Gå til innhold

Lifesum- ekskludere eller inkludere ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Lifesum kan man inkludere eller ekskludere brente kalorier. Nå har jeg gått en mil og ser at jeg har forbrent 500 kalorier. Har så lyst på en sjokolade i kveld. Ekskluderer dere disse kaloriene eller spiser dere for det dere har brent ? Ligger på 1600 kalorier. Skal ned 10 kilo. Foreløpig 400 gram i uken. Vil ta det rolig 

Anonymkode: c68f9...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye lettere å ikke spise den sjokoladen enn å gå en mil til? 

Anonymkode: 2955c...86f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å spise for det jeg har brent. Det er dette som er kaloribudsjett. Har jeg lyst på en sjokolade må jeg enten gå en mil, spise mindre av normale måltider eller en kombinasjon. 

Anonymkode: 93969...ea1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mye lettere å ikke spise den sjokoladen enn å gå en mil til? 

Anonymkode: 2955c...86f

Helt klart. Men jeg har lyst på den sjokoladen og slanking er ikke min greie 😁 Da går jeg heller en time til nå og nyter sjokolade 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har valgt å spise for det jeg har brent. Det er dette som er kaloribudsjett. Har jeg lyst på en sjokolade må jeg enten gå en mil, spise mindre av normale måltider eller en kombinasjon. 

Anonymkode: 93969...ea1

Takk for svar! Hvor mye ligger du på per dag? Dette er min første uke så jeg har ikke mye erfaring. Hvis du har kaloribehov på 1500 for å gå ned i vekt, spiser 1500 og forbrenner 500, så spiser du for de 500? Det blir uansett totalt 1500. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser noe av det. Får jeg i meg for lite mat i forhold til hva jeg bruker, blir jeg slapp og uvel. Prøver derfor å ikke komme under 500-600 i kaloriunderskudd hver dag. 

Anonymkode: 340a5...88f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg lar vær å spise den sjokoladen sprekker jeg til dels mer en annen dag. 

Anonymkode: ef716...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om jeg lar vær å spise den sjokoladen sprekker jeg til dels mer en annen dag. 

Anonymkode: ef716...5c1

Akkurat slik tenker jeg også. Mye lettere å trene til seg sjokolade enn å binge. Overspising er ganske kjent for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg spiser noe av det. Får jeg i meg for lite mat i forhold til hva jeg bruker, blir jeg slapp og uvel. Prøver derfor å ikke komme under 500-600 i kaloriunderskudd hver dag. 

Anonymkode: 340a5...88f

Da blir faktisk denne slankingen moro å utføre. Å gå en mil med podcast er ikke all verdens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager spiser jeg en liten sjokolade istedenfor en stor, og passer på å ikke spise for store måltider slik at jeg holder meg innenfor, da kombinert med aktivitet som gjør at jeg forbrenner nok til å kunne unne meg den sjokoladen.

Andre ganger står jeg i mot sjokolade den dagen selv om jeg har lyst på. 

Det kan være lurt å unne seg noe iblant for å ikke gå på en kjempesmell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampira skrev (11 minutter siden):

Noen dager spiser jeg en liten sjokolade istedenfor en stor, og passer på å ikke spise for store måltider slik at jeg holder meg innenfor, da kombinert med aktivitet som gjør at jeg forbrenner nok til å kunne unne meg den sjokoladen.

Andre ganger står jeg i mot sjokolade den dagen selv om jeg har lyst på. 

Det kan være lurt å unne seg noe iblant for å ikke gå på en kjempesmell. 

Det er kjempesmell jeg frykter hvis jeg ikke gjør litt plass til sjokolade. Men hvordan takle den konstante sulten? Å gå fra ca 2500 i kalorier par dag til 1500 gjør meg så sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at lifesum liker å overdrive hvor mange kcal trening forbrenner. 

Anonymkode: 04f22...bb3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kjempesmell jeg frykter hvis jeg ikke gjør litt plass til sjokolade. Men hvordan takle den konstante sulten? Å gå fra ca 2500 i kalorier par dag til 1500 gjør meg så sulten

Da må du justere litt på det, slik at du ikke går rundt og er så sulten. Se på hva du spiser, hvor ofte og aktivitetsnivået i forhold til hva du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en 30 g sjokolade. Ikke 100 g. Da får du smaken og ikke den dårlige samvittigheten. De siste 70 grammene blir fort veldig søte og litt kvalmende også når du har vært strikt ei stund.

Anonymkode: 1aed5...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger inn forbrente kalorier så øker altså kaloriene jeg kan innta ila dagen. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis spiser dem. 
Jeg følger med på klokka mi hvordan totalforbrenningen er ila dagen, og spiser der etter. Prøver å ligge på rundt 15-1800 kcal, og minimum 1000 kcal i underskudd. Så, nei jeg pleier ikke å inkludere kalorier fra tur osv, i det jeg spiser.

Anonymkode: be9df...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum og treningsklokker har en tendens til å overdrive forbrente kalorier. Ville derfor spist ca 50% av det du trente vekk

Anonymkode: 4b2ed...424

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lifesum og treningsklokker har en tendens til å overdrive forbrente kalorier. Ville derfor spist ca 50% av det du trente vekk

Anonymkode: 4b2ed...424

Dette tenkte jeg også på. Det å danse forbrenner 600 på Lifesum, men på nett og andre app var det 450. Spiser derfor ikke alle kaloriene der 😊 Tror dessverre mange kan føle seg lurt der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser an litt. Normalt spiser jeg ikke aktive kalorier, men på dager hvor jeg har gått 1-2 mil så tar jeg litt ekstra mat (dog ikke så mye som de aktive kaloriene) for å holde energien og livsstilen gående. 

Anonymkode: 511fc...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ser an litt. Normalt spiser jeg ikke aktive kalorier, men på dager hvor jeg har gått 1-2 mil så tar jeg litt ekstra mat (dog ikke så mye som de aktive kaloriene) for å holde energien og livsstilen gående. 

Hvor mye spiser du da og hva er målet ditt? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mye spiser du da og hva er målet ditt? 😊

Jeg går ikke inn på mine verdier for det strider mot KG pga min lave høyde og jeg skal kun ned 8-10 kg så jeg tar det sakte. 

De dagene jeg forbrenner mer enn en gjennomsnittlig dag så spiser jeg halvparten av treningskaloriene om jeg føler meg ekstra sulten. Hvis behovet ikke er der så tvinger jeg ikke i meg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...