Gå til innhold

Har koronasituasjonen påvirket deres syn på om dere skal få et barn til eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har to barn og var egentlig fornøyd. Nå lurer vi litt på nr tre for å utvide kjernefamilien. Vi har hatt mye kvalitetstid sammen oss fire, og tror det blir enda mer framover.. Lite familie rundt oss ellers, så det er oss i kjernen stort sett hele tiden. Føler vi «må» styrke søskenflokken.

Anonymkode: 3f565...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke, hadde lyst på en til før korona og har lyst på en til nå. Rent praktisk har jeg blitt tryggere på at det skal gå fint når jeg kan hjemmekontor i mye større grad enn før. Det løser egentlig det meste. 

Anonymkode: 414e0...5ce

Skrevet

Nei. Har ikke påvirket noe. Veldig koselig med et barn til 😊

Anonymkode: 19935...b72

Skrevet

Har blitt mer betenkt og utsatt prøving

Anonymkode: 0eb65...cf2

• Liker 5
Skrevet

Vi ønsker oss et barn til, men synes det er kjedelig at man ikke får tatt NIPT test nå siden man ikke kan reise til utlandet. Men allikevel så forsøker vi på nummer 2 da jeg er 35 år og ikke kan utsette prøvingen lenger. 

Anonymkode: e1adf...9d4

Skrevet

Nei, men sjansen har jo gått ned. Jeg er singel, og pga. korona har det blitt dårlig med dating i det siste. Mens man selv blir eldre minker potensielle partnere i riktig alder. Jeg er spent på hvordan korona slår ut på fødselstall de nærmeste årene, når antallet nye kjærester har sunket drastisk over så lang tid.

Anonymkode: 39d44...1c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har to barn og var egentlig fornøyd. Nå lurer vi litt på nr tre for å utvide kjernefamilien. Vi har hatt mye kvalitetstid sammen oss fire, og tror det blir enda mer framover.. Lite familie rundt oss ellers, så det er oss i kjernen stort sett hele tiden. Føler vi «må» styrke søskenflokken.

Anonymkode: 3f565...c61

ja. Det blir ikke flere barn. Verden er på vei til å kollapse. Jeg vil ikke føde et barn inn i en verden der han eller hun stadig må spørre om det er «lov» å grille med venner, få besøk, ta på noe, og der det med stor sannsynlighet ikke lenger vil være et velferdssamfunn lenger.

Tenk å få et barn med spesielle behov, når helsevesenet og økonomien sannsynligvis er rasert om få år?

Fatter og begriper ikke hva folk som blir gravide med vilje nå til dags tenker med.

Anonymkode: 6dd95...d0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja. Det blir ikke flere barn. Verden er på vei til å kollapse.

Anonymkode: 6dd95...d0b

Det har alltid fantes en gruppe mennesker som mener dette og som bruker det som argument mot å få barn. Verden har tydeligvis alltid vært i ferd med å kollapse, enten det er 1940, 1990 eller 2021. Skulle vi hørt på de mest pessimistiske av oss kunne vi ikke gjort annet enn å sitte hjemme og vente på dommedag. Enda godt dere er mindretallet. 

Anonymkode: 32f49...0cc

Skrevet

Nei. Har alltid planlagt to, og valgte å fortsette med prøvingen korona eller ei. Venter vår andre om en måneds tid. Helt fullstendig uaktuelt med en til, som det alltid har vært. 

Ser ikke helt hvorfor jeg skulle få lyst på verken flere eller færre barn bare pga koronaen. 

Anonymkode: 93be2...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...