Gå til innhold

vært i nærheten av smittet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg fikk sms og at en smittet person var i samme bygning som meg på onsdag. er ikke pålagt karantene og har ingen symptom. men sliter nå med om jeg skal gå på jobb eller ikke...jobber med mennesker;ikke hjemmekontor😬

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker at man da kan få tatt en test spesielt når du jobber med mennesker, da skal terskelen være lav. Og ellers være veldig obs på symptomer.

Har tenkt på det selv hva man gjør om man får en slik melding, var det fra smittestopp appen, eller noe annet?

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at man da kan få tatt en test spesielt når du jobber med mennesker, da skal terskelen være lav. Og ellers være veldig obs på symptomer.

Har tenkt på det selv hva man gjør om man får en slik melding, var det fra smittestopp appen, eller noe annet?

det var fra det senteret jeg var på, og så stod kommunelege sammen som avsender.

• Liker 1
Skrevet
stine40 skrev (10 minutter siden):

hei

jeg fikk sms og at en smittet person var i samme bygning som meg på onsdag.

Bygning som i ei hytte, eller bygning som i blokk eller leiegård?

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke har symptomer skal du på jobb. Jeg jobber i bhg, hadde det ikke vært for at jeg har symptomer skulle jeg dratt på jobb. Den eldste og den minste skal på skole for bare den mellomste er også i karantene. 

Det var informasjonen jeg fikk da de ringte å forhørte seg om at jeg hadde mottatt informasjonen om at mellomste var satt i karantene. 

De to andre barna skal bare testes om jeg eller mellomste er smittet. 

Skrevet
Whistler skrev (Akkurat nå):

Bygning som i ei hytte, eller bygning som i blokk eller leiegård?

treningssenter på 4000 m2

Skrevet
Havregrøt skrev (1 minutt siden):

Så lenge du ikke har symptomer skal du på jobb. Jeg jobber i bhg, hadde det ikke vært for at jeg har symptomer skulle jeg dratt på jobb. Den eldste og den minste skal på skole for bare den mellomste er også i karantene. 

Det var informasjonen jeg fikk da de ringte å forhørte seg om at jeg hadde mottatt informasjonen om at mellomste var satt i karantene. 

De to andre barna skal bare testes om jeg eller mellomste er smittet. 

jeg er ikke i karantene, så har lyst på jobb. er selvstendig og får ikke dekket lønn heller...😏

Skrevet (endret)
stine40 skrev (3 minutter siden):

jeg er ikke i karantene, så har lyst på jobb. er selvstendig og får ikke dekket lønn heller...😏

Jeg sier jo at du skal på jobb. 

Prøvde å få frem at selvom jeg bor med en i karantene, hadde jeg som jobber i barnehage alikevel skulle dratt på jobb hadde det det ikke vært for at jeg har symptomer. 

Så sier seg selv da at du som bare at vært i samme bygning skal på jobb. 

At det finnes ingen grunn til at du skal være hjemme. Så lenge du ikke har symptomer. Har du symptomer blir det jo en annen sak. 

Endret av Havregrøt
Skrevet
stine40 skrev (2 minutter siden):

treningssenter på 4000 m2

Fire og en halv dag siden og ingen symptomer.  Du er definitivt ikke en såkalt nærkontakt, men selvfølgelig må du vurdere dette selv.  Symptomfri og uten feber hadde jeg gått på jobb.

• Liker 1
Skrevet
Whistler skrev (1 minutt siden):

Fire og en halv dag siden og ingen symptomer.  Du er definitivt ikke en såkalt nærkontakt, men selvfølgelig må du vurdere dette selv.  Symptomfri og uten feber hadde jeg gått på jobb.

men man kan jo være symptomfri?😬

• Liker 1
Skrevet
stine40 skrev (1 minutt siden):

men man kan jo være symptomfri?😬

Ring sjefen din og legg frem problemet.  La h*n ta avgjørelsen.

• Liker 2
Skrevet

Men hvis du ikke er i karantene og ikke har symptomer så er det jo bare å gå da, eller så får du tatt en test for å være sikker. Må jo nesten være opp til deg, selv hadde jeg gått på jobb i en slik setting.

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Men hvis du ikke er i karantene og ikke har symptomer så er det jo bare å gå da, eller så får du tatt en test for å være sikker. Må jo nesten være opp til deg, selv hadde jeg gått på jobb i en slik setting.

ja jeg tenker jeg går på jobb. er min egen sjef så har egentlig ingen jeg kan lempe problemstillingen over på🤭surt å tape lønn uten at det er nødvendig og.

Skrevet

Ring koronatlf og hør. Er du nærkontakt til en smittet så er det karantene.

• Opprett ny...