Gå til innhold

Samboer insisterer på å ha hjemmekontoret mitt i stua, selv om han jobber dag og jeg kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Først vil jeg bare si at jeg er utbrent etter mange mnd. med stress og ekstraarbeid pga covid19. Jeg har bedt om time hos legen, noe samboer foreslo. Han vet at jeg har fått sammenbrudd og er sliten og desperat. 

Så til problemet: Jeg jobber kveld, og han på dagtid. Nå har hanblitt beordret til hjemnekontor av sjefen sin, og har igjen rigget seg til midt i stua. Vi har flere ledige rom med skrivebord, hvor jeg hadde håpet at han kunne sitte. Når jeg har fri på dagtid hadde jeg sårt trengt litt ro og stillhet, og blir sliten av å være passiv deltaker i hans jobbmøter. Jeg har nå pent spurt om han ikke værsåsnill ihvertfall kan sitte et annet sted når han har møter, men han blir bare sur på meg da. Vi har åpen kjøkken/stueløsning, som HAN insisterte på, men jeg var skeptisk, siden jeg ikke engang kan være i fred på kjøkkenet da. 

Jeg er desperat etter litt alenetid. Føler det er nitrist å sitte på et soverom for å slappe av i fred, måtte ta med frokost og lunsj dit, osv. Og når klokka blir 14 begynner jeg på jobb, og jeg kommer hjem sent hver dag. 

Er han urimelig, eller er jeg kravstor? 

Anonymkode: 2a7c5...43c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser jeg skrev feil i tittelen... Skulle så klart være «midt i stua», ikke «mitt»....

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner ikke at han vil ha det sånn. Hjemmekontoret mitt fungerte mye bedre når et barn flyttet ut og jeg kunne ha et eget rom til det. Lettere å skille mellom jobb og fritid.

Anonymkode: 5b723...84b

• Liker 14
Skrevet

Her må du stille krav. Dett er jo ikke greit!!! Forklar tydeligere at du faktisk aldri har mulighet til å slappe av på stua i ditt eget hjem. 

Anonymkode: bf10a...a04

• Liker 34
Skrevet

Jeg hadde hjemmekontor og måtte ha det midt i stua. Har aldri vært så lite effektiv på jobb noen gang. Hadde vi hatt et ledig rom jeg kunne hatt det på hadde jeg flyttet dit med en gang. 

Har du lagt frem de argumentene du kommer med her for din samboer? Syns han kan infinne seg i å ikke okkupere stue/kjøkken når dere er fler. 

• Liker 8
Skrevet

Du må sette ned foten, lære deg ordet nei...

Anonymkode: 8dc29...68b

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må sette ned foten, lære deg ordet nei...

Anonymkode: 8dc29...68b

Enig. Spesielt viktig å lære seg dersom man har tegn på utbrenthet. 

Anonymkode: bf10a...a04

• Liker 4
Skrevet

Du bor der også. Med mindre det er en åpenbar grunn til at han har det midt i stua så får han respektere at dette er like mye ditt hjem som hans.

Åpenbare grunner kan være at en ikke har andre rom, ikke har strøm eller internett andre steder osv.

• Liker 13
Skrevet

Det er på ingen måte greit. Her må du sette ned foten.

Jeg bruker selv gjerne stua til møter og telefoner, for å ikke sitte i samme stol hele dagen. Men om mannen også er hjemme (han har bare dels hjemmekontor) holder jeg alt slikt på kontoret mitt. 

Ikke at han ville vært så urimelig.... men ser for meg at jeg raskt hadde gjort mitt for å forsure møtene...glemt meg og satt på musikk...dukket opp halvnaken i bakgrunnen...med mer. Om han først falt til det nivået. 

Anonymkode: 47c3e...6ef

• Liker 11
Skrevet

Hehe, til tross for at jeg er et voksent menneske, så tror jeg at jeg at en slik situasjon hadde gjort meg veldig barnslig🙂 Hadde nok rett og slett ikke tatt hensyn til denne fyren som hadde rigget seg til i stuen.... Hadde laget meg mat, sett på tv, snakket i telefonen osv... Tross alt er dette ting som er vanlig å gjøre på et kjøkken/i en stue.... Hadde selvfølgelig tatt hensyn hvis det ikke hadde vært annet sted å ha hjemmekontoret, men slik jeg skjønte det, har dere ledige rom han kan være på. Tenker å liksom "presentere" at å benytte et av disse rommene, hadde vært et veldig godt alternativ for han 😃

• Liker 24
Skrevet

Tusen takk til dere som har svart allerede...!❤️ Jeg har det seriøst ikke bra nå... Det hjelper utrolig mye bare å få litt støtte fra noen, dere har gjort (dritt)dagen min bedre❤️Føler at det siste jeg trengte nå var at jeg ikke engang ble vist omsorg hjemme...

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde nok bare oppført meg som vanlig jeg. Skrudd på musikk, eller satt på tv'en. Ruslet rundt i pysj, evt undertøy og hele tiden glemme at han sitter i møter.

Anonymkode: d74fa...2a2

• Liker 21
Skrevet

For et rasshøl. 

Anonymkode: bd1cc...61a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde nok bare oppført meg som vanlig jeg. Skrudd på musikk, eller satt på tv'en. Ruslet rundt i pysj, evt undertøy og hele tiden glemme at han sitter i møter.

Anonymkode: d74fa...2a2

:Nikke:

I tillegg, så hadde jeg tatt en alvorlig prat med han om at dette ikke er greit, at du er utbrent og trenger minimum litt ro. Ville sagt klart i fra om at det faktisk er utrolig frekt at han setter seg opp i stua når dere har mange ledige rom. 

• Liker 11
Skrevet

Sett deg i sofaen og se på TV. Ber han deg om å være stille, så si at du bor her også.

Anonymkode: 97882...ef7

• Liker 12
Skrevet

Han er en stor egoist!!!!

Jeg hadde faktisk vurdert å slå opp med en fyr som er så lite opptatt av mine behov. Er han en god kjæreste ellers?

Skrevet

Hvorfor må han på død og liv sitte i stuen? For en egoist! Og slemt gjort å legge beslag på hele huset. 

Dette hadde vært grunn til samlivsbrudd for min del. Så respektløst av han. Og jeg ønsker ikke å være i et forhold med en som ikke ønsker mitt beste. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8dea6...441

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tusen takk til dere som har svart allerede...!❤️ Jeg har det seriøst ikke bra nå... Det hjelper utrolig mye bare å få litt støtte fra noen, dere har gjort (dritt)dagen min bedre❤️Føler at det siste jeg trengte nå var at jeg ikke engang ble vist omsorg hjemme...

Støtter deg 100%. Min må sitte på det ene barnerommet😅 Og jeg lukker døra om han bråker😂 Jeg jobber turnus og vil ha alenetida mi før kveldsvakt. 
Det minste kjæresten din kan gjøre er å sitte et annet sted ved møter. 
Gjør han ikke det hadde jeg nok gjort som nevnt av andre her, vært barnslig og irritert mest mulig.

Skrevet

Det er jo nå vi lærer hvem vi deler livet med,  og hva slags intensjoner de har mot oss. Det er mange som sliter i forholdet og mange som bare vil ha mannen ut og på jobb igjen. Det er ikke bra å ha det slik at en styrer og bestemmer som em slags tyrann. Dere er begge like mye verdt og dere skal respektrere hverandre. 

Anonymkode: 2c3f3...bea

• Liker 7
Skrevet

En person på randen til utbrenthet orker ikke krangle og sloss for sine grenser. Og om samboer er gjennmført hensynsløs ellers også er det ikke rart at TS blir utbrent. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...