Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere som går på medisiner for kronisk sykdom mens dere er prøvere? Har fått beskjed om at jeg ikke bør gå på aktuelle medisiner som gravid. Men bør jeg slutte på de i prøveperioden og? Vet jo ikke hvor lang tid det kan ta. Har sluttet for sikkerhetsskyld, men merker at formen er dalende. En ting er å holde ut dårligere form er periode om en vet om en er gravid. Men jeg vet jo ikke hvor lang tid det vil ta. Hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 98aae...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med legen din. IKKE ta råd om dette på KG. Legen din vet hvilke medisiner du snakker om, og han vet også hvordan det vil påvirke deg å gå umedisinert. For guds skyld ikke hør på fremmede på nettet, som har null kvalifikasjoner og null kunnsakp om deg, din helse, og dine medisiner. 

Anonymkode: 9ba98...ec1

• Liker 2
Skrevet

Skjønner poenget ditt. Men jeg prøvde jo å snakke med legen, men han sa først at han var usikker, og så leste han bare opp hva det sto i felleskatalogen. Og der sto det noe om at mors nytte burde veie opp for eventuell ulempe, og at man ikke hadde sikre kunnskaper angående bruk under graviditet. 

En annen lege sa på grunnlag av dette at jeg da kunne gå på medisinene. Men ønsker ikke å ta noen sjanser heller. Men nå ble jeg mer usikker i akkurat denne prøveperioden da

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner poenget ditt. Men jeg prøvde jo å snakke med legen, men han sa først at han var usikker, og så leste han bare opp hva det sto i felleskatalogen. Og der sto det noe om at mors nytte burde veie opp for eventuell ulempe, og at man ikke hadde sikre kunnskaper angående bruk under graviditet. 

En annen lege sa på grunnlag av dette at jeg da kunne gå på medisinene. Men ønsker ikke å ta noen sjanser heller. Men nå ble jeg mer usikker i akkurat denne prøveperioden da

Har du vært innom sykehuset i forhold til sykdommen din? 

Skrevet

Har snakket med en lege og en spesialist, som hadde forskjellige meninger. På RELIS står det også at mors helse bør vurderes ved nødvendighet av medisin under gravididet. Så det er visst ikke noe fasitsvar her ser det ut til. 

Skrevet

Ville tatt en privat legetime og snakket med en gynekolog. De er spesialister på kvinnehelse og er da også som regel oppdatert på medisinbruk. Det kan jo være mot sin hensikt å slutte mtp. Formen din! 

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...