Bareser Skrevet 25. januar 2021 #1 Del Skrevet 25. januar 2021 Hei! Clueless førstegangsfødende her som har et spørsmål. Skal nyfødte babyer ha dyne i seng? Vi tenker å kjøpe en bedsidecrib, og at babyen sover i den ved siden av meg. Men bruker man dyne til babyer helt fra start? Hvis ikke, hva er et godt alternativ? Hva bruker/brukte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Del Skrevet 25. januar 2021 Bareser skrev (2 minutter siden): Hei! Clueless førstegangsfødende her som har et spørsmål. Skal nyfødte babyer ha dyne i seng? Vi tenker å kjøpe en bedsidecrib, og at babyen sover i den ved siden av meg. Men bruker man dyne til babyer helt fra start? Hvis ikke, hva er et godt alternativ? Hva bruker/brukte du? Brykte dyne. Anonymkode: 2bbfa...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Del Skrevet 25. januar 2021 Det kommer jo helt an på hvor varmt dere har det i rommet. Anbefalt temperatur når man har baby er 18-20, og ja, da må de ha nattpose eller dyne. Nattpose er anbefalt mtp krybbedødfare. Vi har hatt tynn nattpose fra hm og ikea, og brukt pysj eller body nedi, avhengig av hvor varmt det har vært, og hvor varme babyene har vært av seg. Om du likevel ønsker bruke dyne, må du ha en babydyne, hvor størrelsen er tilpasset babyen. Ikke bruke svær dyne til liten baby. De skal ikke ha pute, derimot, det er veldig viktig (igjen pga krybbedødfare). Anonymkode: 7ff7c...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareser Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kommer jo helt an på hvor varmt dere har det i rommet. Anbefalt temperatur når man har baby er 18-20, og ja, da må de ha nattpose eller dyne. Nattpose er anbefalt mtp krybbedødfare. Vi har hatt tynn nattpose fra hm og ikea, og brukt pysj eller body nedi, avhengig av hvor varmt det har vært, og hvor varme babyene har vært av seg. Om du likevel ønsker bruke dyne, må du ha en babydyne, hvor størrelsen er tilpasset babyen. Ikke bruke svær dyne til liten baby. De skal ikke ha pute, derimot, det er veldig viktig (igjen pga krybbedødfare). Anonymkode: 7ff7c...c01 Eh, ja. Mente selvfølgelig ikke at babyen skulle ligge på en madrass uten noe over seg. Og jeg skjønner også at en baby må ha babydyne 🙂 Spørsmålet var om man f.eks. kunne bruke noe ANNET enn dyne, da jeg tenker på at babyen kan få dyna over seg i løpet av natten. Ser du skriver nattpose, får prøve å søke litt på det da eventuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Del Skrevet 25. januar 2021 Dyne og/eller sovepose. Anonymkode: 1f1e0...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Del Skrevet 25. januar 2021 Vi brukte dyne, og hadde festet den med klips i sprinkelsengen i de to nederste hjørnene slik at han ikke klarte å trekke den over hodet Anonymkode: af45e...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi brukte dyne, og hadde festet den med klips i sprinkelsengen i de to nederste hjørnene slik at han ikke klarte å trekke den over hodet Anonymkode: af45e...f13 Det er heller ikke anbefalt. Selv helt små babyer klarer makke og vri seg så de kan ake seg nedover i sengen. Om dere har festet dynen, har han da ikke mulighet til å få den av seg om han har klart å makke seg ned under den. Vår roterte rundt i sengen så han lå med hodet i fotenden og føttene i hodeenden allerede fra han var et par måneder gammel. Anonymkode: 7ff7c...c01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi brukte dyne, og hadde festet den med klips i sprinkelsengen i de to nederste hjørnene slik at han ikke klarte å trekke den over hodet Anonymkode: af45e...f13 Herregud, det er jo helt på trynet og direkte livsfarlig 🤦♀️ Anonymkode: 1466a...7dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Del Skrevet 25. januar 2021 Vi brukte ullpledd for babyer. Godt og varmt, men lettere, og dermed tryggere, enn dyne. Anonymkode: 32e15...6f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg brukte babydyne, de er små og lette. Noen ganger svøpte jeg også barnet i et helseteppe, og da hadde jeg bare et lite pledd over. Det gikk kort tid før mine begynte å sparke av seg dyna, så da fikk de en god og tykk ullpysj å sove i. Anonymkode: 4959c...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg har brukt nattpose til begge mine fra easygrow. Nattpose er supert - det er trygt og du slipper å bekymre deg for om babyen har sparket av seg dyna. Vi har brukt nattpose fra nyfødt til barnet er ca 2 år. Dette har også funket som en søvnassosiasjon og barna har skjønt at det er klart for natt når nattposen er på. På vinteren og kalde dager har jeg gjerne brukt en tykk og god ullpysj under nattposen. På veldig varme sommerdager har de ofte ligget i bleia oppi nattposen. Har forstått det sånn at nattpose er mer vanlig å bruke på kontinentet enn akkurat her i Norge. Anonymkode: 3b5ea...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Del Skrevet 25. januar 2021 Vi brukte en lett babydyne. Jeg testet den en gang ved å legge den over ansiktet mitt, og kunne uten problemer puste fritt. Vi var derfor ikke bekymret for at baby skulle få den over seg. Anonymkode: d4a06...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareser Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har brukt nattpose til begge mine fra easygrow. Nattpose er supert - det er trygt og du slipper å bekymre deg for om babyen har sparket av seg dyna. Vi har brukt nattpose fra nyfødt til barnet er ca 2 år. Dette har også funket som en søvnassosiasjon og barna har skjønt at det er klart for natt når nattposen er på. På vinteren og kalde dager har jeg gjerne brukt en tykk og god ullpysj under nattposen. På veldig varme sommerdager har de ofte ligget i bleia oppi nattposen. Har forstått det sånn at nattpose er mer vanlig å bruke på kontinentet enn akkurat her i Norge. Anonymkode: 3b5ea...1a4 Tusen takk for svar! Skal absolutt sjekke ut nattpose 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareser Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi brukte en lett babydyne. Jeg testet den en gang ved å legge den over ansiktet mitt, og kunne uten problemer puste fritt. Vi var derfor ikke bekymret for at baby skulle få den over seg. Anonymkode: d4a06...0dc Okei, takk for svar 😊 Skal sjekke ut noen dyner selv og se hva jeg føler for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Del Skrevet 25. januar 2021 Vi brukte ei tynn babydyne. Første baby sov stort sett med bare dynetrekket til babydynen de første månedene fordi hun ble født på sommeren og det var veldig varmt. Anonymkode: daba3...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #16 Del Skrevet 25. januar 2021 Har ullteppe opp til under armene (de ligger rett opp) og en lett babydyne over, men bare fra ca. magen og ned. Hun fikk dynen over ansiktet noen ganger, gjør det derfor slik. Anonymkode: 565dd...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #17 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ullteppe opp til under armene (de ligger rett opp) og en lett babydyne over, men bare fra ca. magen og ned. Hun fikk dynen over ansiktet noen ganger, gjør det derfor slik. Anonymkode: 565dd...6bb Ps. hun får puste godt om hun får dynen over seg, men våkner og kaver av det. Bruker lang tid på å sovne igjen😅 Anonymkode: 565dd...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #18 Del Skrevet 25. januar 2021 Brukte dyne de første 2-3 månedene, så gikk vi over til sovepose, da ble dynen bare sparket bort. Sovepose er gull, vi har en i ull som jeg elsker men bruker også vanlige, billigere soveposer i vattert bomull. Gjerne ullpysj inni også. Anonymkode: 5d6ee...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #19 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg har kjøpt nattpose, snart termin. Hva kler man på babyen egentlig? Ser ut som armene ikke skal være inni posen, blir han kald på hendene da liksom? Anonymkode: cf3c2...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #20 Del Skrevet 25. januar 2021 Nattpose Dungo. Barnet vårt elsket den og den var verdt hver krone! Anonymkode: 82932...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå