Gå til innhold

«I beste fall letter vi på restriksjonene i sommer. I verste fall til vinteren igjen, kanskje enda lenger.»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for om man bare åpner opp så kommer jo sikkert folk til å valfarte til konserter og puber og forretningene kommer til å gå så det griner. 

• Liker 8
Skrevet
studerende skrev (Akkurat nå):

Ja, for om man bare åpner opp så kommer jo sikkert folk til å valfarte til konserter og puber og forretningene kommer til å gå så det griner. 

hvis ikke folk kommer til å dra dit uansett er det jo ingen grunn til å stenge da? Da kunne man jo bare åpnet og latt det regulere seg selv. Mye billigere for staten, som må betale erstatning når de tvinger folk til å stenge. 

Men realiteten er jo at folk hadde dratt på pub og konserter om de kunne. Ikke alle, ikke like mange som før, men en god del.

• Liker 5
Skrevet

Alt dette hadde gått mye fortere om folk hadde giddet å følge retningslinjene.

• Liker 45
Skrevet
Gjesten skrev (42 minutter siden):

Herregud det gjør jo sikkert 90% av oss ... tullprat

• Liker 23
Skrevet
Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Herregud det gjør jo sikkert 90% av oss ... tullprat

Det hjelper ikke det, når de siste 10 % blåser i alle restriksjoner, går på fester mm.

• Liker 26
Skrevet
Lunabelle skrev (9 minutter siden):

Det hjelper ikke det, når de siste 10 % blåser i alle restriksjoner, går på fester mm.

Kommer aldri til å bli 100% de som tror det er mulig tror på julenissen

• Liker 17
Skrevet

Det tar aldri slutt.

"I best fall, mener Guldvog, kan det være mulig å lette på mange av tiltakene i løpet av sommerferien. Men i verste fall kan vi bli nødt til å stå i denne situasjonen ut året, og kanskje lenger enn det.

- Vi lengter alle etter et virusfritt samfunn, men vi må passe på at vi ikke snubler på oppløpet og tror at vi er kvitt problemet før vi egentlig er det. Det kan føre til at vi får en mye brattere oppoverbakke å gå den siste fasen av pandemien."

OK, så "oppløpet" er når det er igjen mer/mye mer enn halvparten av løpet..? Når han sier at det kan vare ut året eller lengre enn det, og til nå har vart 10 mnd.

Artig med dem som sier vi ikke skal kritisere. Dette er jo bare tull.

• Liker 13
Skrevet
pavlin skrev (5 minutter siden):

Det tar aldri slutt.

"I best fall, mener Guldvog, kan det være mulig å lette på mange av tiltakene i løpet av sommerferien. Men i verste fall kan vi bli nødt til å stå i denne situasjonen ut året, og kanskje lenger enn det.

- Vi lengter alle etter et virusfritt samfunn, men vi må passe på at vi ikke snubler på oppløpet og tror at vi er kvitt problemet før vi egentlig er det. Det kan føre til at vi får en mye brattere oppoverbakke å gå den siste fasen av pandemien."

OK, så "oppløpet" er når det er igjen mer/mye mer enn halvparten av løpet..? Når han sier at det kan vare ut året eller lengre enn det, og til nå har vart 10 mnd.

Jeg skjønte tidlig at dette antakeligvis kommer til å vare i flere/mange år, det gjorde jeg i mars. Festtaler som "vaksiner til høsten" og "bare litt til", yeah right. Da jeg påpekte det ble jeg kritisert for å være negativ 😜

Vi er egentlig bare i starten av det, for med mutasjonene kan det også vare utover 10 år. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønte tidlig at dette antakeligvis kommer til å vare i flere/mange år, det gjorde jeg i mars. Festtaler som "vaksiner til høsten" og "bare litt til", yeah right. Da jeg påpekte det ble jeg kritisert for å være negativ 😜

Vi er egentlig bare i starten av det, for med mutasjonene kan det også vare utover 10 år. 

Jeg skjønner ikke at de ikke bare kan se det i hvitøyet, de som styrer skuta.

Endret av pavlin
  • Liker 3
Skrevet
pavlin skrev (9 minutter siden):

Det tar aldri slutt.

Med litt logisk sans, ville alle skjønt fra dag 1 at slik kom det til å bli. Det er et virus vi snakker om og de aller fleste vet hvordan det oppfører seg. Det muterer og vi følger etter så godt vi kan med vaksiner og tiltak. I veldig lang tid. Faktisk inn i evigheten, som med omtrent alle andre virus hittil kjent for mennesket.

Regjeringen er uansett nødt til å prøve å beholde roen. Hvordan tror du det vil se ut i landet om regjeringen går ut og sier det som det er?

• Liker 7
Skrevet
Gamle Smukka skrev (1 minutt siden):

Med litt logisk sans, ville alle skjønt fra dag 1 at slik kom det til å bli. Det er et virus vi snakker om og de aller fleste vet hvordan det oppfører seg. Det muterer og vi følger etter så godt vi kan med vaksiner og tiltak. I veldig lang tid. Faktisk inn i evigheten, som med omtrent alle andre virus hittil kjent for mennesket.

Regjeringen er uansett nødt til å prøve å beholde roen. Hvordan tror du det vil se ut i landet om regjeringen går ut og sier det som det er?

Utrolig at folk ikke klarer å tenke selv. Bare følge "ekspertisen" blindt.

• Liker 8
Skrevet
pavlin skrev (Akkurat nå):

Utrolig at folk ikke klarer å tenke selv. Bare følge "ekspertisen" blindt.

Hva tror du skjer om folk begynner "å tenke selv"? Tror du ro, orden og normale tilstander da er å forvente?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Sytinga og klaginga er langt mer irriterende enn restriksjonene.

Viser hvor svake å hjelpeløse mange mennesker faktisk er, altså da snakker jeg om friske mennesker som syter og klager som en gjeng unger fordi de ikke får gjort alt de har lyst til.

jeg snakker ikke om syke mennesker som er avhengige av hjelp for å greie seg.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 26
Skrevet
Gamle Smukka skrev (6 minutter siden):

Hva tror du skjer om folk begynner "å tenke selv"? Tror du ro, orden og normale tilstander da er å forvente?

Nei, jeg tror absolutt ikke ro og orden er å forvente da. Kanskje det snart er på tide?

• Liker 3
Skrevet
pavlin skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tror absolutt ikke ro og orden er å forvente da. Kanskje det snart er på tide?

Ja til nederlandske og danske tilstander er nok eneste som hjelper 

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet (endret)

Er det rart det er kø utenfor Vinmonopolet? 

Gjesten skrev (1 time siden):

Nei, faktisk er det motsatt. Det handler heller ikke om å gidde. Det er et valg folk gjør. Vi blir aldri ferdige med korona på denne måten. Politikerne kan ikke vedta at vi ikke skal ha et virus. De må bare akseptere at de ikke har kontroll på dette. Å flytte ansvaret over på befolkningen er absolutt lavmål. 

Endret av Paramount
Skrevet
pavlin skrev (1 minutt siden):

Neppe. Å få kaos og uro i landet vil uansett være mye verre enn restriksjonene vi nå har. Om du skal bli slått ned på vei hjem med varene dine for at noen andre mener de trenger dem mer enn deg, er vi ute å kjøre. Viruset hadde nok syns kaos og uro hadde vært hyggelig. Da kunne det spredd seg lettere uten at noen kontrollerte det.

• Liker 1
Skrevet
Gamle Smukka skrev (Akkurat nå):

Neppe. Å få kaos og uro i landet vil uansett være mye verre enn restriksjonene vi nå har. Om du skal bli slått ned på vei hjem med varene dine for at noen andre mener de trenger dem mer enn deg, er vi ute å kjøre. Viruset hadde nok syns kaos og uro hadde vært hyggelig. Da kunne det spredd seg lettere uten at noen kontrollerte det.

Vi kan fort komme dit hvis tiltakene skal fortsette over lang tid. Dit dere vil?

• Liker 5
Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Vi kan fort komme dit hvis tiltakene skal fortsette over lang tid. Dit dere vil?

Om vi kommer dit pga at tiltakene varer forlenge, er alt tapt uansett. Jeg ser bare ikke hva vi kan gjøre annerledes og bedre?

• Opprett ny...