AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg synes det er mange fine, antikke parafinlamper, men er det trygt å bruke dem i hjemmet? Tanken er da å bruke det istedenfor stearinlys. Anonymkode: 4c9f9...1be
Alauda Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er mange fine, antikke parafinlamper, men er det trygt å bruke dem i hjemmet? Tanken er da å bruke det istedenfor stearinlys. Anonymkode: 4c9f9...1be Parafinlamper er mye mer farlig enn stearinlys på den måten at dersom de f.eks. velter og knuser mens de brenner, vil det bli en eksplosjonsaktig flamme som fort kan utvikle seg til brann. På den annen side er parafinlamper gjerne fastmontert, så faren for dette er relativt liten ved riktig bruk. Uansett skal man jo være aktsom ved bruk av både stearinlys og parafinlamper. Ville selv unngått parafinlamper om jeg hadde barn. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 2 hours ago, Alauda said: Parafinlamper er mye mer farlig enn stearinlys på den måten at dersom de f.eks. velter og knuser mens de brenner, vil det bli en eksplosjonsaktig flamme som fort kan utvikle seg til brann. På den annen side er parafinlamper gjerne fastmontert, så faren for dette er relativt liten ved riktig bruk. Uansett skal man jo være aktsom ved bruk av både stearinlys og parafinlamper. Ville selv unngått parafinlamper om jeg hadde barn. Dette. Men om de er montert så høyt på en vegg at barn og dyr (viftende hundehale, for eksempel) ikke når dem, hjelper det jo på sikkerheten. Anonymkode: e2f39...1ed
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Du får enda mer sot på stueveggene og inni lungene dine. Anonymkode: b5a5d...e15
Gjest Føsleguri Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Vi brukte parafinlamper på seteren da jeg vokste opp og jeg kan ikke huske det var noe uhell med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå