Gå til innhold

Kontakte jordmor eller lege ved brunt utflod daglig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid 13+3, jeg var på privat ultralyd for en uke siden, hadde en sterk blødning like før men jordmor sa det var pga lavtliggende morkake. Har siden den gangen hatt brunlig utflod daglig og hver gang jeg er på do å tørker meg. Er tre uker til jeg skal på kontroll til jordmor. Burde jeg ta dette opp med jordmor eller lege før den tid? 

Anonymkode: f1623...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke noe å bekymre seg for. Brunt blod er gammelt blod, og er nok bare rester av den blødningen du hadde. 

Blødninger er som regel ikke noe å bekymre seg for så lenge der mindre enn en mensblødning. 

Anonymkode: 8a2cb...1db

Skrevet

Det er helt vanlig at det kommer blodrester i lang tid etter en blødning i svangerskapet. Ikke noe man får gjort noe med dessverre.

Anonymkode: 92798...ea9

Skrevet

Kan legge til at jeg fra tid til annen kjenner svake mensenmurringer også. Om det er normalt eller i forbindelse med blødningen vet jeg ikke. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan legge til at jeg fra tid til annen kjenner svake mensenmurringer også. Om det er normalt eller i forbindelse med blødningen vet jeg ikke. TS

Mest sannsynlig er det helt ufarlig :) men skjønner at du er urolig. Jeg var på gyn for ultralyd et par ganger pga blødninger rundt uke 11-13. Da sa de at det kan komme litt brunt blod fremover, men hvis det kommer ferskt blod igjen så kunne jeg komme til ultralyd :) Hvis du er veldig stressa synes jeg du skal ringe gyn.avd på sykehuset, så tar de deg sikkert inn for sjekk. De var alltid behjelpelig til meg iallefall :)

Anonymkode: fd97b...a2b

Skrevet

Jeg hadde også lavtliggende morkake med nr 1 og blødde fra uke 13 til uke 18. Hadde mye murringer og var veldig redd for å miste. Fikk også skikkelig vondt i magen, noe jeg tror kom av stress og engstelse. Etter uke 15 fikk jeg komme innom jordmor en gang i uken ca og høre hjertet til babyen. Dette var før korona og et skikkelig luksustilbud, men gjorde at jeg klarte å fungere greit i hverdagen. Det er nok helt ufarlig og du vet jo hvorfor du blør, men jeg skjønner så godt om du syns det er vanskelig. 

Anonymkode: 9ac64...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...