AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Jeg sliter sosialt, ikke med angst eller noe men å snakke med folk.. kommunisere.. jeg har hatt en samboer i mange år som heller ikke var noe flink på det så et ganske "kjedelig" liv.. mye tull og latter men meningsfylte samtaler var mangelfullt.. Jeg ser det på jobb også, jeg er servitør, veldig god på smalltalk.. men ikke noe om det som betyr noe.. vet ikke hvordan jeg starter en slik samtale, eller kommer inn på et dypere plan.. blir liksom ikke kjent med kollegaene mine heller.. Jeg er veldig dårlig på oppfølgingsspørsmål så jeg avslutter ofte samtalen før jeg vil.. Har dere noe tips til lesestoff/apper/ kurs? Evt tips til gode spørsmål å komme med i situasjoner hvor man skal bli kjent? Når feks en skal fortelle om noen h’n har opplevd så svarer jeg kanskje "åååjaaaa.." men burde sikkert spurt om noe for å dra samtalen videre... Jeg aner ikke helt hvor jeg vil.. jeg vil bare bli bedre på kommunikasjon Anonymkode: d8391...924
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Har det likedan, er dårlig på oppfølgingsspørsmål! Kommer på spørsmålene i etterkant 😔 Har iallefall skjønt at måten å få folk til å like deg, er at du viser at du "ser" dem, og da er gode oppfølgingsspørsmål viktig fordi du viser at du har hørt det de forteller, og lurer mer på det. Er ei bok som heter "Hvordan vinne venner" som jeg ser mange anbefaler, tenker å lese den selv etter hvert. Anonymkode: cd2ce...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå