Gå til innhold

Kreative triks for en fersking i jobbsøkerprosessen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er 21 og startet med studier rett etter vgs. Det er en type utdanning som f.eks kan brukes til master i statsvitenskap. Planen er å studere videre til neste år evnt året etter.

Ok. Nok intro. Jeg lurer på om noen har knallgode tips som gjør at sjansen for jobb øker litt? Til nå har jeg søkt på ca. 20 stillinger, fristen er ikke ute så ikke fått svar enda. Er klar over at tiden vi er inne i, med massearbeidsledighet gjør dette mer utfordrende. Jeg har jobbet under studietiden og vært på utveksling. Har også hatt verv på siden. Forstår også at det er mange om beinet i bransjen "min", derfor tenker jeg master eller å velge en ettertraktet bachelor om ikke så altfor lenge. Jeg trives med å studere og har til nå klart meg uten lån.

Bare lurer på om dere har noen gode råd jeg burde ha i bakhodet? 

Anonymkode: d4a68...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke være kreativ. Fremstå ordentlig og høflig. Det er lov å ringe med relevante spørsmål før du søker. Er det noen spesiell grunn til at du ikke kan begynne studiene allerede i høst? 

Anonymkode: 1560c...e7d

Skrevet

Mitt beste tips er å skrive en god gammeldags god søknad der du redegjør for hvilke kvalifikasjoner du har for å jobbe i stillingen og hvorfor du ønsker den.

Anonymkode: 74cdf...891

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...