Gå til innhold

Nevrologen mener det er "bare"... Imigran

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har i mange år slitt med hodepine. Vært hos legen, men hun mener jeg Blir sikkert bedre av mosjon,sunn mat osv. 

Gikk hjem og prøvde å kutte ut ditt og datt og mosjonere meg osv. Og bare vente og håpe at det går over. 5år senere og 2 barn ute så er alt mye verre. Orker ikke vente, det går ikke over av seg selv. Var hos legen med det samme problemet. Hun sendte meg til nevrolog. Fikk prøve sarotex og Imigran. Fikk migrene og prøvde da Imigran, og fy ff den var ille. Hjalp ikke på migrenen, tok toppen, altså ble ikke verre men ikke bedre. Attpåtil fikk jeg bivirkningen som at en elefant satt på brystet mitt.fikk ikke puste og slet med å puste i flere timer. Sa til legen at nei, den rører jeg aldri igjen. Legen formidlet dette til nevrologen og nevrologen mente at denne bivirkningen er "bare" vanlig og går bort. Jeg blir rett og slett sinna. Prøv å ligg der med migrene og attpåtil en elefant på brystet  så skal du få se om det "bare" er vanlig. Migrene i seg selv er forferdelig, og attpåtil ha dette, nei takk. Nevrologen sier de har andre medisiner jeg kan prøve,men noen kan ha samme bivirkning, og at jeg bare må tåle dette.

Er jeg urimelig nå? 

Anonymkode: 40de0...294

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1445379-nevrologen-mener-det-er-bare-imigran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke samme bivirkning som deg, men var heller ikke fornøyd med Imigran og Sarotex. Med mindre det opplevdes helt uutholdelig for deg, så ville jeg prøvd i et par anfall til da, så vet du at det faktisk ikke er noe for deg. Hvis medisinen fortsatt ikke hjelper mot migrenen heller, så skal du selvfølgelig prøve noe annet. Kan godt hende du vil oppleve samme bivirkning igjen, men jeg har prøvd flere typer og aldri opplevd den, så det er en litt rar uttalelse synes jeg. 

Anonymkode: a1cc2...95a

• Liker 1

Annonse

Bivirkninger kan gå over, ofte er det verdt å leve over med dem. 

Jeg har kronisk hodepine (altså en eller annen slags hodepine hver dag) og får migreneanfall i perioder. Det er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å prøve medisiner, det er ingenting som kan gjøres for å fikse det. 

Anonymkode: b0dd0...9a1

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også kjenner bivirkninger av Imigran tabletter og vurderer å prøve en sånn nesespray mot migrenen i steden -tenker den gir mindre bivirkninger en tabletter. 

Anonymkode: da0f1...4d0

Tablettene må du forresten ta før migrenen topper seg -når du kjenner den begynner å komme. Kan hende det er derfor du ikke opplevde full effekt.

Du må jo være villig til å prøve noen mnd. Bivirkninger gir seg som regel. Om du er for vrang må du nesten bestemme deg hva som er verst? Migrene, eller bivirkninger en periode til du finner rett medisin. Du har to valg.

Anonymkode: f3ceb...6b0

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Har i mange år slitt med hodepine. Vært hos legen, men hun mener jeg Blir sikkert bedre av mosjon,sunn mat osv. 

Gikk hjem og prøvde å kutte ut ditt og datt og mosjonere meg osv. Og bare vente og håpe at det går over. 5år senere og 2 barn ute så er alt mye verre. Orker ikke vente, det går ikke over av seg selv. Var hos legen med det samme problemet. Hun sendte meg til nevrolog. Fikk prøve sarotex og Imigran. Fikk migrene og prøvde da Imigran, og fy ff den var ille. Hjalp ikke på migrenen, tok toppen, altså ble ikke verre men ikke bedre. Attpåtil fikk jeg bivirkningen som at en elefant satt på brystet mitt.fikk ikke puste og slet med å puste i flere timer. Sa til legen at nei, den rører jeg aldri igjen. Legen formidlet dette til nevrologen og nevrologen mente at denne bivirkningen er "bare" vanlig og går bort. Jeg blir rett og slett sinna. Prøv å ligg der med migrene og attpåtil en elefant på brystet  så skal du få se om det "bare" er vanlig. Migrene i seg selv er forferdelig, og attpåtil ha dette, nei takk. Nevrologen sier de har andre medisiner jeg kan prøve,men noen kan ha samme bivirkning, og at jeg bare må tåle dette.

Er jeg urimelig nå? 

Anonymkode: 40de0...294

Jeg hadde samme reaksjon på Imigran som deg, pluss veldig sterke smerter i nakke, skulder, armer, forferdelig grusomt. Jeg fikk prøve maxalt istedenfor, og den syns jeg er bedre. Får halvparten av gangene en litt lik reaksjon, men ikke like sterk. Også hjelper den for migrene bedre også, på meg iallefall. Kanskje du skulle prøvd om å få prøve den?

Anonymkode: 89b82...8eb

• Liker 1
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg også kjenner bivirkninger av Imigran tabletter og vurderer å prøve en sånn nesespray mot migrenen i steden -tenker den gir mindre bivirkninger en tabletter. 

Bare vær obs på at imigran nesespray smaker grusomt. Ikke endret for dem som blir kvalme!

Anonymkode: db316...9bd

Jeg går på en medisin i perioder som gir meg oppkast og rusfølelse. Det går over etter en ukes tid. Hvor mange ganger har du prøvd medisinen? Kan det gi mindre bivirkninger å begynne på en mindre dose?

Anonymkode: dfcdc...c0c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...