Gå til innhold

kan man leve på 300kr i mat i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette muligt? eg får 1500 totalt av min verger i uken å vil spare så mye som muligt. kan jeg leve på 300kr? 

Anonymkode: f3246...4fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig, men det blir nok litt ensformig i lengden. 

Anonymkode: 2c262...030

• Liker 4
Skrevet

Ja. Lag meny for uka. Sjekk tilbudshyller og kjøp billigmerker.

Anonymkode: 3e05a...4fb

• Liker 2
Skrevet

Egg, melk, melk, ris, poteter, erter, gulerøtter, hermetiske tomater, kidneybønner, kikerter, hvitlløk, olje. 

Kombineres til f.ejs. omelett, pannekaker, risretter, chili's u kjøtt, hummus, tomatsuppe m egg, potetstappe mm  

Anonymkode: 1b282...fc5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd ut slik ; hatt et lite beløp og gått og sett på priser. Man kan få utrolig mye for lite penger om man vil. Man har da basisvarer i hus? 

Anonymkode: 3dcef...235

• Liker 2
Skrevet

Problemstillingen er kinkig. Du kan få det du trenger av næring for den summen, men bare hvis du er flink med penger og impulskontroll.

Anonymkode: c7d1c...4af

• Liker 6
Skrevet

Ja, hvertfall hvis du bytter ut mye av kjøttet med linser, bønner osv. mer plantebasert kosthold er mye rimeligere enn kjøtt.

• Liker 5
Skrevet

Hvis du får 1500 som er beregna for mat ville jeg har brukt mye mer på mat. Mat er viktig. Synes det er uansvarlig av folk her inne å anbefale en person som har verge å kutte matbudsjettet såpass mye. 

Anonymkode: aacd0...017

• Liker 10
Skrevet

Nei, synes det høres lite ut. Ville kanskje forsøkt meg på 800 kr i uka.

Anonymkode: 84962...ca3

Skrevet (endret)

Om du planlegger så skal det gå greit. Det tilsvarer jo et budsjett 4800 i måneden for fire, og det kan godt gå godt. ;)

Endret av Knekt
  • Liker 1
Skrevet

300 kr er veldig lite, synes jeg. Ville prøvd med 500 i alle fall. 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje noen kan hjelpe deg med å lære hvordan du planlegger, handler og lager billig og sunn mat? Og så kan du kanskje snakke med vergen din om at du har lyst til å spare og hvor mye du bruker på dagligvarer?

Anonymkode: 88cec...eb1

Skrevet

Jeg forsørger 4 personer på 1500-2000 i uka. Det tilsvarer 500 ish per person. 300 er nok litt lite? 

Anonymkode: 951e0...f36

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

er dette muligt? eg får 1500 totalt av min verger i uken å vil spare så mye som muligt. kan jeg leve på 300kr? 

Det er mulig hvis du planlegger og hvis du har en imponerende selvkontroll. Skulle du i tillegg ha behov for en noe lavere BMI, er dette tiden for det:)

Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Alt er mulig. Start med en butikktur tidlig på morgen og sjekk ut 50% / datovarer. 

Passe på å planlegge. 

Med litt detektivarbeid, så er det utrolig hva man får til. Minst mulig kast. 

Med øving får du positiv dilla, og spiser deg god og mett. Husk å pante flasker som evt har hopet seg opp. 

:hoppe:

Anonymkode: ea3b7...145

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forsørger 4 personer på 1500-2000 i uka. Det tilsvarer 500 ish per person. 300 er nok litt lite? 

Anonymkode: 951e0...f36

Det kan jo gå i en periode, tror jeg skulle klart det uten problem. Men det blir veldig ensformig, hadde nok gått for pasta og noen sauser samt billig kylling og spist dette. Mye karbohydrater og kalorier, men over tid? Ensformig og ikke bra for helsen tror jeg. Supplert med litt grønnsaker som ikke er veldig dyrt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: f3246...4fb

Det går helt fint. Spesielt om du begynner dagen med havregrøt, baker sunne grovbrød selv, kjøper mat på tilbud, ikke spiser godteri og kjøpekaker, osv.

Skrevet

Levde på 400 kr i mnd i flere år og det var veldig tøft. Spiste mye pasta og havregrøt, jeg er forresten vegetarianer og spiser mye linser og bønner åså :) Er mulig, men jeg vil si 500 kr er grensen, og alt under det er krevende. Men det er min erfaring :) 

Anonymkode: 1735a...953

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Levde på 400 kr i mnd i flere år og det var veldig tøft. Spiste mye pasta og havregrøt, jeg er forresten vegetarianer og spiser mye linser og bønner åså :) Er mulig, men jeg vil si 500 kr er grensen, og alt under det er krevende. Men det er min erfaring :) 

400 i mnd?? 

Anonymkode: fed79...55d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er en snelle som har klart det :) https://www.dagbladet.no/mat/spiser-for-300-kroner-uka--fem-tips/71473960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...