AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Kjæresten min sin farmor er veldig ivrig på babyen vår. Hun er er tre uker gammel, og farmoren til samboer har kjøpt mye klær fra wish til henne. Jeg tenker det er hyggelig at hun kjøper klær, men at det kommer fra wish synes jeg er veldig ekkelt. Hva er deres tanker om å bruke klær fra wish på babyer? Anonymkode: 9a9e9...05b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Er skeptisk til det selv, mtp kjemikalier og slikt. Anonymkode: 8d466...f4c 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Tenker det samme som deg. Både at det er såpass billig får man til å Lure på om det er etisk produsert eller via barnearbeid etc.. og også selve kvaliteten på klærne , masse «stoffer»/greier i klærne som ja.. jeg ville ikke hatt det på huden til min baby.. ikke leker eller noe derfra egentlig. Kanskje jeg er hysterisk men..:/ Vanskelig - det skjønner jeg. Hun er såpass mye eldre at hun sikkert ikke skjønner d. Men Kanskje din mann kan si i fra på en pen måte, prøv å Finn noe forskning osv som Kan støtte opp om det Anonymkode: d7ab5...252 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Skeptisk til både klær og leker derfra, ja. Kan ikke vite om det er brukt skadelige kjemikalier, f.eks skadelige plastmyknere etc. Anonymkode: 6e38e...417
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Skjønner skepsisen, men tror ikke det er verre enn andre klær som produseres i Kina etc Anonymkode: afbc7...643
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner skepsisen, men tror ikke det er verre enn andre klær som produseres i Kina etc Anonymkode: afbc7...643 Problemet med ting som selges på Wish er at det er produsert for det kinesiske markedet, det er altså ikke de samme kravene som for produkter som er ment for eksport til Europa. Det er veldig stor sjanse for at mye av klærne som selges på Wish er laget av barn, inneholder kjemikalier, uetisk produsert eller er piratkopier. Dessverre så er det mange som ser seg blind på at det er billig. Anonymkode: 06e65...036 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Åh, har absolutt ikke lyst til at babyen min på 3 (!!!) uker skal gå med klær full av kjemikalier produsert av barn! Samboers farmor forventer å passe baby en del, og hun kommer da til å kle henne opp i de klærne🤮 Jeg vet ikke hva jeg kan si for å unngå konflikt😔 Er konfliktsky og synes dette er en ekkel situasjon.. Vi er 21 og 22 år, farmoren er 68 og en typisk «gammel bedreviter»... Anonymkode: 9a9e9...05b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Finnes ikke kvalitet i klærne. Lett å gå berserk mtp reklame av klærne osv, men klærne er helt forferdelige. Må kastes med det samme omtrent. Anonymkode: 90d10...182
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Klærne fra HM er åså laget av barn og inneholder mye dritt! Vask klærne god før de brukes uansett hvor de er fra. Anonymkode: 39479...991 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åh, har absolutt ikke lyst til at babyen min på 3 (!!!) uker skal gå med klær full av kjemikalier produsert av barn! Samboers farmor forventer å passe baby en del, og hun kommer da til å kle henne opp i de klærne🤮 Jeg vet ikke hva jeg kan si for å unngå konflikt😔 Er konfliktsky og synes dette er en ekkel situasjon.. Vi er 21 og 22 år, farmoren er 68 og en typisk «gammel bedreviter»... Anonymkode: 9a9e9...05b Baby skal vel uansett ikke passes så mye før om flere måneder? Synes det er helt innafor å sette foten ned. Hadde i det aller minste krevd at klærne var grundig vasket. Anonymkode: 6e38e...417
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har ikke barn, men hadde aldri latt barnet gå med klær fra wish. Kjemikalier og hygiene når klærne lages. Du vet jo ikke om klærne har vert på skittent gulv og tråkke på under produksjonen, slik som billig type munnbind. Anonymkode: e4237...bce 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet med ting som selges på Wish er at det er produsert for det kinesiske markedet, det er altså ikke de samme kravene som for produkter som er ment for eksport til Europa. Det er veldig stor sjanse for at mye av klærne som selges på Wish er laget av barn, inneholder kjemikalier, uetisk produsert eller er piratkopier. Dessverre så er det mange som ser seg blind på at det er billig. Anonymkode: 06e65...036 Bortsett fra det med kjemikalier så lages de klær i de fleste kjedebutikker på samme uetiske forhold. Anonymkode: afbc7...643 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Tror dere må lese dere litt opp på produksjonen av klær, det er barnearbeid og tvang så godt som over alt der det er masseproduksjon. Hvordan tror dere at et plagg kan koste 98,- på Cubus og HM, etter pakking, forsendelse, lager og håndtering her i Norge. Det koster nada å produsere! Dyrere plagg blir gjerne produsert på samme fabrikk, bare avansen som blir høyere, de som gjør jobben har det like jævelig: 7 av 10 klesplagg som importeres til Norge sys av tekstilarbeidere i seks lavkostland. Lønnen de mottar dekker ikke alle grunnleggende behov. Kina, Tyrkia, Kambodsja, Bangladesh, India og Indonesia produserer mesteparten av det som selges av klær i Norge. Lønningene tekstilarbeiderne mottar er lave. https://www.aftenposten.no/verden/i/ymmR/de-syr-klaer-for-det-norske-markedet-men-loennen-strekker-ikke-til Anonymkode: 4363b...ad0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå