Gå til innhold

Permisjon: hvor lenge er jeg student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avslutter en grad denne våren, og har termin i mars. På grunn av at jeg ikke har tjent opp foreldrepenger, har jeg tatt ut engangsstønad. Far mister derfor dag for dag av sin permisjon så lenge jeg er hjemme etter barnet er 7 uker gammelt, og ikke oppfyller aktivitetsplikten min. 

Vi tenker derfor at jeg skal gå fortsette å være student når baby er 7 uker, for å studere fulltid er tydeligvis nok til å oppfylle kravene for at far skal få ta ut permisjon med foreldrepenger allerede fra mai. Og vi ønsker gjerne at far skal få ta alle sine 49 uker med foreldrepenger, men det fordrer selvfølgelig at jeg oppfyller aktivitetskrav hele tiden. Men jeg syns det er litt vanskelig å finne ut hvor lenge jeg har studentstatus? 

Studentbeviset mitt går ut 31.08.21, mens siste utbetaling fra lånekassen er jo i midten av juni.

Spørsmålet er altså egentlig hvor lenge jeg oppfyller aktivitetskravet denne sommeren før jeg mister studentstatus, og må starte i minst 75% jobb i stedet. Noen som vet? ☺️

Anonymkode: 7ea9a...bc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville skrevet på chat til Nav eller spurt på "Foreldrepenger Nav" på Facebook.

Et alternativ er å melde seg opp i fag til høsten igjen. Regner med du kan ta ut emnestudierett etter fullført grad?

Anonymkode: a0957...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...