AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Del Skrevet 25. januar 2021 Hvis man sier opp jobben under sykemelding og er sykemeldt i oppsigelsestid og også etter oppsigelsestid , starter da karensdager for dagpenger å løpe den dagen man slutter i jobben eller den dagen man blir friskmeldt? Anonymkode: e28fa...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Del Skrevet 25. januar 2021 Kommer an på hvor lenge du har vært sykemeldt etter at oppsigelsestiden løp ut. Hvis det er mer enn enn 6 måneder siden oppsigelsen løp ut er det ingen karenstid på dagpenger. Men det høres rart ut at du i det hele tatt skal få karenstid. Hvis du måtte si opp fordi det ikke var bra for helsen din å være i den jobben så skal du uansett ikke få karenstid. Anonymkode: d4af2...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Del Skrevet 25. januar 2021 Det starter fra den dagen du får innvilget dagpenger Anonymkode: 1f8b5...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Del Skrevet 25. januar 2021 Dersom du er sykemeldt så kan du være sykemeldt i opptil et år, dersom du ikke til da er kommet deg i arbeid pga sykdom så må du søke AAP. Be om et møte med NAV. Anonymkode: 0b1d7...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Del Skrevet 25. januar 2021 Som flere sier, det spørs litt på løpet videre. Om du er sykemeldt fremover, så et aap riktig plass å begynne. Anonymkode: 23a25...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Del Skrevet 25. januar 2021 Hva er tanken at du skal gjøre ang jobb etter endt sykemelding? Det dummeste du gjør er å si opp når du er sykemeldt. Det lønner seg å ha en arbeidsgiver, og spesielt hvis du må ha en eller annen form for behandling. Selv om det ikke skal være sånn, så kan det enkelte ganger virke som at de som har en jobb så kommer man tidligere under behandling. Anonymkode: 5bd67...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er tanken at du skal gjøre ang jobb etter endt sykemelding? Det dummeste du gjør er å si opp når du er sykemeldt. Det lønner seg å ha en arbeidsgiver, og spesielt hvis du må ha en eller annen form for behandling. Selv om det ikke skal være sånn, så kan det enkelte ganger virke som at de som har en jobb så kommer man tidligere under behandling. Anonymkode: 5bd67...4b7 Jeg er under behandling, vært sykemeldt kun et halvt år og har en jobb med en ledelse som er under enhver kritikk og en jobb jeg blilr stresset og syk av. Jeg skal ikke på AAP , jeg skal tilbake i jobb men ser ikke at det blir i min nåværende jobb. Så å bli kvitt presset med å ha den jobben jeg har ville hjulpet på helsa. Jeg er ikke ute etter ufør eller noe, men finne en ny jobb. Og trenger å vite fakta ang det økonomiske bare. Og er dessuten ikke interessert i å jobbe 3 mnd oppsigelsestid i den jobben jeg har. TS Anonymkode: e28fa...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå