AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Er en som med ujevne mellomrom stiller spørsmål til meg på sosiale medier. Vi har vært bekjente da vi bodde på samme sted. Nå bor vi langt fra hverandre og vil mest sannsynlig aldri møtes igjen. Vedkommende stiller spørsmål om min livssituasjon. Jeg er ikke happy med situasjonen slik den er nå, men vil bedre seg om noen måneder. Uansett er jeg ukomfortabel med en slik utspørring, fordi vi aldri har vært venner. Og selvfølgelig, fordi vedkommende spør om ting som for meg er mine sårbarhetspunkter. Lurer derfor på hva dere mener er mulige løsninger for å håndtere dette. 1. La være å svare. Jeg har ingen forpliktelser overfor denne personen. 2. Finne på et svar, som stiller meg i en bedre situasjon og er slik jeg ser for meg livet mitt om noen måneder. Vedkommende har ikke mulighet til å finne ut om det jeg sier er sant- men hvis jeg lyver litt, må jeg kanskje lyve mer og detaljert dersom det kommer oppfølgingsspørsmål. Anonymkode: 379a4...311
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Alternativ 3 (det såkalte voksenalternativet): Si at "uff, dette er ikke noe jeg ønsker å snakke om". Anonymkode: 93563...38f 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 1. Du skylder ingen forklaring til denne personen. Skjønner ikke hvorfor hun er så opptatt av din livssituasjon heller. Anonymkode: 5372d...f40 3
Husfruen89 Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Hadde latt være å svare, og bare la det dø ut..
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Er det åpne spørsmål eller på pm? Tror bare jeg hadde oversett det. Anonymkode: b291b...c9c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Du skylder ingen forklaring til denne personen. Skjønner ikke hvorfor hun er så opptatt av din livssituasjon heller. Anonymkode: 5372d...f40 Jeg skjønner det ikke jeg heller 😄 Anonymkode: 379a4...311
Ullvott Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Jeg ville unnlatt å svare. Du har ingen forpliktelser overfor den personen. Skulle vedkommende komme til å "purre på svar" ville jeg svart "Beklager at jeg glemte å svare deg forrige gang. Med meg går det helt fint." Nå vet jeg ikke hvor konkret spørsmål du har fått, men hvis du kan svare noe generelt svada, så kan du helt fint gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det åpne spørsmål eller på pm? Tror bare jeg hadde oversett det. Anonymkode: b291b...c9c PM. Vi har en sporadisk dialog, men det føles bare som at jeg blir bedt om å utlevere meg. Opplever det som kjemperart da vi aldri har hatt særlig kjemi, heller ikke da vi bodde på samme sted. Anonymkode: 379a4...311
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alternativ 3 (det såkalte voksenalternativet): Si at "uff, dette er ikke noe jeg ønsker å snakke om". Anonymkode: 93563...38f Støttes. Gi klar beskjed om at dette er ingenting du ønsker å snakke med vedkommende om. Handler om vanlig folkeskikk og høflighet. 1 er uhøflig. 2 er barnslig. Ingen grunn til å lyve her! Anonymkode: bb0ea...8d4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå