Gå til innhold

Korte negler - unngå å få lakk på fingertuppene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er neglelakk-nybegynner 😛 

Jeg hater å ha lange negler, og har alltid mine klippet ned så langt som mulig. Men jeg synes da det er veldig vanskelig å lakke helt ut mot tuppen av neglen uten å også lakkere selve fingertuppen.. Nå prøver jeg å forsegle lakken med å ha topplakk på selve klippflaten av neglen, men det også er jo da umulig uten å lakkere huden. 

Noen tips til hvordan jeg kan få dette til penere? Nå blir det en del søl, som jeg prøver å få vekk med qtips med lakkfjerner på, men da ender jeg alltid opp med å fjerne på neglen også.

Er det bare øvelse? Eller noen lure triks fra andre som liker lakk og korte negler?

Anonymkode: d44c2...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mest et spørsmål om øvelse, ja. Jeg søler alltid en del rundt neglebåndene, og det jeg gjør er rett og slett å vite med å gjøre noe med det til jeg dusjer dagen etter. Da blir huden så myk at lakken lar seg lett skrape av med neglene. Mulig du kan oppnå det samme hvis du holder hendene lenge i varmt vann, men jeg har hatt størst suksess med å ta det etter dusjen. 

Anonymkode: ad4ad...84d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan smøre vaselin eller en annen fet krem rundt neglene, da vil ikke lakken feste seg. Vær nøye så du ikke får krem på selve neglen, da vil ikke lakken feste seg der heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også "neglelakkfjernerpenner" å få kjøpt, beregnet på å rense småsøl rundt neglene. De er gjerne litt mer presise til pirkearbeid enn Q-tips. 

Ellers er rådet om å skrape etter dusjen godt, men hos meg funker dette bedre på tåneglene enn på fingerneglene. 

Anonymkode: 2dddd...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...