyen og nesten all tid går til hn. Mannen er flink og tilstedeværende, men jeg irriterer meg bare over han og finner han overhodet ikke tiltrekkende lenger. Syns faktisk det er ekkelt når han tar på meg. Vi har vært sammen i mange år og er til vanlig veldig trygge på hverandre og følelsene er til vanlig dype og sterke. Andre som har opplevd dette? Løste det seg? Anonymkode: b1f3e...255 Var litt sånn med eksen. Samtidig syns jeg alt han gjorde var ekkelt og lukten hans var ekkel. Det viste seg for min del at følelsene hadde sluknet over tid fra før jeg ble gravid. Forholdet hadde utfordringer som tydelig skapte en avstand mellom oss. Først etter babyen kom at jeg forsto at jeg har holdt sammen med han av andre grunner enn følelser. Nå samarbeider vi om et lite barn og jeg syns fremdeles at han lukter veldig vondt 😂 Anonymkode: 3a879...cf0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Meg over her. Alle sa til meg også at det var helt normalt og hormoner, men det ga seg ikke for meg og ble bare verre. Anonymkode: 3a879...cf0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Normalt, man blir mettet med kroppskontakt pga baby. Jeg måtte si det til mannen, at når babyen ikke henger på meg, må jeg få ha kroppen min i fred, jeg klarer ikke kroppskontakt... Sikkert naturen som ordner det sånn at man ikkje skal bli gravid igjen før kroppen er klar 😅 Det går over, men tok flere mndr for min del 🙄 Med baby nr. 2 var det ikke så ille, men hun er mye roligere og sover mer. Håper du har en snill mann som holder ut, det hjelper ikke om han maser i allefall. Anonymkode: 288a7...b01 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Kunne ikke fordra mannen min til tider, og det tror jeg var helt gjensidig :P Etter ett års tid bare forsvant liksom den «boblen», og forholdet ble mye bedre igjen. Anonymkode: 93b69...469
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Takker for svar! Dette var veldig betryggende. Vi har allerede pratet litt om det, men jeg har ikke sagt hvor irriterende og lite attraktiv jeg syns han er akkurat nå, jeg har jo tonet det ned litt for å såre minst mulig. Jeg har heller ingen planer om å gå fra han midt i spedbarnsperioden og uten å ha forsøkt å redde forholdet. Anonymkode: b1f3e...255 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå