AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg bor i Oslo, jobber som lærer i en kommune som krever at jeg kommer på jobb. Må sitte på fullstappet kollektiv hver dag, hvor folk hoster og ikke holder avstand. Elever kommer fra alle kanter på østlandet, flere fra kommuner som er på nivå 5. Kollegaer har familie hjemme som testes.Føler jeg påfører meg corona og er redd for babyen i magen. Kollegaer sier jeg er gal som ikke sykemelder meg nå. Hva hadde dere gjort? Hva vil helsepersonell si tro? Noen råd? Anonymkode: ba8ba...42c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Legen sykemelder deg, det gjør du ikke selv. Det er ingenting som tilsier at gravide er mer utsatt enn andre, så det er ikke sikkert legen vil si at det er hensiktmessig å sykemelde deg bare fordi du er urolig. Anonymkode: 048b7...db9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legen sykemelder deg, det gjør du ikke selv. Det er ingenting som tilsier at gravide er mer utsatt enn andre, så det er ikke sikkert legen vil si at det er hensiktmessig å sykemelde deg bare fordi du er urolig. Anonymkode: 048b7...db9 Ja jeg vet legen gjør det. Er basert på kollegaer jeg ble så usikker på om det er verre nå pga dette muterte viruset Anonymkode: ba8ba...42c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja jeg vet legen gjør det. Er basert på kollegaer jeg ble så usikker på om det er verre nå pga dette muterte viruset Anonymkode: ba8ba...42c Nei..vi er alle redde og i faresonen. hilsen gravid som jobber Anonymkode: 6c581...1c7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen sykemelder deg, det gjør du ikke selv. Det er ingenting som tilsier at gravide er mer utsatt enn andre, så det er ikke sikkert legen vil si at det er hensiktmessig å sykemelde deg bare fordi du er urolig. Anonymkode: 048b7...db9 Selvfølgelig er det det. Gravide får oftere et mer alvorlig forløp her i Norge. I USA har gravide 70% større sjanse for å dø, i forhold til friske kvinner. (Dødeligheten er ikke slik i Norge) Det sier seg jo selv egentlig. Graviditet er en påkjenning for kroppen. Fostre tåler feber hos mor dårlig. Når vanlig influensa er farligere for gravide, hvorfor skulle ikke korona plutselig være det? Er det liksom forskjell på om feberen kommer fra influensa enn korona? Anonymkode: 1b097...1af 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Legen sykemelder deg, det gjør du ikke selv. Det er ingenting som tilsier at gravide er mer utsatt enn andre, så det er ikke sikkert legen vil si at det er hensiktmessig å sykemelde deg bare fordi du er urolig. Anonymkode: 048b7...db9 Har jo nettopp stått i avisen at det er dobbelt så stor sjans for komplikasjoner/alvorlig forløp hos gravide...det høres mye ut men 0,8% (alvorlig forløp frisk) x 2 er kun 1,6% sjans for å få alvorlig forløp så fremt man er frisk. men til TS at du tar kollektiv er ikke staten som feil, ditt andvar...men du kan snakke med JM vet en del i termingeuppa mi har fått innvilget svangerskapspenger basert på corona risiko på skole, barnehage og butikk. Anonymkode: b0611...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå